Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Campagnolo 2009?

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 22 mei 2008 11:10

BV de 2009 D-A 10S onderdelen: die zijn volgens alle berichten niet compatibel met die van de oudere 10s groepen. Als je dus deze zomer een nieuwe D-A groep gemonteerd hebt, dan kan je al weer langzaam aan onderdelen gaan hamsteren, als je tenminste jarenlang met de 2008 groep wilt bliven rijden.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28033
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 mei 2008 11:47

Wat dat betreft is Campa ook zeker niet heilig, die aparte maatvoering voor de carbon compact crankstellen is nog wel het beste voorbeeld. Kettingbladboutjes in een afwijkende maat die nergens te krijgen zijn en ga zo maar door...

Ik heb elders gelezen dat de nieuwe DA groep overigens wél compatible zal worden met de oude 10-speed groepen.

Dat de beide shifters steeds meer op elkaar beginnen te lijken verbaast mij niks; in de wereld van de kranten zie hetzelfde (sinds de jaren 50 zijn alle kranten meer op De Telegraaf gaan lijken).

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40233
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 mei 2008 11:56

havana schreef:Wat dat betreft is Campa ook zeker niet heilig, die aparte maatvoering voor de carbon compact crankstellen is nog wel het beste voorbeeld. Kettingbladboutjes in een afwijkende maat die nergens te krijgen zijn en ga zo maar door...


Dat is ook mateloos irritant. Stond vorig jaar op Mallorca ook mooi met een bladboutje te weinig.... nergens te krijgen :S
Less is bore

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 22 mei 2008 12:46

>(sinds de jaren 50 zijn alle kranten meer op De Telegraaf gaan lijken).
Ik lees de Volkskrant en de NRC. Daar vind ik het nog wel meevallen.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 mei 2008 12:51

Daniel1975 schreef:
havana schreef:Wat dat betreft is Campa ook zeker niet heilig, die aparte maatvoering voor de carbon compact crankstellen is nog wel het beste voorbeeld. Kettingbladboutjes in een afwijkende maat die nergens te krijgen zijn en ga zo maar door...


Dat is ook mateloos irritant. Stond vorig jaar op Mallorca ook mooi met een bladboutje te weinig.... nergens te krijgen :S


Tja, maar die kleinere diameter doet er wel degelijk toe. Daardoor zit er meer carbon om het boutje, zodat het boutje in de crank blijft zitten en niet zoals bij Stronglight een keer eruit breekt. De andere oplossing is metaal onder het carbon te verwerken, maar dat is zwaarder.

Gisteren reed er iemand in de kopgroep ook met nieuwe Campa shifters, maar die zagen er wat anders uit dan de foto's die tot nu toe te zien waren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28033
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 mei 2008 12:53

Diogenes schreef:>(sinds de jaren 50 zijn alle kranten meer op De Telegraaf gaan lijken).
Ik lees de Volkskrant en de NRC. Daar vind ik het nog wel meevallen.

Diogenes


De Telegraaf was ooit de eerste die over privélevens, lifestyle, films, cultuur en tv schreef en in full color uitkwam. Alle andere kranten hebben dat stukje bij beetje overgenomen. Tuurlijk zijn er nog altijd verschillen, feit blijft gewoon dat alle kranten meer naar het midden zijn opgeschoven.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 22 mei 2008 13:05

Ja, ik werd ook helemaal niet goed toen Albert Verlinde in de NRC schreef. Maar goed....

Hier staat dat over "compatibiliteit" :

http://www.bikeradar.com/news/article/2 ... aled-15308

"De nieuwe shifters en achter der. zullen niet compatible zijn met andere 10s etc."

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28033
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 mei 2008 13:07

Ja, ik werd ook helemaal niet goed toen Albert Verlinde in de NRC schreef. Maar goed....
Dat heeft ze een hoop abonnees gekost, inclusief mijn eigen moeder en broer. Dat het NRC twee weken geleden een groot artikel wijdde aan het huwelijk van Frans Bauer onderschijft overigens mijn stelling.

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 22 mei 2008 13:07

Als alle kranten opschuiven richting Telegraaf dan is dit m.i. niet echt een verschuiving naar het midden te noemen. Verder gaat die vergelijking nauwelijks op omdat factoren als ontzuiling etc een grote rol spelen. Wat niet wegneemt dat ik wel snap waarom je een dergelijke vergelijking zocht. Alles gaat steeds meer op elkaar lijken, en de eenheidsworst slaat nu blijkbaar ook toe in het fietsen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28033
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 mei 2008 13:10

Jawel, want de Telegraaf is onder Eef Bos en Olde Kalter aanzielijk minder rechts geworden terwijl de "linksere" kranten juist minder links zijn geworden. Maar goed, dit is een compleet andere discussie. Ook afgezien van de ontzuiling, die inderdaad een rol heeft gespeeld, zijn de kranten gewoon steeds meer op elkaar gaan lijken (zie ook de formaten!)

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 22 mei 2008 13:11

>Dat het NRC twee weken geleden een groot artikel wijdde aan het huwelijk van Frans Bauer onderschijft overigens mijn stelling.
Ik denk dat het Freudiaans is dat ik het artikel niet heb gezien: ik wilde dat blijkbaar niet zien.
Velgenfluisteraar

Florezido

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 22 mei 2008 13:14

Die foto's van de nieuwe Campa shifters zijn toch van de prototype electronische groep? Zijn er al foto's van die 11-speed spulletjes?

Plaats reactie