Mavic Cosmic Carbone SLR
Dat tikje heb ik ook, inderdaad gewoon een stukje tape om het ventiel (alleen op de plek waar hij uit de velg komt natuurlijk ) en het probleem is opgelost.
Het geluid wat ze maken is inderdaad helamaal super.
Het enige wat ik nu nog aanhet overwegen ben is om de wielen nog iets te "pimpen" met andere stickers, maar daar ben ik eigenlijk nog niet helemaal uit.
Het geluid wat ze maken is inderdaad helamaal super.
Het enige wat ik nu nog aanhet overwegen ben is om de wielen nog iets te "pimpen" met andere stickers, maar daar ben ik eigenlijk nog niet helemaal uit.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
als ik vol doorga op mijn cosmics SL premium dan durf ik soms wel eens een licht 'krekje' horen dat uit het achterwiel komt... maar echt wel enkel wanneer ik een spurtje bergop aan het trekken ben op een steile helling of zo... patten staan mooi gevet en de spaakspanning lijkt me wel ok... ook de lagers draaien vlot en zeer soepel...
misschien iemand een idee... niet dat dit echt storend is hoor, daarvoor klinkt dat 'krekje' niet luid genoeg...
misschien iemand een idee... niet dat dit echt storend is hoor, daarvoor klinkt dat 'krekje' niet luid genoeg...
ik had ook een paar cosmics SL nooit probeleem mee gehad met westrijden en sprinten super tot gisteren ging even een keer te scherp door de bocht kwam de bocht uit en wiel sloeg vast tegen de remmen velg krom en carbon helemaal vervrongen zonde niet meer te maken spaar nu maar voor de dura ace
Dat de slr prachtige wielen zijn en een fiets helemaal af maken daar ben ik al uit.
De eerste ervaringen hier gelezen op het forum zijn ook zeer positief .Nu wou ik alleen nog iets meer weten of ze wel aero zijn want die spaken zijn toch wel dik.
Weet er iemand toevallig een test of zo van verschillende hoge wielen samen met slr voor de voor en nadelen wat af te wegen .
De eerste ervaringen hier gelezen op het forum zijn ook zeer positief .Nu wou ik alleen nog iets meer weten of ze wel aero zijn want die spaken zijn toch wel dik.
Weet er iemand toevallig een test of zo van verschillende hoge wielen samen met slr voor de voor en nadelen wat af te wegen .
-
- Forum-lid
bevercube schreef: ik had ook een paar cosmics SL nooit probeleem mee gehad met westrijden en sprinten super tot gisteren ging even een keer te scherp door de bocht kwam de bocht uit en wiel sloeg vast tegen de remmen velg krom en carbon helemaal vervrongen zonde niet meer te maken spaar nu maar voor de dura ace
Vreemd, ik heb hetzelfde met de SL Premium's. Heb mijn remmen altijd open staan als ik met deze jongens rijd en dan nog willen ze wel eens tegen de remmen aanlopen. Gister deed ik een sprintje bergop en onderaan de helling zat een scherpe bocht naar rechts. Op de helling en afdaling alle andere fietsers weggereden maar na de bocht liep de velg vol tegen de achterrem aan (terwijl die dus al open staat), kon niets anders doen dan stoppen en wiel er uit halen en opnieuw insteken, maar echt helpen deed dat niet.... Iemand hier ervaring mee?
CyclistForum Luxembourg
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
daar ga ik stiekem wel vanuit, maar zal zeker nog eens (beter) checken...
CyclistForum Luxembourg
Oei, dat is niet zo positief!
Ik rijd bijna een weekje rond met de SLR's en ben er uitermate tevreden van. Natuurlijk is een week wel heel kort maar afgelopen weekend zat ik in de Vogezen en heb de wielen op rijeigenschappen gestest. Klimmen, dalen, volle gas, bochtjes nemen, optrekken...alles ging heel goed en gaf een super gevoel. Ze rijden echt super strak! Het aanlopen tegen de rem is bij mij nog niet voorgekomen.
