Pagina 6 van 8

Geplaatst: 28 okt 2008 10:49
door de zwarten
Ik weet niet wat de verhouding is in C50/EP/EPS voor de markt en voor de ploegen, maar als je de levertijden beschouwt, heeft Colnago misschien voor dit jaar meer gekozen voor het tijdig leveren aan klanten dan het voortdurend fabriceren van frames die naar de profploegen gaan. Waarom zouden ze zoveel sponsoren als ze de klant niet eens tijdig hun fietsen kunnen maken?

Dit is wat ik denk, maar of het zo is, en of ze nu wel tijdig kunnen leveren...

Geplaatst: 28 okt 2008 12:21
door ray11
Ben bang dat het voor Colnago weinig goeds voorspelt door uit het profpeleton te verdwijnen.

Wie kent een merk welke mooie aantallen verkoopt en technisch goed meekomt, ondanks geen profploeg te voorzien van fietsen??

Ik niet, Colnago zal dan ook wel de kant van Gioss opgaan: Mooi, maar technisch achterlopend en weinig omzet...

Geplaatst: 28 okt 2008 13:03
door paulusr3
Krijg ook de indruk dat het voor Ernesto allemaal niet meer zo hoeft. Die man gaat natuurlijk ook al wat jaartjes mee, hè. Volgens mij heeft hij ook nog geen opvolging......

Wordt mischien idd een soort van Gios-story (waar volgens mij niets mis mee is). Maar als ik dan toch nog naar zijn aanbod kijk van volgend jaar (zie ook de post van Bazz in het colnago-Topic), is dat toch nog wat anders dan Gios hoor. Ik vind die nieuwe EPS en CX-1 prachtige frames!

Geplaatst: 28 okt 2008 13:06
door seger
Ray11 schreef:Wie kent een merk welke mooie aantallen verkoopt en technisch goed meekomt, ondanks geen profploeg te voorzien van fietsen??


Red Bull?

Geplaatst: 28 okt 2008 17:13
door dario
Sponsoren wel een continentale ploeg in Duitsland meen ik, maar die hebben hun succes allicht voornamelijk te danken aan hun prijspolitiek, die nèt even anders is dan die van Colnago...

Het is natuurlijk doodjammer dat al die mooie traditie-merken in de verdrukking komen (Gios is al genoemd) ten gunste van overzeese technische hoogstandjes zonder karakter (ik probéér objectief te blijven), maar dat hoeft ook niet blijvend te zijn: Wilier is ook al eens tien jaar lang afwezig geweest uit het profpeloton, en staat er nu toch terug, met zowel sportief als commercieel succes.
Als het geld dat Colnago nu bespaart op sponsoring naar onderzoek en technische vernieuwing gaat, is het niet uitgesloten dat ze over een paar jaar hun plaats aan de top weer innemen. En een aantal jaar kan Colnago nog wel op zijn naam blijven teren denk ik (een mainstream-merk is het immers nooit geweest)

Hoop ik althans...

't Is natuurlijk een feit dat er meer merken dan ploegen zijn, dus die concurrentie is hard - zeker voor familiebedrijfjes (maar waar er vroeger disproportioneel veel Italiaanse merken in het peloton reden, worden het er nu toch wel èrg weinig naar mijn zin!)

Geplaatst: 28 okt 2008 17:25
door quarante
Waarom zou het feit dat een merk Italiaans is betekenen dat de fietsen kwalitatief beter zijn? Het klinkt mooi, en het zal vroeger misschien ook zo zijn geweest maar volgens mij presteren ze niet beter dan andere merken. De afkomst van het merk werkt denk ik alleen psychisch op enkele klanten. Waar veel merken van proberen te profiteren, neem nou het helmenmerk Giro... Klinkt hartstikke Italiaans maar het is een Amerikaanse fabriek.

Geplaatst: 28 okt 2008 18:14
door anniversary
Giant heeft al heel wat colnago aandelen en zij kiezen ervoor dat er meer profs op giant rijden.Het colnago CX-1 frame zou trouwens bij giant gemaakt worden (om de prijs te drukken) net als de CLX en de colnago tijdritframes en waarschijnlijk ook de colnago MTB's.

Geplaatst: 28 okt 2008 19:51
door herera
anniversary schreef:Het colnago CX-1 frame zou trouwens bij giant gemaakt worden (om de prijs te drukken) net als de CLX en de colnago tijdritframes en waarschijnlijk ook de colnago MTB's.


Zou? Maar is dat ook zo, hoe kom jij aan deze informatie??

Geplaatst: 28 okt 2008 21:12
door anniversary
Herera schreef:
anniversary schreef:Het colnago CX-1 frame zou trouwens bij giant gemaakt worden (om de prijs te drukken) net als de CLX en de colnago tijdritframes en waarschijnlijk ook de colnago MTB's.


Zou? Maar is dat ook zo, hoe kom jij aan deze informatie??

Van Ernesto

:D
Nee info komt van Eurobike in Friedrichshafen .
the CX-1 main triangle is made by Giant and then shipped to Italy for final assembly of the tubes by Colnago.

Hoe zou het trouwens komen dat de CX-1 op sommige plaatsen al te koop is voor 2400€ zadelpen en headset inbegrepen.
Ik denk niet omdat het carbon ineens zoveel goedkoper geworden is in Italië?
Ik vind het trouwens een hele goeie zet van colnago dat de prijzen van hun nieuw ontwikkelde frame's heel wat goedkoper zijn dan we gewend zijn van de vorige frame's ( EP , Extreme c , c-50).

Geplaatst: 28 okt 2008 21:19
door johnnieb
Ik dacht dat het laatst in het blad stond dat giant heel veel fietsen voor andere merken maakt. Dit om dat ze al heel ver zijn met carbon.

Geplaatst: 28 okt 2008 21:59
door simen
johnnieb schreef:Ik dacht dat het laatst in het blad stond dat giant heel veel fietsen voor andere merken maakt. Dit om dat ze al heel ver zijn met carbon.


En dat is precies het probleem van de fietsenmerken die niet vol voor de carbon ontwikkeling zijn gegaan,of kunnen gaan.
Die moeten het nu bij een ander kopen.
En dus verlies je dan op den duur de invloed op de innovatie.
Gevolg is dat je positie verzwakt op termijn
Blijven er als gevolg daarvan ,een paar grote over die op den duur deze merknamen overnemen om deze dan zelf te exploiteren.

Dat is tenslotte in de auto- en motorfietsindustrie al lang aan de gang.

Geplaatst: 28 okt 2008 22:09
door bosna
zijn er meerdere merken die samen werken op deze manier?