Zo, ben weer terug van een middagje Rose bocholt, en mijn fiets heb ik er maar achtergelaten ...... :/
Ik heb daar een half uur staan lullen als een duitse brugman, uiteraard mijn komend eifel fietsweekend vermeld, maar kreeg geen poot aan de grond, gaat om zo’n 600 voorvorken, welke allemaal vervangen moeten worden, en uiteraard vind iedere klant dat juist voor hem/haar er een uitzondering gemaakt moet worden.
Ging het maar om 1 onderdeel, dat hebben ze het wel op voorraad of halen ze uit de showroom, maar 600 vorken tgegelijk is dus een heel ander verhaal (ook wel logisch eigenlijk) . Kreeg wel gelijk duidelijk de “ baas” van de werkplaats te spreken toen ik het voorvork-mailtje meldde ipv de “ jongen” die mij het eerste deel hielp.
Iedere mogelijke optie die ik maar kon verzinnen genoemd (oa andere vork (ze hebben geen passende carbon vorken meer, wat ze hadden was voor de eerste klanten die zich meldden, maar dat was voor het weekend al op) , leenfiets (begonnen ze niet aan, hadden ook geen 600 leenfietsen) , een alu vork kopen en erin laten zetten (niet zelfde maatvoering aanwezig ivm erg afwijkende balhoofdlagermaten, zijn 2 verschillende, past dus alleen eigen
carbon vork in)
Kreeg dus de ingeleverde en gecontroleerde fiets ook niet terug zodat ik de gok zou durven nemen om er toch op te gaan fietsen, zonder daarvoor te tekenen dat ik van ALLE verdere garantie afzie. Leek me ook niet verstandig, daarnaast zou ik er dan nooit meer lekker op fietsen
Op een gegeven moment waren ze het ook zat, al bleven ze vriendelijk, maar verwezen naar de algemene voorwaarden waar ook zulke dingen in staan, en ze doen het blijkbaar precies zoals het daar in staat (hadden ze maar die voorvorken op voorraad, want zelf vonden ze het ook niet leuk)
Dus heb ik mijn fiets heb ik er maar achtergelaten, zodat deze " voooraan" kwam te staan en ik sneller aan de beurt zou komen. Zodra deze klaar is, sturen ze de hele fiets per post terug, uiteraard gratis.
Dus, ben er zeker niet happy mee, maar wat moet je dan ??? in hun algemene voorwaarden is dit soort zaken afgedekt, in 90/99 % van de gevallen doen ze veel meer voor je onder kopje " service" , maar nu zijn ook zij met handen en voeten gebonden.
Ga nog wel een mail sturen aan de betreffende persoon over de annuleringskosten van mijn fietsweekend, welke mijn annuleringsverzekering niet dekt, maar had begrepen dat dat ook in de alg. voorwaarden uitgesloten wordt. hopelijk gaan ze wel een eind mee uit " coulance" :rolleye::/
Oja, ik heb daar bij de service-werkplaats wel 3 voorvorken gezien met rare deuk in de vorkkroon/buis, hoeveel er in het echte magazijn etc liggen weet ik niet, maar het is zeker niet " maar" 1 vork.
Ik ga dus nu maar eens doen wat heel veel buitenlanders in de zomer doen : mountainbiken :p
(op een Red Bull :/ , de xeon 600 2008)