Terugroepactie Red Bull Pro SL
Nou zeg wat een geklaag.
Men vervangt 500 vorken, dan zitten er altijd mensen tussen die de duoe zijn van deze actie.
Wanneer men niets had gezegd, of vervangen was je er ook gewoon mee gaan fietsen, en was hj wel of niet gebroken.
Wees "blij" dat men de moeite neemt de vorken te vervangen.
Tegemoetkoming vind ik wel erg ver gaan.
Maar ja dat is mijn bescheiden mening.
(vind het trouwens wel sneu dat je weekendje niet doorgaat)
Men vervangt 500 vorken, dan zitten er altijd mensen tussen die de duoe zijn van deze actie.
Wanneer men niets had gezegd, of vervangen was je er ook gewoon mee gaan fietsen, en was hj wel of niet gebroken.
Wees "blij" dat men de moeite neemt de vorken te vervangen.
Tegemoetkoming vind ik wel erg ver gaan.
Maar ja dat is mijn bescheiden mening.
(vind het trouwens wel sneu dat je weekendje niet doorgaat)
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when
Ik heb ondertussen een nieuwe discussie geopend: het Gebroken voorvorken topic.
Aangezien we nu niet meteen moeten denken dat de Red Bulls allemaal onveilig zijn, ben ik benieuwd of er reacties komen van fietsers die daadwerkelijk hebben meegemaakt dat hun voorvork brak; wat voor merk was het dan, en wat voor soort materiaal?
Ik denk dat er bij elk merk (ook bij de duurdere merken) en soort materiaal wel eens iets breekt.
Aangezien we nu niet meteen moeten denken dat de Red Bulls allemaal onveilig zijn, ben ik benieuwd of er reacties komen van fietsers die daadwerkelijk hebben meegemaakt dat hun voorvork brak; wat voor merk was het dan, en wat voor soort materiaal?
Ik denk dat er bij elk merk (ook bij de duurdere merken) en soort materiaal wel eens iets breekt.
Ja, da weet ik toch nie !!
-
- Forum-lid
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47
Leuk topic, al hoop ik dat het met mogelijke betrokkenen wel goed afloopt. Gebroken voorvork, auw, ik voel het nu al.
Ik hoop lang met een 'ervaring' uit te blijven
Overigens ben ik vandaag in Bocholt geweest en zoals ik al eerder gemeld had hadden ze vrijdag al een vork voor me gereserveerd. Aan de ene kant voelt het best lullig omdat ik weet dat ze dit niet bij iedereen kunnen doen (en door de voorraad vorken heenzijn), aan de andere kant kan ik nu wel gerust blijven fietsen. Het is een mooie rode vork geworden die verrassend goed staat bij de zwarte RB. Over een maandje komt er weer een zwarte in. Van mijn kant dus complimenten voor Rose, maar nogmaals ik snap de frustratie bij andere gedupeerden.
Ik hoop lang met een 'ervaring' uit te blijven
Overigens ben ik vandaag in Bocholt geweest en zoals ik al eerder gemeld had hadden ze vrijdag al een vork voor me gereserveerd. Aan de ene kant voelt het best lullig omdat ik weet dat ze dit niet bij iedereen kunnen doen (en door de voorraad vorken heenzijn), aan de andere kant kan ik nu wel gerust blijven fietsen. Het is een mooie rode vork geworden die verrassend goed staat bij de zwarte RB. Over een maandje komt er weer een zwarte in. Van mijn kant dus complimenten voor Rose, maar nogmaals ik snap de frustratie bij andere gedupeerden.
