Pagina 6 van 17

Geplaatst: 16 mar 2011 00:15
door gekke_henkie
Zullen we maar eens helemaal terug on topic gaan, en de meningen over deze wielen gaan bespreken en niet terugvallen op de discussie wel of geen tubes.

Dit zijn nu eenmaal carbon/ alu wielen, en er is blijkbaar een markt voor want ze worden verkocht.... Voor Carbon alu wielen vindt ik het mooie wielen...!

Hebben trouwens hier nu ook het voorwiel een G3 spaakpatroon??? bij de betere alu wielen van campagnolo hebben alleen de achterwielen een G3 spaakpatroon en het voorwiel radiaal gespaakt.

Geplaatst: 16 mar 2011 00:18
door amclassic-fan
Voorwiel is gewoon radiaal volgens mij. G3 in het voorwiel geeft een minder wiel.

Geplaatst: 16 mar 2011 00:19
door wtosser
KennyD schreef:ik heb in Tour-magazine ooit eens een artikel gelezen van een constructeur uit de formule 1 die z'n eigen fiets had gemaakt. Het was er eentje met schijfremmen voor z'n carbonwielen. Want remmen en carbon is not done, zei die. En die zal het mijn inziens wel weten.


Mwah vele autoconstructeurs denken daar toch anders over (van de engelstalige Wikipedia):

In racing and very high performance road cars, other disc materials have been employed. Reinforced carbon discs and pads inspired by aircraft braking systems were introduced in Formula One by Brabham in conjunction with Dunlop in 1976.[15] Carbon-Carbon braking is now used in most top-level motorsport worldwide, reducing unsprung weight, giving better frictional performance and improved structural properties at high temperatures, compared to cast iron. Carbon brakes have occasionally been applied to road cars, by the French Venturi sports car manufacturer in the mid 1990s for example, but need to reach a very high operating temperature before becoming truly effective and so are not well suited to road use. The extreme heat generated in these systems is easily visible during night racing, especially at shorter tracks. It is not uncommon to be able to look at the cars, either live in person or on television and see the brake discs glowing red during application.

En zeker de modernere carbon-ceramische oplossingen geven goede resultaten en het is dan ook niet gek dat Zircotec dit op racefietswielen wil gaan toepassen.

Geplaatst: 16 mar 2011 00:26
door gekke_henkie
Amclassic-fan schreef:Voorwiel is gewoon radiaal volgens mij. G3 in het voorwiel geeft een minder wiel.


Lijkt mij ook, Campagnolo levert G3 op het voorwiel alleen op Khamshin & vento,

Sirocco, zonda eurus shamal en bora zijn radiaal

Geplaatst: 16 mar 2011 00:36
door fdegrove
Hoi,
Amclassic-fan schreef:Voorwiel is gewoon radiaal volgens mij. G3 in het voorwiel geeft een minder wiel.


Reden?

Ciao, ;)

Geplaatst: 16 mar 2011 00:50
door gekke_henkie
Een filmpje met uitleg van Campagnolo waarom ze G3 toepassen.

null

Geplaatst: 16 mar 2011 00:51
door amclassic-fan
Je creert een onbalans in het wiel. Als de spaken gewoon om en om zetten dan kunnen alle spaken op dezelfde spanning staan en zit er geen onnodige spanning in de velg. Daarnaast is het 'pair' gewijs spaken nergens goed voor, resultaat is dat de velg minder goed ondersteunt wordt.

@Gekke Henkie, dat gaat over het achterwiel. Daar heeft het wel een voordeel, al zou normaal 2:1 spaken (theoretisch) beter zijn.

Geplaatst: 16 mar 2011 01:06
door kaj1500
Ik zie mogelijkheden voor een G2 of G4 voorwiel.

:D

edit.
Even over de kwestie waar de profs nu mee rijden op training:
foto's van trainingskampen zijn er genoeg te vinden, en inderdaad kom je dan ook doodnormale alu velgen tegen. Ook wel als er een teamwagen meerijdt.
Shame on them...

Geplaatst: 16 mar 2011 01:11
door fdegrove
Hoi,

Goed zo.

Ook het achterwiel wil geen G3 bespaking eigenlijk.
Onnodige variatiies op een nutteloos thema?
2:1 bespaking achter en radiaal voor lijkt me de meest logische oplossing.

Blijft de de vraag, wat veroorzaakt meer turbulentie, een G3 gespaakt wiel of een 2:1 gespaakt wiel?

Ciao, ;)

Geplaatst: 16 mar 2011 01:48
door lvgh
kaj1500 schreef:Ik zie mogelijkheden voor een G2 of G4 voorwiel.
D'r is een tijdje een Zonda G4 voorwiel geweest.

G3 in het achterwiel is in feite ook 2:1 alleen niet evenredig verdeeld. Best kans natuurlijk dat 'Fulcrum' met zo'n variant op de Bullet komt. Met 2:1 dus en hopelijk een betere naam en minder lelijke stickers. Dat zou best iets voor mij kunnen zijn.

Weet iemand al iets meer over de gewichten van de wielsets?

Geplaatst: 16 mar 2011 08:37
door timo2.0
Campagnolo "Bullet" wielen? Over twee weken is het weer 1 april.

Geplaatst: 16 mar 2011 13:22
door jasperr
Ach ja,, zolang de stickers eraf kunnen is er niks aan de hand toch? ;)
Als ik deze wielen zou kopen, dan zou ik dat doen vanwege de goede kwaliteit van Campa en niet echt vanwege het uiterlijk.