Pagina 6 van 6

Geplaatst: 02 okt 2008 22:06
door janbianchi
Hiervoor had ik Sibilo's en die had bijna geen ingevroten body, er stond op de naaf Campagnolo.
Dus weet niet hoe het dan zit met de body van welk merk die is, ook Campagnolo? Er was wel wat op te zien maar lang niet zo erg als de Easton.

Geplaatst: 03 okt 2008 10:16
door gertvandam2
bij de handleiding van easton staat geen losse kransje,s gebruikt mag worden.
leverancier voorgelegt wist niet wat ik bedoelde.
heeft nog nooit klachten gehad.
iedere +- 1000 km sluitring aandraaien deze kan speling krijgen.

Geplaatst: 03 okt 2008 12:56
door ilko
Janbianchi schreef:de spiders die ik van sram vinden kan zijn allemaal mtb. De race cassettes 10 speed, zijn maar 3 tanden in een spider, dat heeft mijn Ulegra ook dus schiet niet op. Snap allleen niet dat Easton het niet goed oplost. Ze kunnen toch beter eens een body maken die goed is, zal voor hun ook goedkoper op de lange duur.


Voor de 10v body wel? Wat is het verschil?

Geplaatst: 03 okt 2008 13:25
door amclassic-fan
Janbianchi schreef:Hiervoor had ik Sibilo's en die had bijna geen ingevroten body, er stond op de naaf Campagnolo.
Dus weet niet hoe het dan zit met de body van welk merk die is, ook Campagnolo? Er was wel wat op te zien maar lang niet zo erg als de Easton.


Easton heeft gekozen om er een body op te zetten die ook combatible is met 8 en 9 speed cassettes, maar die combinatie gaat dus niet met een aluminium body. Shimano heeft zelf de zwakheid van het ontwerp van de oude cassette body's ingezien en deze veranderd met de introductie van 10 speed. De randen waarop de cassette rust zijn veel hoger geworden (zoals Campa bij de overgang naar 9 speed al had doorgevoerd). Voor de fabrikant is het bij goedkope wielen wel aantrekkelijk om ook voor een 9 speed groep nog wielen te kunnen leveren, helemaal omdat het zo geen extra voorraad kost.

Geplaatst: 03 okt 2008 15:44
door lange63
Volgens mijn leverancier schijnt ook Easton inmiddels body's te kunnen leveren met hogere randen waarop de cassette rust. Echter, het werd mij afgeraden om hiermee op pad te gaan, aangezien de legering (alu) nog steeds dezelfde is (en ik dus snel tegen hetzelfde probleem zou aanlopen).

Geplaatst: 03 okt 2008 15:52
door amclassic-fan
Een body met een hogere rand lost het probleem waarschijnlijk wel op. Een hogere rand betekent dat het contact oppervlak 2-3x zo groot is, gevolg is dat de cassette niet zo maar meer in vreet.

Probleem is alleen dat 9 speed cassettes niet op die body passen, dus iedereen met een 9 speed groep heeft niets aan deze oplossing.

Geplaatst: 03 okt 2008 17:51
door lange63
Bedankt voor de tip! Ga toch nog eens contact opnemen met mijn FM over de mogelijkheid van een body met 'hogere randen', want die kan Easton sinds een aantal weken wél leveren......

Geplaatst: 05 okt 2008 10:54
door dehulk
Na ongeveer 1000 km met een nieuwe body ,gaat hij alweer invreten .
Ga morgen maar weer naar de fietsenmaker ,even kijken of het nu wel onder garantie valt ,ik had tenslotte gezegd dat ik in ieder geval geen Easton body moest hebben ,maar die hadden ze er wel opgezet.

Geplaatst: 05 okt 2008 12:07
door amclassic-fan
Er past alleen een Easton body op naar alle waarschijnlijkheid. De body is gewoon een onderdeel van de naaf.

Geplaatst: 06 okt 2008 16:47
door ilko
@Amclassic: Duidelijk, thx.

Toch vreemd, dacht dat mijn Circuit body ook alu was, maar die had geen enkel spoor van invreten. Dacht eerder van wel, maar heb vorige week mijn cassette eraf gehaald en de body was nog helemaal gaaf. De ingevreten body was die van Corima...

Geplaatst: 05 mei 2009 21:57
door chris
Vandaag weer nieuwe problemen geconstateerd met mijn easton vista sl, viel me op dat bij het nemen van bochten mijn achterwiel aanliep tegen mijn remmen, naar de fietsenmaker ermee geweest, deze constateerde dat er speling zat in de lagers, voor ging het nog wel, achter des te meer. Reden (naast invreten body en twee keer defecte body) voor mij om nooit meer te kiezen voor easton vista (3e achterwiel). Enige goede van de wielen is dat ze recht blijven en licht zijn.