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
Ik vraag me af of er al iemand positieve ervaringen heeft met garantie bij Rose? Mijn zoon heeft een maand geleden met zijn paar maanden oude Pro SL het volgende tegengekomen: Op een recht stuk weg hoorde hij plots een getik en de volgende moment een gekraak en zijn derailleur was volledig afgebroken. Hij is dan te voet naar huis gekomen en daar heb ik dan gezien dat er een stukje uit de ketting was. Ik vermoed dat er een stukje uit de ketting is gesprongen en dat de schakel zich opengezet heeft. Wanneer de ketting dan door de derailleur kwam heeft hij de derailleur kapot getrokken. Ik heb foto's doorgestuurd naar Rose en alles uitgelegd. Ik mocht de fiets opsturen en zij gingen contact opnemen met shimano omdat de ketting eigenlijk de oorzaak was van al de schade. Nu zijn we al een maand verder en heb ik een mail gekregen dat shimano dit schadegeval niet als garantie aanvaard. Rose wil dus ook in niets tussenkomen. Ik vraag me af wat je dan bent met die 2 jaar garantie als ze zelfs voor zo iets simpel geen garantie bieden. Ze gaan nu een offerte maken en hopelijk moet ik de verzendingskosten ook nog niet betalen ,anders word dit nog een kostelijk grapje. Kan ik daar eigenlijk iets tegen doen of ben je altijd overgeleverd aan de goodwill van de verkoper?
Ted038 schreef:zo, weer terug van weekendje motor knallen, en wat een reacties allemaal.
(en wel een hele domme erbij :/ , of niet, Morel ? )
Zoals al gepost hoor ik ook bij de "gelukkigen" , en zou ik komend weekend in de eifel fietsen, nu georganiseerd met "mijn" fietsclub. Eens kijken of dat nog wel doorgaat ?????
Fietsen met de huidige vork zou ik nu niet meer durven, en al helemaal niet in de eifel (al ben ik er dikke maand geleden ook geweest en knap hard daar de hellingen afgedenderd met mijn 100+ kg :rolleye:
Aan de andere kant, een alu vork voor geintegreerd balhoofd kost bij Rose 69 euro (kostprijs <30 euro?) , stoppen ze die er maar tijdelijk in, betaal ik wel een paar euro huur ofzo voor (al vind ik dat het gratis zou moeten).
Annuleringsverzekering dekt uiteraard zoiets niet, dus anders mogen ze 150 euro uitbetalen aan reeds gemaakte hotelkosten :p en ook nog wat voor het gemiste plezier daar
Anyway, ik had dus voor vanmiddag al een service-afspraak staan, eens aanhoren wat ze te zeggen hebben.
PS iemand had gevraagd of ik ook een mail had gehad : ja dus.
Hoi !
@ Ted038
Voor jouw dus ook "sterkte" in de toekomst !(letterlijk en figuurlijk)
En vermoedelijk is deze reactie helemaal niet zo dom bedoeld als jij denkt
Grtnx,
Morel.
Zo, ben weer terug van een middagje Rose bocholt, en mijn fiets heb ik er maar achtergelaten ...... :/
Ik heb daar een half uur staan lullen als een duitse brugman, uiteraard mijn komend eifel fietsweekend vermeld, maar kreeg geen poot aan de grond, gaat om zo’n 600 voorvorken, welke allemaal vervangen moeten worden, en uiteraard vind iedere klant dat juist voor hem/haar er een uitzondering gemaakt moet worden.
Ging het maar om 1 onderdeel, dat hebben ze het wel op voorraad of halen ze uit de showroom, maar 600 vorken tgegelijk is dus een heel ander verhaal (ook wel logisch eigenlijk) . Kreeg wel gelijk duidelijk de “ baas” van de werkplaats te spreken toen ik het voorvork-mailtje meldde ipv de “ jongen” die mij het eerste deel hielp.
