Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

hoge velgen geen carbon

010fixedgear
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2008 18:01

010fixedgear 07 nov 2008 19:08

:) dank je wel.. en excuses als mijn eerste antwoord ietwat gepikeerd overkwam ;)
Misschien een beetje dat stugge Rotterdamse haha..

Gebruikersavatar
carabo
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 04 mar 2008 15:13

Gebruikersavatar carabo 07 nov 2008 19:29

Hey 010, bedankt voor de verklarende uitleg! Hopelijk kwam mijn post niet over als trashtalken, hij was in ieder geval niet zo bedoeld. Bij een prijs van 46pond echter, zou bricklane bikes net wat concurrerender zijn (ook met shipping erbij, btw geldt idd niet). Maar inderdaad, een prijsverhoging bij hun hoeft niet groot te zijn om het voordeel weer bij jullie te leggen.

Overigens vind ik de site een super initiatief, thumbs up. Check hem regelmatig.

010fixedgear
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2008 18:01

010fixedgear 07 nov 2008 20:21

@ Carabo --> Thnxs again! Trashtalken was de eerste term die in mijn opkwam na het lezen... uiteindelijk is het natuurlijk gewoon een mening en een ieder is vrij die te delen... net zo goed als ik vrij ben daarop te reageren. Waarom zou het anders een forum zijn he :-)

Het ging/gaat ons er allereerst om dat we alle fixed gear riders samenkregen. In Rotterdam rijden namelijk aardig wat mensen fixed alleen ging niemand met elkaar fietsen bijv. Wij wilden proberen daar verandering in te brengen en dat is gelukkig gelukt o.a dmv onze website!

Ik denk dat iedereen uit R'dam en nabij gelegen gemeenten die fixed rijden elkaar nu in ieder geval een paar keer gezien en gesproken hebben en samen gereden hebben. Ook komen er steeds meer mensen uit andere steden naar R'dam toe om op bijv. vrijdagavond met zn allen lekker te gaan rijden, bier te drinken en gewoon een leuke tijd te hebben. Het begint nu een leuke groep te worden en op drukke dagen (als de Arnhemse crews FIAGRA en FUCCIT ons joinen) rijden we met gemiddeld zo'n 15 man schat ik. Beetje trackstanden, footdown, bikepolo-en en elkaar voorzien van tips voor trucs...je kent het wel , lekker bezig zijn met common interests.

Dat was en is eigenlijk de voornaamste reden dat we de website zijn begonnen. Een scene creeeren. (klinkt heel cliché, I know...) En daarnaast was en is er heel veel vraag naar onderdelen, complete fietsen en aanverwante zaken en het aanbod is zoals de meesten wel zullen weten, zeer nihil. Zodoende zijn we op het idee gekomen om naast een community based website, ook een shop te openen. We zijn nog op zoek naar een geschikt (en vooral betaalbaar pand) waar we de shop/workspace/hangout kunnen realiseren dus vandaar wel vast de online shop.

We krijgen heel veel lovende reacties en heel veel vragen van mensen over hoe dat nou precies zit met fixies en singlespeed en hoe fietsen op te bouwen, wat heel tof is, want er is voor veel mensen nu een soort drempel weggenomen en is het geheel wat toegankelijker geworden. Ook omdat men ons nu ziet rijden en ze sneller geneigd zijn even een praatje te maken en wat vragen te stellen.

Waarom staat jou fiets trouwens nog niet bij de bikechecks?? ;)

Fijn weekend aan iedereen!

010fixedgear

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 07 nov 2008 22:17

010fixedgear schreef:@ Carabo --> Thnxs again! Trashtalken was de eerste term die in mijn opkwam na het lezen... uiteindelijk is het natuurlijk gewoon een mening en een ieder is vrij die te delen... net zo goed als ik vrij ben daarop te reageren. Waarom zou het anders een forum zijn he :-)

'Trashtalk' vind ik een nogal zware term, bovenstaande nuance klinkt al een stuk beter dus we zullen het maar op Rotterdamse directheid gooien ;) Het is inderdaad maar een mening en als iedereen over wiens handel wordt gezegd dat iets aan de prijs is op zijn strepen zou komen staan zou het hier in no-time ongezellig luidruchtig worden.

