Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Campagnolo Bullet 2012 wielen

gekke_henkie
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19

gekke_henkie 16 mar 2011 00:15

Zullen we maar eens helemaal terug on topic gaan, en de meningen over deze wielen gaan bespreken en niet terugvallen op de discussie wel of geen tubes.

Dit zijn nu eenmaal carbon/ alu wielen, en er is blijkbaar een markt voor want ze worden verkocht.... Voor Carbon alu wielen vindt ik het mooie wielen...!

Hebben trouwens hier nu ook het voorwiel een G3 spaakpatroon??? bij de betere alu wielen van campagnolo hebben alleen de achterwielen een G3 spaakpatroon en het voorwiel radiaal gespaakt.
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 mar 2011 00:18

Voorwiel is gewoon radiaal volgens mij. G3 in het voorwiel geeft een minder wiel.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

wtosser
Forum-lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 apr 2010 12:59

wtosser 16 mar 2011 00:19

KennyD schreef:ik heb in Tour-magazine ooit eens een artikel gelezen van een constructeur uit de formule 1 die z'n eigen fiets had gemaakt. Het was er eentje met schijfremmen voor z'n carbonwielen. Want remmen en carbon is not done, zei die. En die zal het mijn inziens wel weten.


Mwah vele autoconstructeurs denken daar toch anders over (van de engelstalige Wikipedia):

In racing and very high performance road cars, other disc materials have been employed. Reinforced carbon discs and pads inspired by aircraft braking systems were introduced in Formula One by Brabham in conjunction with Dunlop in 1976.[15] Carbon-Carbon braking is now used in most top-level motorsport worldwide, reducing unsprung weight, giving better frictional performance and improved structural properties at high temperatures, compared to cast iron. Carbon brakes have occasionally been applied to road cars, by the French Venturi sports car manufacturer in the mid 1990s for example, but need to reach a very high operating temperature before becoming truly effective and so are not well suited to road use. The extreme heat generated in these systems is easily visible during night racing, especially at shorter tracks. It is not uncommon to be able to look at the cars, either live in person or on television and see the brake discs glowing red during application.

En zeker de modernere carbon-ceramische oplossingen geven goede resultaten en het is dan ook niet gek dat Zircotec dit op racefietswielen wil gaan toepassen.

gekke_henkie
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19

gekke_henkie 16 mar 2011 00:26

Amclassic-fan schreef:Voorwiel is gewoon radiaal volgens mij. G3 in het voorwiel geeft een minder wiel.


Lijkt mij ook, Campagnolo levert G3 op het voorwiel alleen op Khamshin & vento,

Sirocco, zonda eurus shamal en bora zijn radiaal
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 16 mar 2011 00:36

Hoi,
Amclassic-fan schreef:Voorwiel is gewoon radiaal volgens mij. G3 in het voorwiel geeft een minder wiel.


Reden?

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

gekke_henkie
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19

gekke_henkie 16 mar 2011 00:50

Een filmpje met uitleg van Campagnolo waarom ze G3 toepassen.

null
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 mar 2011 00:51

Je creert een onbalans in het wiel. Als de spaken gewoon om en om zetten dan kunnen alle spaken op dezelfde spanning staan en zit er geen onnodige spanning in de velg. Daarnaast is het 'pair' gewijs spaken nergens goed voor, resultaat is dat de velg minder goed ondersteunt wordt.

@Gekke Henkie, dat gaat over het achterwiel. Daar heeft het wel een voordeel, al zou normaal 2:1 spaken (theoretisch) beter zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kaj1500
Forum-lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 25 apr 2008 14:43

kaj1500 16 mar 2011 01:06

Ik zie mogelijkheden voor een G2 of G4 voorwiel.

:D

edit.
Even over de kwestie waar de profs nu mee rijden op training:
foto's van trainingskampen zijn er genoeg te vinden, en inderdaad kom je dan ook doodnormale alu velgen tegen. Ook wel als er een teamwagen meerijdt.
Shame on them...
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 16 mar 2011 01:11

Hoi,

Goed zo.

Ook het achterwiel wil geen G3 bespaking eigenlijk.
Onnodige variatiies op een nutteloos thema?
2:1 bespaking achter en radiaal voor lijkt me de meest logische oplossing.

Blijft de de vraag, wat veroorzaakt meer turbulentie, een G3 gespaakt wiel of een 2:1 gespaakt wiel?

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 16 mar 2011 01:48

kaj1500 schreef:Ik zie mogelijkheden voor een G2 of G4 voorwiel.
D'r is een tijdje een Zonda G4 voorwiel geweest.

G3 in het achterwiel is in feite ook 2:1 alleen niet evenredig verdeeld. Best kans natuurlijk dat 'Fulcrum' met zo'n variant op de Bullet komt. Met 2:1 dus en hopelijk een betere naam en minder lelijke stickers. Dat zou best iets voor mij kunnen zijn.

Weet iemand al iets meer over de gewichten van de wielsets?

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 16 mar 2011 08:37

Campagnolo "Bullet" wielen? Over twee weken is het weer 1 april.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 16 mar 2011 13:22

Ach ja,, zolang de stickers eraf kunnen is er niks aan de hand toch? ;)
Als ik deze wielen zou kopen, dan zou ik dat doen vanwege de goede kwaliteit van Campa en niet echt vanwege het uiterlijk.

Plaats reactie