Iedere mogelijke optie die ik maar kon verzinnen genoemd (oa andere vork (ze hebben geen passende carbon vorken meer, wat ze hadden was voor de eerste klanten die zich meldden, maar dat was voor het weekend al op) , leenfiets (begonnen ze niet aan, hadden ook geen 600 leenfietsen) , een alu vork kopen en erin laten zetten (niet zelfde maatvoering aanwezig ivm erg afwijkende balhoofdlagermaten, zijn 2 verschillende, past dus alleen eigen
carbon vork in)
Kreeg dus de ingeleverde en gecontroleerde fiets ook niet terug zodat ik de gok zou durven nemen om er toch op te gaan fietsen, zonder daarvoor te tekenen dat ik van ALLE verdere garantie afzie. Leek me ook niet verstandig, daarnaast zou ik er dan nooit meer lekker op fietsen
Op een gegeven moment waren ze het ook zat, al bleven ze vriendelijk, maar verwezen naar de algemene voorwaarden waar ook zulke dingen in staan, en ze doen het blijkbaar precies zoals het daar in staat (hadden ze maar die voorvorken op voorraad, want zelf vonden ze het ook niet leuk)
Dus heb ik mijn fiets heb ik er maar achtergelaten, zodat deze " voooraan" kwam te staan en ik sneller aan de beurt zou komen. Zodra deze klaar is, sturen ze de hele fiets per post terug, uiteraard gratis.
Dus, ben er zeker niet happy mee, maar wat moet je dan ??? in hun algemene voorwaarden is dit soort zaken afgedekt, in 90/99 % van de gevallen doen ze veel meer voor je onder kopje " service" , maar nu zijn ook zij met handen en voeten gebonden.
Ga nog wel een mail sturen aan de betreffende persoon over de annuleringskosten van mijn fietsweekend, welke mijn annuleringsverzekering niet dekt, maar had begrepen dat dat ook in de alg. voorwaarden uitgesloten wordt. hopelijk gaan ze wel een eind mee uit " coulance" :rolleye::/
Oja, ik heb daar bij de service-werkplaats wel 3 voorvorken gezien met rare deuk in de vorkkroon/buis, hoeveel er in het echte magazijn etc liggen weet ik niet, maar het is zeker niet " maar" 1 vork.
Ik ga dus nu maar eens doen wat heel veel buitenlanders in de zomer doen : mountainbiken :p
(op een Red Bull :/ , de xeon 600 2008)
Ik heb daar een half uur staan lullen als een duitse brugman, uiteraard mijn komend eifel fietsweekend vermeld, maar kreeg geen poot aan de grond, gaat om zo’n 600 voorvorken, welke allemaal vervangen moeten worden, en uiteraard vind iedere klant dat juist voor hem/haar er een uitzondering gemaakt moet worden.
Ging het maar om 1 onderdeel, dat hebben ze het wel op voorraad of halen ze uit de showroom, maar 600 vorken tgegelijk is dus een heel ander verhaal (ook wel logisch eigenlijk) . Kreeg wel gelijk duidelijk de “ baas” van de werkplaats te spreken toen ik het voorvork-mailtje meldde ipv de “ jongen” die mij het eerste deel hielp.
Iedere mogelijke optie die ik maar kon verzinnen genoemd (oa andere vork (ze hebben geen passende carbon vorken meer, wat ze hadden was voor de eerste klanten die zich meldden, maar dat was voor het weekend al op) , leenfiets (begonnen ze niet aan, hadden ook geen 600 leenfietsen) , een alu vork kopen en erin laten zetten (niet zelfde maatvoering aanwezig ivm erg afwijkende balhoofdlagermaten, zijn 2 verschillende, past dus alleen eigen
carbon vork in)
Kreeg dus de ingeleverde en gecontroleerde fiets ook niet terug zodat ik de gok zou durven nemen om er toch op te gaan fietsen, zonder daarvoor te tekenen dat ik van ALLE verdere garantie afzie. Leek me ook niet verstandig, daarnaast zou ik er dan nooit meer lekker op fietsen
Op een gegeven moment waren ze het ook zat, al bleven ze vriendelijk, maar verwezen naar de algemene voorwaarden waar ook zulke dingen in staan, en ze doen het blijkbaar precies zoals het daar in staat (hadden ze maar die voorvorken op voorraad, want zelf vonden ze het ook niet leuk)
Dus heb ik mijn fiets heb ik er maar achtergelaten, zodat deze " voooraan" kwam te staan en ik sneller aan de beurt zou komen. Zodra deze klaar is, sturen ze de hele fiets per post terug, uiteraard gratis.
Dus, ben er zeker niet happy mee, maar wat moet je dan ??? in hun algemene voorwaarden is dit soort zaken afgedekt, in 90/99 % van de gevallen doen ze veel meer voor je onder kopje " service" , maar nu zijn ook zij met handen en voeten gebonden.
Ga nog wel een mail sturen aan de betreffende persoon over de annuleringskosten van mijn fietsweekend, welke mijn annuleringsverzekering niet dekt, maar had begrepen dat dat ook in de alg. voorwaarden uitgesloten wordt. hopelijk gaan ze wel een eind mee uit " coulance" :rolleye::/
Oja, ik heb daar bij de service-werkplaats wel 3 voorvorken gezien met rare deuk in de vorkkroon/buis, hoeveel er in het echte magazijn etc liggen weet ik niet, maar het is zeker niet " maar" 1 vork.
Ik ga dus nu maar eens doen wat heel veel buitenlanders in de zomer doen : mountainbiken :p
(op een Red Bull :/ , de xeon 600 2008)
-
- Forum-lid
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47
Heel jammer Ted! Helemaal balen dat je fietsweekend naar de ...... is hiermee. Zoals gezegd ben ook ik vandaag daar geweest en wat je schetst klopt allemaal. men wíl het wel oplossen maar kán het gewoonweg niet. Chapeau trouwens dat je zo vriendelijk blijft in je bewoording, want menigeen zou hier zijn grief geuit hebben (waaronder ik).
@ Morel, volgens mij is dit een typisch gevalletje 'alles over één kam'. Zoals al eerder gezegd is Rose óók een gewone winkel met toevallig een groot verzendhuis. Dit had net zo goed met bijvoorbeeld een Bulls kunnen proberen en probeer dan maar eens alle klanten van alle dealers te achterhalen. Als ik hier in de buurt bij de Bulls-dealer binnenwandel (Mantel) krijg ik niet de indruk dat dit allemaal erg goed geadministreerd wordt. Wat dat betreft heeft Rose zijn administratie goed op orde. Ze weten exact welke klanten in welke periode een fiets hebben gekocht. Tot slot, zo zal er bij elke dealer/grote fm wel iets zijn, zolang men er maar alles aan doet om het op te lossen.
@ Morel, volgens mij is dit een typisch gevalletje 'alles over één kam'. Zoals al eerder gezegd is Rose óók een gewone winkel met toevallig een groot verzendhuis. Dit had net zo goed met bijvoorbeeld een Bulls kunnen proberen en probeer dan maar eens alle klanten van alle dealers te achterhalen. Als ik hier in de buurt bij de Bulls-dealer binnenwandel (Mantel) krijg ik niet de indruk dat dit allemaal erg goed geadministreerd wordt. Wat dat betreft heeft Rose zijn administratie goed op orde. Ze weten exact welke klanten in welke periode een fiets hebben gekocht. Tot slot, zo zal er bij elke dealer/grote fm wel iets zijn, zolang men er maar alles aan doet om het op te lossen.
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
- r.hilferink
- Forum-lid
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54
[quote="Ted038"]
Oja, ik heb daar bij de service-werkplaats wel 3 voorvorken gezien met rare deuk in de vorkkroon, hoeveel er in het echte magazijn etc liggen weet ik niet, maar het is zeker niet " maar" 1 vork.
Hoi Ted, balen man. Ik hoop dat het snel wordt geregeld!
Kun je (of iemand anders) mij uitleggen wat je precies bedoelt met de vorkkroon m.a.w. waar die deuk dan moet zitten? Wellicht met een fotootje met een pijl erbij.......
Bij voorbaat dank.
Zoals al eerder gemeld komt mijn vork een een eerdere serie, maar wil toch graag weten waar ik op moet letten...
Oja, ik heb daar bij de service-werkplaats wel 3 voorvorken gezien met rare deuk in de vorkkroon, hoeveel er in het echte magazijn etc liggen weet ik niet, maar het is zeker niet " maar" 1 vork.
Hoi Ted, balen man. Ik hoop dat het snel wordt geregeld!
Kun je (of iemand anders) mij uitleggen wat je precies bedoelt met de vorkkroon m.a.w. waar die deuk dan moet zitten? Wellicht met een fotootje met een pijl erbij.......
Bij voorbaat dank.
Zoals al eerder gemeld komt mijn vork een een eerdere serie, maar wil toch graag weten waar ik op moet letten...
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
R. Hilferink schreef: Hoi Ted, balen man. Ik hoop dat het snel wordt geregeld!
Kun je (of iemand anders) mij uitleggen wat je precies bedoelt met de vorkkroon m.a.w. waar die deuk dan moet zitten? Wellicht met een fotootje met een pijl erbij.......
ok, wellicht is vorkkroon zelfs verkeerd geformuleerd, ben ook niet echt thuis in dergelijke technische namen, maar het is denk ik eerder de vorkbuis, dus de bus die binnenin het frame zit, bij de drie exemplaren waren die licht geknakt of meer flexibel dan bedoeld, die buis hoort uiteraard kaarsrecht te wezen (wel met verschillende diameters) , en niet op bepaalde plekken knikken of andere rare bobbels te hebben.
Heb ze zien liggen, eentje ervan had hij erbij gepakt, maar heb het ook weer niet uitvoerig bestudeerd, maar een deuk is het niet, denk eerder dat de verschuillende lagen carbon van elkaar loslaten waardoor er veel stabiliteit verloren gaat en uiteindelijk die buis " knak" doet
op het moment dat de vork zo'n knik heeft, ben je al veel te laat, dan is het nauwelijks meer fietsbaar, echter voor die tijd kan je er nauwelijks wat aan zien, dat is een van de mindere eigenschappen van carbon.
Heb dus geen compleet afgebroken voorvorkpoten ofzo gezien.
een plaatje :
Vast niet exact zelfde voorvork en de betreffende buis staat er ook niet helemaal op, maar geeft wel een indruk wat ik bedoel ....
- r.hilferink
- Forum-lid
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54
Thanx!
Denk toch dat ik 'm maar eens vaker dan normaal ga loshalen en controleren...
Denk toch dat ik 'm maar eens vaker dan normaal ga loshalen en controleren...
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
R. Hilferink schreef:Thanx!
Denk toch dat ik 'm maar eens vaker dan normaal ga loshalen en controleren...
denk dat er weinig valt te controleren..... Als je niets ziet, zegt dat niks, kan het volgende ritje fout gaan.
Pas als de vorkbuis knikt, gaan de stuureigenschappen compleet onderuit, en dan pas zie je de knik of losser zittende carbon stroken wat de buis een stevigheid van een gelatinepuddig zal geven
DAAROM halen ze ook een hele serie terug, uit voorzorg, omdat bij juist die produktiegroep/produktiedagen de " parameters" blijkbaar niet goed stonden.
"Wat" ? : geen idee, maar je kan denken aan weefstructuur carbon, gebruikte lijm om carbon stroken te lijmen, aantal wevingen, afbaktemperatuur (als dat bij carbon nodig is) , etc, ik roep maar wat.
Maar als jouw vork niet in die serie valt, moet je er gewoon van uitgaan dat het goed zit, net als bij je frame, velgen, stuurpen, stuur, zadelpen etc
Het feit dat ze zoveel moeite doen om iedereen te bereiken (heb naast de mail nu ook post thuis gekregen) geeft aan dat als je niets hoort, het goed zit (tenzij je frameset met wittte carbon PRO SL voorvork op zo'n uitverkoopdag gekocht had, daar hebben ze geen register van)
-
- Forum-lid
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 17 jun 2007 01:55
Helaas pindakaas!! Gisteren voor een 1e service-inspectie langsgeweest bij Rose en ook mijn racefiets zit erbij! Balen dus en wachten tot minstens 23 juni...
Hmm, gelukkig heb ik nog een oude racefiets in de schuur staan waar ik mijn rondjes op kan fietsen.
Hmm, gelukkig heb ik nog een oude racefiets in de schuur staan waar ik mijn rondjes op kan fietsen.