[quote="alpe"]
11 augustus ben ik er voor een kort weekje...zijn er dan toevallig nog meer forumleden?
[/quote]
Ben ik je net voor... vanaf begin augustus ben ik 'n week in Villes sur Auzon, aan de voet van de MV. Probeer daar ook zeker eens door de Georges de la Nesque te fietsen, vanuit Villes s/Auzon of Sault, een aanrader!
Weinig tijd, dus veel fietsen!
Wat is jullie (fiets)vakantiebestemming 2009?
[quote="Oyah"](...) Probeer daar ook zeker eens door de Georges de la Nesque te fietsen, vanuit Villes s/Auzon of Sault, een aanrader!
[/quote]
+1; Vanuit Villes s/Auzon klimmen naar Sault en je terug laten rollen door de Gorges. Fototoestel mee, want echt heel mooi!
[/quote]
+1; Vanuit Villes s/Auzon klimmen naar Sault en je terug laten rollen door de Gorges. Fototoestel mee, want echt heel mooi!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Alpe, ik zit van 2 tot 23 augustus in de buurt van Apt, iets ten zuiden van waar jij bent. De bedoeling is om zo weinig mogelijk de Ventoux te doen, maar de andere aantrekkelijke hellingen in de buurt te doen. Zal wel eens "naar boven" rijden natuurlijk.
Deze site is daarbij heel nuttig : http://www.lemontventoux.net/description-cols.htm
Sorry, in 't Frans, maar dat moet wel lukken, er is ook een plan op de site met een aanduiding van de hellingen in de buurt. Op 5km van mijn deur de col de la leguière, 10km aan 6% gemiddeld, veelbelovend !
Deze site is daarbij heel nuttig : http://www.lemontventoux.net/description-cols.htm
Sorry, in 't Frans, maar dat moet wel lukken, er is ook een plan op de site met een aanduiding van de hellingen in de buurt. Op 5km van mijn deur de col de la leguière, 10km aan 6% gemiddeld, veelbelovend !
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !
Mijn vakantieplannen: eerste week van september Route des Grandes Alpes, in 8 dagen (7 dagen fietsen, 1 rustdag) van Geneve naar St. Raphael aan de Cote d'Azur. Op het menu staan oa de Galibier, Izoard, Iseran, Col de la Colombiere, Col de la Cayolle en Col de Vars. Wens me maar sterkte want ik weet echt niet waar ik aan begonnen ben...
[quote="Moustache"]Vanaf morgen richting Alpe d'Huez voor de Tour en daarna de Tour achterna naar Parijs.
Eerste week augustus knallen in Zwitserland.
Meiringen om precies te zijn en dan 9 augustus het Alpenbrevet.[/quote]
Axalp beveel ik je aan
Heb hem net tegen de avond nog tot aan eindpunt Hilten gedaan
Vanuit Meiringen goed aan te rijden.
Zeker de moeite waard 11.6 km(tot aan Hiten restaurant) aan 10 procent gemiddeld.
En vergeet je camera niet,
Schitterend uitzicht op Brienzer see
Eerste week augustus knallen in Zwitserland.
Meiringen om precies te zijn en dan 9 augustus het Alpenbrevet.[/quote]
Axalp beveel ik je aan
Heb hem net tegen de avond nog tot aan eindpunt Hilten gedaan
Vanuit Meiringen goed aan te rijden.
Zeker de moeite waard 11.6 km(tot aan Hiten restaurant) aan 10 procent gemiddeld.
En vergeet je camera niet,
Schitterend uitzicht op Brienzer see
Zij is ook tegen
Ik ga dus avn 16-24 augustus naar Hotel Au Bon Accueil in Venosc.
Galibier, alpe d'huez, lautaret, telegraphe, croix de fer, les 2 alpes etc.
Ik weet dat je via oa climbbybike.com de hoogteprofielen kunt bekijken maar ik vroeg mij af of iemand kant-en-klaar een document heeft waar deze mooi instaan/printklaar om zo makkelijk op de fiets mee te nemen...
Galibier, alpe d'huez, lautaret, telegraphe, croix de fer, les 2 alpes etc.
Ik weet dat je via oa climbbybike.com de hoogteprofielen kunt bekijken maar ik vroeg mij af of iemand kant-en-klaar een document heeft waar deze mooi instaan/printklaar om zo makkelijk op de fiets mee te nemen...
-
- Forum-lid
Je krijgt normaal gesproken bij Au bon Accueil een handig boekje met profielen en leuke routes in de omgeving.
Sla vanuit het hotel ook even linksaf voor de klim naar La Berarde. Niet al te lastig, doodlopende weg dus rustig en een prachtige omgeving want je gaat een natuurgebied in. Op het einde van de weg even lekker op het terras en dan weer naar beneden. Alles bij elkaar een ritje van zo'n 45km.
Sla vanuit het hotel ook even linksaf voor de klim naar La Berarde. Niet al te lastig, doodlopende weg dus rustig en een prachtige omgeving want je gaat een natuurgebied in. Op het einde van de weg even lekker op het terras en dan weer naar beneden. Alles bij elkaar een ritje van zo'n 45km.
Net terug van Zwitserland (buurt Zürich).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -