Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Prijs verhoging Shimano

casran
Forum-lid HC

casran 18 nov 2008 15:17

*PFW* schreef:Op zich ben ik bij prijsvechters alleen nog maar retail verpakkingen tegen gekomen. Zouden fietsfabrikanten ook alles netjes in doos met meertalige handleiding geleverd krijgen?

Sommige OEM groepen komen idd zo hoor, ook bij Campagnolo. De Campagnolo afmontagegroepen voor groothandelaars komen enkel in bulck (zonder die aparte doosjes) bij groepen Centaur en lager: Chorus en Record komen steeds in die dozen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

morel
Forum-lid

morel 18 nov 2008 17:05

*PFW* schreef:
Morel schreef: Hoi,

+ 1 !

Ik wil er nog aan toevoegen dat ,het tegenwoordig hartschrijend is dat iedereen die ook maar een paar fietsjes van eigen merk "produceert" ook de toestemming heeft om bij Shimano en andere onderdelen merken, de groepen aan groothandelsprijzen kan inkopen.
Want wat gebeurt er; ze bestellen b.v. 1000 groepen en bouwen maar 500 fietsen op, en de resterende groepen worden aan dumpprijzen op de markt gegooid om zo de klanten te lokken.
Dat zulke praktijken überhaupt mogelijk zijn is mij een raadsel en vraagt volgens mij om een meer gecontroleerd belijd in de vakhandel, gezien dit naar een totaal oneerlijke concurentie ruikt.
Stel je eigen voor wat voor een taferelen er zouden ontstaan als b.v. de automerken via sommige internetshops aan 40 tot 50 % onder de officiële dealerprijzen worden verkocht ?
Maar ja dit is een probleem waar de eindverbruiker zich natuurlijk niets van aantrekt, wel integendeel. :rolleye:

Grtz;
Morel.

Op zich ben ik bij prijsvechters alleen nog maar retail verpakkingen tegen gekomen. Zouden fietsfabrikanten ook alles netjes in doos met meertalige handleiding geleverd krijgen?

Hoi,
Als de bulk voorraad op is moet je aan je andere stock beginnen, en dat geldt zowel voor fabrikant als shop natuurlijk.:)

Grtz,
Morel

diogenes
Forum-lid

diogenes 18 nov 2008 18:02

>Op zich ben ik bij prijsvechters alleen nog maar retail verpakkingen tegen gekomen
In Duitsland niet.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 nov 2008 23:18

Bijv bij S-tec krijg je van alles en nog wat als OEM spul mee. Bijv Sram X.0 shifters en derailleurs krijg je daar in een zakje, terwijl retail in een mooi blik is. Maar goed dat blik is dan wel erg duur ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 18 nov 2008 23:28

*PFW* schreef: Op zich ben ik bij prijsvechters alleen nog maar retail verpakkingen tegen gekomen. Zouden fietsfabrikanten ook alles netjes in doos met meertalige handleiding geleverd krijgen?

Bij Salden kreeg ik mn Ultegra groep ook ooit in OEM zakjes.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 19 nov 2008 00:04

Scepticus schreef:
*PFW* schreef: Op zich ben ik bij prijsvechters alleen nog maar retail verpakkingen tegen gekomen. Zouden fietsfabrikanten ook alles netjes in doos met meertalige handleiding geleverd krijgen?

Bij Salden kreeg ik mn Ultegra groep ook ooit in OEM zakjes.

Bij Salden heb ik ooit Ultegra en later 2x dura ace allemaal in doosjes gehad. Een vriend kreeg een paar weken later/eerder volledige ultegra in zakjes.

jsparie
Forum-lid

jsparie 19 nov 2008 00:43

Morel schreef:
andromeda schreef:.

Hoi,

+ 1 !

Ik wil er nog aan toevoegen dat ,het tegenwoordig hartschrijend is dat iedereen die ook maar een paar fietsjes van eigen merk "produceert" ook de toestemming heeft om bij Shimano en andere onderdelen merken, de groepen aan groothandelsprijzen kan inkopen.
Want wat gebeurt er; ze bestellen b.v. 1000 groepen en bouwen maar 500 fietsen op, en de resterende groepen worden aan dumpprijzen op de markt gegooid om zo de klanten te lokken.
Dat zulke praktijken überhaupt mogelijk zijn is mij een raadsel en vraagt volgens mij om een meer gecontroleerd belijd in de vakhandel, gezien dit naar een totaal oneerlijke concurentie ruikt.
Stel je eigen voor wat voor een taferelen er zouden ontstaan als b.v. de automerken via sommige internetshops aan 40 tot 50 % onder de officiële dealerprijzen worden verkocht ?
Maar ja dit is een probleem waar de eindverbruiker zich natuurlijk niets van aantrekt, wel integendeel. :rolleye:

Grtz;
Morel.

Ik begrijp best dat fabrikanten van fietsen dit doen. Hierdoor kunnen ze hun eigen fietsen voordelig in de markt zetten. Aan de andere kant, je moet wel maar ff 1000 groepen inkopen en die weer kwijt zien te raken. Er zit toch een risico aan vast. Uiteindelijk betaal je als consument minder en dat is niet verkeerd toch ? en wil je losse onderdelen, dan betaal je meer omdat die niet in bulk worden verkocht en daar ook wat op verdiend moet worden. De vakhandel heeft bij shimano denk ik niet zoveel te vertellen, want ze moeten toch shimano op de plank hebben. Daarom kan het voor de consument en waarschijnlijk ook voor de vakhandel geen kwaad dat er wat meer concurrentie komt met sram en wellicht nog wat anderen in de toekomst.

morel
Forum-lid

morel 19 nov 2008 15:34

Hoi,

Voor degene die al een "Bike Gear" 2009 van Shimano hebben is het misschien wel handig om eerst deze bijlage te lezen;

[img=http://img513.imageshack.us/img513/1821 ... ie1yf9.png]

Grtz,
Morel.

rene1
Forum-lid

rene1 19 nov 2008 17:14

Ik hoop dat ze het personeel dat het spul in elkaar schroeft ook zulke stevige loonsverhogingen hebben gegeven.
Loonkosten zijn volgens mij een erg groot onderdeel van de kostprijs.
Ik ben echter niet zo thuis in de geld wereld, als de prijzen werkelijk zo stevig stijgen stap ook ik over op Campa. Ik heb geen "emotie" bij Shimano Campa of SR.

embee64
Forum-lid

embee64 19 nov 2008 19:24

Wilde zojuist een LX voorderrie halen bij de fm. Een week geleden een Euro of 16-17.
Nu de klapperrrrrrrrr van de week: 29 euro!
Heb het ding daargelaten.

onejk
Forum-lid

onejk 19 nov 2008 20:56

Je kunt ook gewoon in Duistland bestellen prijzen vallen daar wel iets mee

http://www.bike-discount.de/index.php

Heb hier goede ervaringen mee. Vlot geleverd en netjes in een doosje

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 nov 2008 00:06

In Duitsland gaan die prijzen ook vanzelf omhoog als ze de huidige voorraad verkocht hebben. Oem spul zal nog wel langer tegen de huidige lage prijzen blijven gaan, omdat daar veel meer voorraad her en der van ligt :).

@Rene, voor iedere euro die jij nu aan Shimano producten koopt, krijgt Shimano nog maar $1,25 voor (koers van de euro is gedaald), terwijl ze een half jaar geleden voor die euro nog $1,55 kregen. Die Chinees die aan de lopende band staat verdient nog steeds even veel dollars per dag. Dat verschil moet ergens goed gemaakt worden en de consument gaat 't nu dus betalen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie