In het AD staan voorspellingen van enkele "coryfeeen". Mart plaatst zichzelf zoals gewoonlijk op een voetstuk, en wel dat van iemand die zich niet meer aan voorspellingen waagt:
MART SMEETS (tv-presentator):
Won vorig jaar met een 'wilde gok' (Alberto Contador) de wielerpoll voor prominenten in deze krant. Aan voorspellingen doet Smeets na die zege niet meer, wel heeft hij zo zijn gedachten over de Tour, waarin hij dagelijks weer de Avondetappe presenteert voor NOS. ,,Het wordt een leuke, spannende en mooie ronde. Met twee heel sterke Luxemburgse broertjes, een afgeschreven Spanjaard (Sastre, red.) een Spanjaard die in Frankrijk niet wordt gepruimd (Valverde, red.) en een saaie Australiër die te stil is voor woorden (Evans, red.).''
Mart Smeets
"Dit alles uiteraard verslagen door een veel te dikke, oude en arrogante knurft van een presentator, die zichzelf té geestig, té kundig vindt voor deze wereld. Hij wordt bovendien uitgekotst in zijn eigen land".
Ik vind dat deze draad - en haar onderwerp - beiden te veel afleiden van waar het hier over zou moeten gaan: Wielrennen...
Maar al met al zegt Smeets, in dat stukje van het AD, toch gewoon wat iedereen zo ongeveer over die renners denkt?! :S
@havana aangezien jij het ook mis kunt hebben , kan er niet iemand ergens een poll plaatsen (ben zelf niet zo'n talent) zodat we een realistische kijk hebben op de kundigheid van Smeets.
@havana aangezien jij het ook mis kunt hebben , kan er niet iemand ergens een poll plaatsen (ben zelf niet zo'n talent) zodat we een realistische kijk hebben op de kundigheid van Smeets.
"Ink the future" | Freelance Ontwerper
In mijn afwezigheid van anderhalve dag is het niveau van deze thread wel gedaald tot niveau 'fietscafe'
We zouden natuurlijk een nieuwe thread kunnen openen om een script te maken voor de voorgestelde film. Misschien moeten we dan ook Kees van Kooten vragen, die deed ooit mee aan een wielerwedstrijd in de tijd van het Simplistisch verbond en heeft ervaring met scripts en persiflages. Misschien willen Smeets en Ducrot ook wel meewerken.
Er zijn al verschillende Smeets-uitspraken aangehaald, maar het is mij al vaker opgevallen dat de man nogal anaal gefixeerd is:
Een karretje in de poep rijden
Een trijntje in de poep rijden
Hij valt op zijn poeperd
wie even nadenkt kan dit ongetwijfeld zo aanvullen.
Wat zeggen onze psycho-analisten daar van?
We zouden natuurlijk een nieuwe thread kunnen openen om een script te maken voor de voorgestelde film. Misschien moeten we dan ook Kees van Kooten vragen, die deed ooit mee aan een wielerwedstrijd in de tijd van het Simplistisch verbond en heeft ervaring met scripts en persiflages. Misschien willen Smeets en Ducrot ook wel meewerken.
Er zijn al verschillende Smeets-uitspraken aangehaald, maar het is mij al vaker opgevallen dat de man nogal anaal gefixeerd is:
Een karretje in de poep rijden
Een trijntje in de poep rijden
Hij valt op zijn poeperd
wie even nadenkt kan dit ongetwijfeld zo aanvullen.
Wat zeggen onze psycho-analisten daar van?
GastheerG schreef:lior63 schreef:.............is het niveau van deze thread wel gedaald tot niveau 'fietscafe'...........................
Maar de amusementswaarde naar ongekende hoogte gestegen:D
Kortom: Voor amusement moet je in het cafe zijn :p
En dan nu de kritieke zelfrelfectievraag:
Wat is het doel van dit forum?
Discusieren over interesante onderwerpen?
Gebruik maken van de cumulatieve kennis?
amusementswaarde?
Maar ik ben het met je eens. Overigens, even wat olie op het vuur gooien:
Wat is de mening over het radiocommentaar?
Stavros schreef:
En dan nu de kritieke zelfrelfectievraag:
Wat is het doel van dit forum?
Discusieren over interesante onderwerpen?
Gebruik maken van de cumulatieve kennis?
amusementswaarde?
als je het mij vraagt alle opgenoemde waarden....
Ja, maar geld dat ook voor deze thread?
-
- Forum-lid
ik zit net met verbazing te lezen hoe mart smeets hier afgebrand word, persoonlijk vind ik hem voor een journalist iemand die altijd oprecht is en juist er nooit op uit is om iemand af te branden.
ik zie maar weinig mensen in de sport verslaggeving die zo n uitstraling hebben als smeets en het met een enthousiasme voor het wielrennen kunnen brengen.
vooral van de samenwerking met jean nelissen tijdens de tourjournaals kan ik erg genieten
ik zie maar weinig mensen in de sport verslaggeving die zo n uitstraling hebben als smeets en het met een enthousiasme voor het wielrennen kunnen brengen.
vooral van de samenwerking met jean nelissen tijdens de tourjournaals kan ik erg genieten