Pagina 6 van 7

Geplaatst: 31 mar 2009 17:09
door corniel
En ja hoor, weer een mooi voorbeeld van de fietsenmakerwet

Geplaatst: 31 mar 2009 17:50
door corniel
Ik rijd beiden. 'Waslijnen' pleit voor Campa (of de nieuwste Shimi DuraAce), maar ik vind zelf op- en afschakelen aan de remhendel prettiger dan het losse palletje van Campa.

Zelf heb ik WH-6600 (volgens mij de wielset die bij Ultegra hoort). Daar heb ik nooit problemen mee die ik kan herleiden op de wielen (wel op mijn stuurmanskunsten).

Geplaatst: 31 mar 2009 18:07
door daniel1975
Nieuwe wielen van Shimano schijnen wel iets beter te zijn.

Geplaatst: 01 apr 2009 00:31
door sunny
Toen ik 3.5 jaar geleden mijn fiets kocht heb ik bewust voor Ultegra (10 Speed) gekozen omdat ik een triple wel belangrijk vond als beginner. En omdat ik de groepen van Campagnolo er maar ouderwets uit vond zien. Nu echter vind ik de Campagnolo groepen met carbon er echt strak en mooier uitzien. De volgende fiets zal zeker Campagnolo Centaur of hoger hebben. Moraal van dit verhaal Kies gewoon waar jij het beste gevoel bij hebt. Kwalitatief zijn ze allebei heel goed, maar bekijk wel of je een triple of en dubbel wilt.
Bij een triple mag je gelijk gaan zoeken naar een Ultegragroep.
Succes met je keuze.

Geplaatst: 01 apr 2009 03:30
door fdegrove
Hoi,

Naar verluidt heeft Campa de productie van triple groepen compleet stopgezet....

Ciao, ;)

Geplaatst: 01 apr 2009 16:12
door burd
De COMP triple staat nog in de '09 catalogus. Maar Campagnolo lijkt niet veel meer te zien in triples. Moeten we dan straks verplicht Shimano gaan rijden?

Geplaatst: 01 apr 2009 16:20
door litespeed
Burd schreef:De COMP triple staat nog in de '09 catalogus. Maar Campagnolo lijkt niet veel meer te zien in triples. Moeten we dan straks verplicht Shimano gaan rijden?

Nope, eerlijk je eigen fysieke capaciteiten op een weegschaal leggen, gewoon compact kiezen en evt zo nu en dan 5 bladboutjes los en weer vast draaien...

Enkel voor de situatie dat je lichter wilt dan 34 x 29 heb je dan nog een probleempje.

Geplaatst: 01 apr 2009 16:37
door burd
Met 34x29 kom ik de Paterberg niet op...
Eerlijk mijn fysieke capaciteiten op de weegschaal gelegd en een triple gekozen. Gelukkig nog een mooie 2006 Chorus triple gekregen.

Geplaatst: 02 apr 2009 11:47
door dario
fdegrove schreef: Naar verluidt heeft Campa de productie van triple groepen compleet stopgezet....


Mijn probleem is het niet als compact-rijder, maar marketinggewijs lijkt dat mij toch een rare zet...

Geplaatst: 02 apr 2009 12:34
door amclassic-fan
Marketing gewijs is dit juiste een hele slimme zet, Compact is voor hun veel goedkoper. Ze kunnen gewoon dezelfde derailleur verkopen als bij een 'dubbel' crankstel, geen extra trapassen meer in het assortiment. Punt is alleen wel dat voor een behoorlijke groep toerfietsers een triple gewoon veruit ideaal is: voor sommige om geen cassette te hoeven wisselen, voor andere om een klein genoeg verzetje bij zich te hebben om boven te kunnen komen.

Geplaatst: 02 apr 2009 15:30
door litespeed
Iedereen heeft een bepaald vermogensbereik van herstelzone tot en met verzuring; of dat nu van 150 tot 300W loopt of van 250 tot 450W. Punt is dat je met 10-speed en bij Campa zeker met 11-speed voldoende hebt aan twee voorbladen om het vermogensbereik volledig af te dekken. Van beuken met wind in de rug tot aan herstellen met windje tegen.

Veel mensen die met het voorblad bergop kleiner moeten dan 38/39, gebruiken de 53/52 x 12/13 of 14 niet of nauwelijks. Dan kunnen ze net zo goed een compact nemen met een kleiner buitenblad (48T of 46T).

Geplaatst: 02 apr 2009 15:34
door foosho
Dat hoeft toch niet. In NL kan iedereen de 39 wel gebruiken, een 34 is vaak echt te klein en niet iedereen heeft zin in sleutelen.
Ik vind het erg onverstandig van Campa, de triple is onderhand behoorlijk populair. Ook marketing technisch trouwens, je kunt moeilijk winst maken op iets dat je niet verkoopt.