Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

NEP Brillen

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 17 apr 2009 14:18

Is er verder aan het frame nog iets anders? iets wat goed op een foto is te zien?

floepert99
Forum-lid

floepert99 17 apr 2009 15:04

Zo ongeveer vanaf 1 meter afstand zie je het verschil wel hoor (als je tenminste goede ogen hebt :-) )
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 17 apr 2009 15:32

Persoonlijk heb ik het meeste moeite met vertekening van goedkope (Nep of gewoon goedkoop) zonnebrillen. Als er veel vertekening in zit dan leidt dat meestal to moeheid in de ogen. Het nadeel is op de fiets groter omdat je eigenlijk constant naar een bewegend beeld zit te kijken.

Meestal is vrij makkelijk te testen of een bril last heeft van vertekening: je houd de bril vast voor je ogen, kijkt naar een vast punt en beweegt de bril in alle richtingen als dan het vast punt stil blijft staan heb je weinig of geen vertekening. (vertekening onstaat door onregelmatige lenzen of onregelmatige coating)

Heel veel goedkope zonnebrillen zitten niet goed, dat kan iedereen zelf testen
Heel veel goedkope zonnenbrillen hebben slecht zicht, verminderd contrast en verminderd kleurcontrast. Nu is dat meestal wel de bedoeling maar door sommige goedkope zonnebrillen zie je gewoon slecht. (Door een Oakley Fire iridium zie je trouwens ook slecht als je hem bij donkere weersomstandigheden gebruikt)

UV protectie, tja ik heb geen flauw idee hoe ik dat zou moeten testen, Oakley geeft aan dat alle Oakleys, inclusief de geheel heldere, 100% UV protectie geven.
Afbeelding

hans
Forum-lid

hans 17 apr 2009 17:12

moet niet zo moeilijk zijn:

Spot de imitatie bril:

[img=http://img19.imageshack.us/img19/2858/img5227t.jpg]
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 17 apr 2009 17:36

Die zwarte Gaydar linksvoor.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

hans
Forum-lid

hans 17 apr 2009 18:02

In één keer goed! Kon hem niet laten liggen voor 2,50 in Hongkong.

Overigens denk ik dat de imitatie brillen niet veel slechter zijn dan de brillen die je voor 5 euro koopt bij de Nederlandse drogist (die ook een gecertificeerde UV bescherming hebben). Voor het sporten zou ik ze alleen niet gebruiken. Als je weinig geld wilt uitgeven voor een bril koop er dan één van Agu of BBB; prima spul. Ik gebruikte ze totdat ik ten onder ging aan het Oakley virus.

ps: ook onze kroonprins is een oakley fan (niet zo heel goed te zien op deze foto uit het AD)[img=http://www.ad.nl/multimedia/archive/002 ... =fotoPopup]

compdiver
Forum-lid

compdiver 20 apr 2009 19:46

Waar kan je zo'n nep-brillen van Oakley kopen?

Ik heb echter geen geld voor een bril van 120 euro. Want met dat geld koop ik al een wielset voor het trainen.
Ik zou er een willen kopen voor de looks. Dat de lenzen minderwaardig zijn, dat vind ik minder belangrijk. Zolang de bril maar fel zonlicht en vooral de kleine vliegjes tegenhoudt...

Vandaar mijn vraag, waar vind ik er zo een?
Mijn Canyon Ultimate CF

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 apr 2009 21:42

Koop een M-frame op Ebay voor €40-€60...

Als je een nep Oakley door de douane laat komen loop je een risico een enorme boete (en zelfs celstraf) te krijgen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 20 apr 2009 23:02

compdiver schreef:Waar kan je zo'n nep-brillen van Oakley kopen?

Ik heb echter geen geld voor een bril van 120 euro. Want met dat geld koop ik al een wielset voor het trainen.
Ik zou er een willen kopen voor de looks. Dat de lenzen minderwaardig zijn, dat vind ik minder belangrijk. Zolang de bril maar fel zonlicht en vooral de kleine vliegjes tegenhoudt...

op MP wordt regelmatig ook wel zeer goedkope brillen aangeboden.. haal mooi een 2e handsje als je geen 120 eu er voor hebt..

voor 80 eu heb je een orginele m frame

hans
Forum-lid

hans 21 apr 2009 01:05

Amclassic-fan schreef:Koop een M-frame op Ebay voor €40-€60...

Als je een nep Oakley door de douane laat komen loop je een risico een enorme boete (en zelfs celstraf) te krijgen.

Niet helemaal waar, je mag namelijk 3 stuks imitatie kleding/brillen en drie imitatie horloges meenemen. Dit geld alleen als je ze zelf meeneemt als je de grens passeert. Via internet een imitatie product bestellen is altijd illegaal!

Maargoed, ik zou echt niet gaan trainen/koersen met een nepbrilletje. Je ziet gewoon minder! En een keer op je bek gaan kost vaak meer dan een BBB/agu/2 handse oakley.

floepert99
Forum-lid

floepert99 21 apr 2009 13:20

compdiver schreef:Waar kan je zo'n nep-brillen van Oakley kopen?

Petaling Street in Kuala Lumpur :D (maar pas op voor de zakkenrollers)
Je kunt hier trouwens werkelijk van elk merkartikel een "real copy"vinden...

[img=http://photos.igougo.com/images/p400521 ... taling.jpg]
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

columbus
Forum-lid

columbus 26 apr 2009 00:10

Amclassic-fan schreef:Koop een M-frame op Ebay voor €40-€60...

Dag Amclassicfan,
deze tip heb ik al vaker van jou gehoord,
maar op welke eBay moet ik dan kijken (welk land)
of kan je een voorbeeldadvertentie doorsturen,
want zelf vind ik er echt geen, toch zeker geen nieuwe voor dat geld.

groeten,
Kristof

Plaats reactie