Alles over vakanties op én met de fiets

Grensland klassieker 2011

paul1978
Forum-lid

paul1978 16 mei 2011 14:37

In de regen naar de start en dan half verkleumd beginnen aan de 170km
3 lekke banden waarvan 1 in de stromende regen verwisseld
kapotte shifter van mijn fietsmaat op 60km van de meet (170km versie) waardoor hij alleen nog 39x11 tot zn beschikking had
het was een heroische toch voor ons die we niet snel zullen vergeten
ik vond het in ieder geval helemaal geweldig
Tocht was goed uitgepijld, verzorging was prima, route hier en daar over slecht wegdek maar dat was prima te overzien
Ik heb genoten! Volgend jaar weer van de partij

alwarrior
Forum-lid

alwarrior 16 mei 2011 17:08

Paul1978,

Volgens mij reed ik vlak bij jullie toen je die lekke band kreeg in het natuurgebied (ik heb een blauwe Stevens); ik begrijp dat jullie toch heelhuids de finish gehaald hebben ondanks alle pech?
Ik had zelf de eerste 20 km al twee lekke banden, waarvan één keer een lek in de gloednieuwe voorband. Het is dus volgens een kwestie van pech (of geluk, maar net hoe je het ziet) of je wel of niet lek rijdt in dit weer.
Moet er niet aan denken om meerdere lekke banden te krijgen daar ver in dat natuurgebied in de stromende regen.

Maar het blijft ondanks alles wel een hele mooie tocht.
Nu alleen nog vanavond de fiets weer schoonmaken en de ketting smeren.

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 16 mei 2011 17:25

Dat geluk verhaal is niet helemaal waar. Bij nieuwe banden heb je extra grote kans om lek te rijden.

Ook rijdt je bij nat weer in limburg sneller lek met zachte banden. Een stugge trainingsband kan meer hebben dan een zachte victoria evo of iets vergelijkbaars.

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 16 mei 2011 18:44

Foto's van de Grenslandklassieker zijn al te vinden op deze site:

http://deswijzen-fotografie.com/main.ph ... emId=29669
Bikers are not alone

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 17 mei 2011 01:31

Laatste melding op de site van wtc Grensland, de organiserende club van de Grenslandklassieker:

Beste wielervrienden,

De 33e editie van de Isaac Grenslandklassieker zit er weer op. Als organisatie zijn we tevreden over het verloop van de tocht.
Dit wordt bevestigd door jullie reacties in het gastenboek. Hiervoor dank. Ook komend jaar zullen we weer ons best voor jullie doen.

Toch willen we een kanttekening maken. We hebben als organisatie alle zeilen moeten bijzetten om vergunningen en
toestemming te krijgen bij een aantal gemeenten in België.
Juist het achterlaten van afval (verpakkingsmateriaal, banden, .ect....) is een doorn in het oog van deze gemeenten.
Helaas hebben wij, maar ook andere deelnemers, moeten constateren dat er nog steeds deelnemers zijn die het niet te nauw nemen met de regels en afval achterlaten langs de weg. Dit ondanks dat er op de pauzeplaatsen meer dan voldoende gelegenheid is om het afval te achter te laten daar waar het thuis hoort.
Met deze gedragswijze van enkele deelnemers heeft de overheid straks weer een argument
om nee te zeggen tegen een volgend verzoek om toestemming. Hier zit niemand op te wachten.
Bovendien is het voor ons als organiserende vereniging een risico omdat wij een borg hebben moeten storten van € 1.500,--
voor eventuele herstel- en opruimkosten.
Bikers are not alone

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 17 mei 2011 11:30

Tsja, ongelooflijk dat dit nog steeds gebeurt. Ik snap best dat je geen 5 of 6 uur met een kapotte binnenband in je shirt wil rondfietsen, maar als je een beetje uit je doppen kijkt heb je volgens mij binnen de kortste keren een afvalbak gevonden om 'm weg te gooien.
Misschien moet de organiserende vereniging het inschrijfgeld maar verhogen om de verbeurde borg terug te verdienen. Misschien maakt dat indruk op deze mensen?
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

peter-1981
Forum-lid

peter-1981 17 mei 2011 12:34

Leuke verhalen allemaal
ik ben echter niet geweest om 8uur was het in Heerlen aan het regenen dus deze jongen is weer terug z`n mandje ingekropen :P

ariejee
Forum-lid

ariejee 17 mei 2011 12:44

Dat is gek. Ik vond het reuze meevallen met het afval dat werd achter gelaten. Ik heb er op gelet. 2 Keer een lege gel verpakking. Zo'n verpakking kan er best nog per ongeluk uitvallen als je iets anders uit een achterzak haalt. Dus 2 verpakkingen op 200km waarvan 1 per ongeluk en 1 expres lijkt mij echt het minimum haalbare. Verder heb ik 1 keer wat binnenbanden en een buitenband gezien. Maar die hingen om een pijl van de organisatie. Dat was dus bewust zodat de gene die de pijlen ophaalde ook de bandjes kon meenemen.

Ik vrees dat je als er 2.000 mensen een route fietsen de footprint (bandafdruk) nooit helemaal nul kan zijn. Dat is onredelijk. Maar ik weet natuurlijk niet wat er allemaal achter mij plaats heeft gevonden. Ik vertrok om 7:00u en heb de superlange lus gereden.

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 17 mei 2011 16:42

Het lijkt me natuurlijk niet de bedoeling dat je redeneert dat als je je banden maar dicht genoeg bij een pijl neergooit of hangt, dat de organisatie het dan wel voor je opruimt. Iedere deelnemer heeft zijn eigen verantwoordelijkheid voor wat betreft zijn afval. Gewoon opruimen, al zijn het buitenbanden. Een nieuwe buitenband kon je blijkbaar ook meenemen, een oude dus ook.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

jfk
Forum-lid

jfk 17 mei 2011 17:25

[quote="magoo"]Het lijkt me natuurlijk niet de bedoeling dat je redeneert dat als je je banden maar dicht genoeg bij een pijl neergooit of hangt, dat de organisatie het dan wel voor je opruimt. Iedere deelnemer heeft zijn eigen verantwoordelijkheid voor wat betreft zijn afval. Gewoon opruimen, al zijn het buitenbanden. Een nieuwe buitenband kon je blijkbaar ook meenemen, een oude dus ook.[/quote]

+1

arjan916
Forum-lid

Gebruikersavatar arjan916 17 mei 2011 20:02

Afgelopen zondag heb ik de 220km gereden in een groepje van 8 man (bij de buren vandaan), en wij hebben 'slechts' 2 lekke banden gehad, waarvan ik de twijfelachtige eer had er 1 te hebben.
Mijn achterzakjes zaten toen nog vol eten en heb het kapotte bandje simpelweg onder het zadel gehangen en bij de eerste de beste prullenbak weggekieperd.
Zo moeilijk is het toch niet om je troep mee te nemen, wel jammer dat het kennelijk niet voor iedereen geldt.
Maar de reactie van de Belgen om vergunningen niet af te geven of in te trekken om een puin-rede gaat mij te ver, wat dat betreft ben ik wel klaar met de Belgen (net als met d'r staat van t wegdek).
Het gedeelte in Duitsland over heerlijke (snelle) asfaltwegen is me opnieuw goed bevallen, dus ga ik daar wat vaker vertonen ipv de pokdalige Belgische karresporen.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 18 mei 2011 14:08

Inmiddels kun je de foto's die in opdracht van de organiserende club zijn genomen
ook bekijken via deze link:

http://www.oypo.nl/pixxer.asp?path=o62g ... tthurlings

Bikers are not alone

Plaats reactie