Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Robert Gesink

paulusp
Forum-lid

paulusp 21 apr 2009 11:58

Laten we zijn testrit van donderdag even afwachten... hopelijk rijdt hij zondag gewoon mee!
schimmeltussejebenen

siemert1971
Forum-lid

siemert1971 25 apr 2009 23:59

Hij start morgen, ik schat hem in op plaats 5

MVG

skimons
Forum-lid

skimons 28 apr 2009 12:09

Siemert1971 schreef:Hij start morgen, ik schat hem in op plaats 5

MVG

Maak daar maar plaats 50 van... Jammer, ik vond hem wel een beetje als een malloot koersen, achter de feiten aan en niet overtuigend. Kan me goed voorstellen dat hij een beetje moe is. Start hij eigenlijk in Romandie?

paulusp
Forum-lid

paulusp 28 apr 2009 13:08

skimons schreef:
Siemert1971 schreef:Hij start morgen, ik schat hem in op plaats 5

MVG

Maak daar maar plaats 50 van... Jammer, ik vond hem wel een beetje als een malloot koersen, achter de feiten aan en niet overtuigend. Kan me goed voorstellen dat hij een beetje moe is. Start hij eigenlijk in Romandie?

Nee, hij rijdt niet mee. Hier de selectie van het Raboteam volgens Rabpsport.nl.

Denis Menchov
Oscar Freire
Stef Clement
Dmitriy Kozontchuk
Laurens ten Dam
Bram de Groot
Koos Moerenhout
Tom Stamsnijder

Hij gaat in mei op hoogte stage in Sierra Nevada en zal pas in Juni weer koersen. De Dauphiné Libéré staat dan op het programma als voorbereiding op de Tour.
schimmeltussejebenen

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 02 jul 2009 17:03

Even deze discussie weer op de eerste pagina zetten.

Nu Dekker een bandiet blijkt te zijn die ik liever niet meer terug zie, hebben we hier alle tijd om over het wielrennen van Gesink te praten.

Zijn eerste missie zaterdag: beperken van tijdverlies

siemert1971
Forum-lid

siemert1971 02 jul 2009 22:16

We zullen het zien!
Als ie bij de eerste 30 zit is het niet slecht denk ik. Hopelijk top 15 zaterdag. Dan gaat hij meedoen met de grote jongens.

mvg

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 03 jul 2009 01:37

top 15 wordt al lastig, als je het mij vraagt...

moet je voor de gein voor je zelf eens over de lijst gaan met renners, en dan een top 5 opschrijven, dan de top 10 aanvullen met de renners die je na veel moeite uit je top 5 hebt gelaten, vervolgens op 10-15 nog alle andere renners die goed kunnen tijdrijden...
en dan ben je nog niet bij Gesink

belangrijk zal zijn hoe hij t.o.v. de andere jongeren zit

simic
Forum-lid

simic 03 jul 2009 01:41

Ik denk dat Gesink een goede tijdrit kan rijden in het lastige Monaco (geloof me, dat is een erg zwaar parcours, ben er zelf ook geweest). In theorie denk ik dat hij de eerst a anderhalf weet goed mee kan komen en de laatste week het moeilijk zal krijgen, maar we zullen zien. Hij krijgt veel aandacht van het Nederlands publiek, maar ik vind dat hij onbevangen mag starten en zien waar het schip strandt, maar 1ste prioriteit is natuurlijk Menshov.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 jul 2009 01:54

Hij mag helemaal niet onbevangen rijden, hij moet gewoon zo lang mogelijk voor Menchov blijven rijden. Pas als 't geel voor Menchov volledig uitzicht is en Gesink nog wel kans heeft op 't wit gaan ze zich daar druk om maken. Gesink moet 1e zijn werk doen en dan maar zien zo snel mogelijk binnen te zijn. Zolang Menchov geen slag mist of in het geel rijdt kan het wel mooi worden (etappe winst misschien bijv) als Gesink goed is. Anders zal ook hij gewoon moeten rijden en dat is toch niet goed voor z'n eigen kansen. Het voordeel van Menchov is wel weer dat de druk niet bij hem ligt.

Top 15 in de proloog lijkt me onwaarschijnlijk. Het parcours is wel eens waar lastig, maar het is ook kort. De vaste garde voor 't eindklassement verwacht ik allemaal voor Gesink: Evans, Menchov, Sastre, de halve ploeg van Astana. En dan zijn er nog de tijdrijders als Cancellara en Grabsch, geen ideaal parcour voor hun, maar ze zullen vast hard rijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 03 jul 2009 10:56

@amclassic-fan
ben het met je eens dat de gele trui voor Menchov prioriteit moet zijn
het leunen op Ten Dam en Clement, en dan Gesink een vrije rol lijkt me riskant
het beste is om de hele ploeg zo fit mogelijk te houden, dalijk zijn ze alle drie tegelijk 'op', dat wil je niet

wel mag je aannemen dat als Gesink braaf bij Menchov in de buurt zit, hij automatisch toch ook goed voor de witte trui moet staan

siemert1971
Forum-lid

siemert1971 03 jul 2009 11:09

Ik denk dat de proloog ook geen top 15 wordt, maar als het wel het geval is, dan heeft ie superbenen.

Maar zou het geen tactiek kunnen zijn dat als Menchov in het groepje met de kanshebbers zit, dat je dan de kaart Gesink gaat uitspelen? Waarschijnlijk gaat niemand achter Gesink aan, en Menchov doet niks op dat moment....dus laat het over aan Astana...
En het is maar de vraag of ze voor elkaar willen rijden... (blok Leipheimer Armstrong) en (blok ContadorZubeldia)...

Is maar een gedachte...
MVG

ted038
Forum-lid

ted038 03 jul 2009 11:35

Bij de DL wilden ze (in ieder geval Evans) Gesink niet laten gaan in bergetappe's, zou dat in de tour anders zijn ? Misschien wel, nu er meer grote namen aanwezig zijn, want men kan niet op iedereen letten ...

Zag gisteren een stukje Armstrong op eurosport, die noemde Gesink niet in het rijtje voor de gele trui, de interviewde noemde Gesink en armstrong dacht dat die toch voor Menchov moest knechten.
(Menchov dichtte Armstrong wel een goede kans op t geel, omdat deze altijd sterk in de 3de week was.... )

Plaats reactie