Campagnolo Bullet 2012 wielen
-
- Forum-lid
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19
Zullen we maar eens helemaal terug on topic gaan, en de meningen over deze wielen gaan bespreken en niet terugvallen op de discussie wel of geen tubes.
Dit zijn nu eenmaal carbon/ alu wielen, en er is blijkbaar een markt voor want ze worden verkocht.... Voor Carbon alu wielen vindt ik het mooie wielen...!
Hebben trouwens hier nu ook het voorwiel een G3 spaakpatroon??? bij de betere alu wielen van campagnolo hebben alleen de achterwielen een G3 spaakpatroon en het voorwiel radiaal gespaakt.
Dit zijn nu eenmaal carbon/ alu wielen, en er is blijkbaar een markt voor want ze worden verkocht.... Voor Carbon alu wielen vindt ik het mooie wielen...!
Hebben trouwens hier nu ook het voorwiel een G3 spaakpatroon??? bij de betere alu wielen van campagnolo hebben alleen de achterwielen een G3 spaakpatroon en het voorwiel radiaal gespaakt.
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
KennyD schreef:ik heb in Tour-magazine ooit eens een artikel gelezen van een constructeur uit de formule 1 die z'n eigen fiets had gemaakt. Het was er eentje met schijfremmen voor z'n carbonwielen. Want remmen en carbon is not done, zei die. En die zal het mijn inziens wel weten.
Mwah vele autoconstructeurs denken daar toch anders over (van de engelstalige Wikipedia):
In racing and very high performance road cars, other disc materials have been employed. Reinforced carbon discs and pads inspired by aircraft braking systems were introduced in Formula One by Brabham in conjunction with Dunlop in 1976.[15] Carbon-Carbon braking is now used in most top-level motorsport worldwide, reducing unsprung weight, giving better frictional performance and improved structural properties at high temperatures, compared to cast iron. Carbon brakes have occasionally been applied to road cars, by the French Venturi sports car manufacturer in the mid 1990s for example, but need to reach a very high operating temperature before becoming truly effective and so are not well suited to road use. The extreme heat generated in these systems is easily visible during night racing, especially at shorter tracks. It is not uncommon to be able to look at the cars, either live in person or on television and see the brake discs glowing red during application.
En zeker de modernere carbon-ceramische oplossingen geven goede resultaten en het is dan ook niet gek dat Zircotec dit op racefietswielen wil gaan toepassen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19
Amclassic-fan schreef:Voorwiel is gewoon radiaal volgens mij. G3 in het voorwiel geeft een minder wiel.
Lijkt mij ook, Campagnolo levert G3 op het voorwiel alleen op Khamshin & vento,
Sirocco, zonda eurus shamal en bora zijn radiaal
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
-
- Forum-lid
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Je creert een onbalans in het wiel. Als de spaken gewoon om en om zetten dan kunnen alle spaken op dezelfde spanning staan en zit er geen onnodige spanning in de velg. Daarnaast is het 'pair' gewijs spaken nergens goed voor, resultaat is dat de velg minder goed ondersteunt wordt.
@Gekke Henkie, dat gaat over het achterwiel. Daar heeft het wel een voordeel, al zou normaal 2:1 spaken (theoretisch) beter zijn.
@Gekke Henkie, dat gaat over het achterwiel. Daar heeft het wel een voordeel, al zou normaal 2:1 spaken (theoretisch) beter zijn.
Ik zie mogelijkheden voor een G2 of G4 voorwiel.
edit.
Even over de kwestie waar de profs nu mee rijden op training:
foto's van trainingskampen zijn er genoeg te vinden, en inderdaad kom je dan ook doodnormale alu velgen tegen. Ook wel als er een teamwagen meerijdt.
Shame on them...
edit.
Even over de kwestie waar de profs nu mee rijden op training:
foto's van trainingskampen zijn er genoeg te vinden, en inderdaad kom je dan ook doodnormale alu velgen tegen. Ook wel als er een teamwagen meerijdt.
Shame on them...
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
Hoi,
Goed zo.
Ook het achterwiel wil geen G3 bespaking eigenlijk.
Onnodige variatiies op een nutteloos thema?
2:1 bespaking achter en radiaal voor lijkt me de meest logische oplossing.
Blijft de de vraag, wat veroorzaakt meer turbulentie, een G3 gespaakt wiel of een 2:1 gespaakt wiel?
Ciao,
Goed zo.
Ook het achterwiel wil geen G3 bespaking eigenlijk.
Onnodige variatiies op een nutteloos thema?
2:1 bespaking achter en radiaal voor lijkt me de meest logische oplossing.
Blijft de de vraag, wat veroorzaakt meer turbulentie, een G3 gespaakt wiel of een 2:1 gespaakt wiel?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
D'r is een tijdje een Zonda G4 voorwiel geweest.kaj1500 schreef:Ik zie mogelijkheden voor een G2 of G4 voorwiel.
G3 in het achterwiel is in feite ook 2:1 alleen niet evenredig verdeeld. Best kans natuurlijk dat 'Fulcrum' met zo'n variant op de Bullet komt. Met 2:1 dus en hopelijk een betere naam en minder lelijke stickers. Dat zou best iets voor mij kunnen zijn.
Weet iemand al iets meer over de gewichten van de wielsets?