In dit topic blijkt duidelijk mijn enthousiasme voor de velgen van H Plus Son en ook in eerdere topics over dit soort velgen of wielen heb ik me geroerd. Ik juich het toe dat deze velgen geproduceerd worden en ik heb over de verschillende aspecten die hierbij komen kijken al van gedachten gewisseld met de producent.

Ik baseer me op louter feiten als ik de prijzen van BLB en R'dam Fixed Gear naast elkaar leg. Beide verkooppunten kopen naar ik aanneem direct in bij de fabrikant en ik constateer dat er een aanzienlijk prijsverschil bestaat. Dat dit prijsverschil voor de eindgebruiker (deels) teniet wordt gedaan door verzendkosten (zoals reeds vermeld dus niet door invoerheffingen) staat daar los van -immers deze kosten worden niet gemaakt door RFG en kunnen dus niet bijdragen aan de prijsopbouw- en is iets waar iedere potentiële koper vanzelf achterkomt als hij tot aanschaf wil overgaan. Of het product de uiteindelijk vereiste uitgave waard is en bij wie hij het dan aanschaft, moet elke consument natuurlijk zelf bepalen. Net als elke importeur/verkoper van het product voor zichzelf moet bepalen of het aanbieden ervan rendabel is. Ik denk persoonlijk dat met de huidige prijsstelling veel mensen de meerprijs ten opzichte van de gangbare massaproductievelgen te fors vinden en dat de velgen op deze manier niet uit de nichemarkt komen. In die zin vind ik het een gemiste kans. Ik hoop dan ook dat veel andere branchegenoten in West-Europa er een gat zien in zien zodat de consument uiteindelijk meer keuze heeft en de prijzen ook buiten de Engelse markt aantrekkelijk kunnen zijn.

In ervaringen van gebruikers met deze velgen ben ik uiteraard zeer geïnteresseerd, daar is dit topic ook voor bedoeld. :)

baron062
Forum-lid
Berichten: 1145
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 07 nov 2008 22:18

Waren de M5 velgen al aan bod geweest?

Niet licht, 69 euro perstuk. Ze hebben iig 18gts.

Linkje, ff klikken

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 07 nov 2008 22:22

baron062 schreef:Waren de M5 velgen al aan bod geweest?

Niet licht, 69 euro perstuk. Ze hebben iig 18gts.

Linkje, ff klikken

Ja, in dit topic komen die aan bod. Soms is het helaas onvermijdelijk dat informatie slechts verspreid terug te vinden is..

dukie
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 mei 2007 02:49

dukie 28 nov 2008 21:40

heb net een reactie gekregen van Brick Lane Bikes en ze sturen de H+Son velgen op naar België voor £27 en ze kosten £59,99 per stuk - niet echt goedkoop dus

columbus
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 05 mei 2007 14:11

columbus 08 dec 2008 23:06

De vuelta superlites zijn nu 280 euro (12-16sp) en 230 euro (20-20 sp.) bij pro-bikeshop.be

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 09 dec 2008 02:36

Hoi,

Heb geen ervaring met de Superlites maar je kan ze wel als "Bargain of the Year" bestempelen.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

jona91
Forum-lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 03 sep 2007 22:22

jona91 09 dec 2008 12:18

waar vindt je de 20/20 versie?
mss wel een idee voor mn verjaardag, sinterklaas, nieuwjaar en kerstmis samen:)

jona91
Forum-lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 03 sep 2007 22:22

jona91 09 dec 2008 12:26

oke gevonden via 2dehands,
wat is eig de officiele site van deze wielen? op de site van vualta vind ik nix...
http://www.2dehands.be/vuelta-superlite ... 94254.html

iemand info over de naven en spaken etc.?

berniev
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 23 jul 2007 15:30

berniev 09 dec 2008 12:49

jona91 schreef:wat is eig de officiele site van deze wielen? op de site van vualta vind ik nix...


Normaalgezien is dat http://www.vuelta.it

Plaats reactie