Eén minpuntje misschien: na dag 1 had ik kleine speling op het voorwiel. Misschien is dat normaal voor een nieuw wiel, ik weet het niet. Gelukkig zit er een sleuteltje bij en was het probleem vlug opgelost.
Voor de rest vind ik de wielen echt super. Ik hoop gewoon dat ze ook duurzaam zijn.
Wat dikte van spaken betreft: ze zijn breed, maar dik? Ik denk wel dat ze prima door de wind klieven.
Zaterdag rijd ik ook mijn eerste koers met de wielen. Ben eens benieuwd!
Sjoen
Ik rijd bijna een weekje rond met de SLR's en ben er uitermate tevreden van. Natuurlijk is een week wel heel kort maar afgelopen weekend zat ik in de Vogezen en heb de wielen op rijeigenschappen gestest. Klimmen, dalen, volle gas, bochtjes nemen, optrekken...alles ging heel goed en gaf een super gevoel. Ze rijden echt super strak! Het aanlopen tegen de rem is bij mij nog niet voorgekomen.
Eén minpuntje misschien: na dag 1 had ik kleine speling op het voorwiel. Misschien is dat normaal voor een nieuw wiel, ik weet het niet. Gelukkig zit er een sleuteltje bij en was het probleem vlug opgelost.
Voor de rest vind ik de wielen echt super. Ik hoop gewoon dat ze ook duurzaam zijn.
Wat dikte van spaken betreft: ze zijn breed, maar dik? Ik denk wel dat ze prima door de wind klieven.
Zaterdag rijd ik ook mijn eerste koers met de wielen. Ben eens benieuwd!
Sjoen
Dinsdagavond bij het kuisen van mijn fiets heb ik aan mijn achterwiel in het aluminiumvelgbed een heel klein deukje ontdekt. Ik weet niet vanwaar het komt. Zat het er al in, of heb ik het erin getrokken, het is me een raadsel.
Weet iemand of dat kwaad kan? Ik heb er ondertussen nog mee gefietst en merk geen verschil in rij- en remgedrag. Het is alleen mentaal dat het knaagt bij mij. De wielen zijn amper een weekje jong en ze kosten toch wat centjes...
Weet iemand of dat kwaad kan? Ik heb er ondertussen nog mee gefietst en merk geen verschil in rij- en remgedrag. Het is alleen mentaal dat het knaagt bij mij. De wielen zijn amper een weekje jong en ze kosten toch wat centjes...
Iemand die de Mavic cosmic slr bezit al opgevallen dat bij sommige spaken in de V waar ze de carbonvelg ingaan een spleetje in de spaak zit.
Heb bij enkele FM deze wielen nagekeken en dit hopelijk onschuldig fenomeen waargenomen.
Na een telefonisch gesprek met Codagex. Ned. vernomen dat dit niet nadelig op kwaliteit en zeker op veiligheid zou zijn.
Gaarne reactie,
Groet Knek
Heb bij enkele FM deze wielen nagekeken en dit hopelijk onschuldig fenomeen waargenomen.
Na een telefonisch gesprek met Codagex. Ned. vernomen dat dit niet nadelig op kwaliteit en zeker op veiligheid zou zijn.
Gaarne reactie,
Groet Knek
sjoen schreef:Oei, dat is niet zo positief!
Ze rijden echt super strak! Het aanlopen tegen de rem is bij mij nog niet voorgekomen.
Sjoen
Volgens mij wordt het voorwiel af fabriek al met lichte speling afgeleverd. Maar is heel eenvoudig bij te stellen als je dat wilt. Ik gebruik de cosmic carbone nu een paar jaar, eerst de "gewone" toen sl en nu premium.
Nooit problemen mee van welke aard dan ook. Gewoon superstrak en solide. Enige echte nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat er soms wat vuil in de gaatjes bij de spaken komt waardoor je bij langzaam rijden soms iets hoort rammelen. Fiets je iets sneller dan hoor je al niets meer.