Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Dura Ace 7900 en 7950 2009

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 04 jun 2008 01:47

andromeda schreef:Ik heb gehoord, uiteraard niet officieel maar wel uit de "handel" , dat de prijs zo'n 30% hoger wordt dan de huidige groep.
Maar hang me er niet aan op, zoals gezegd niets officieels.


Wordt de huidige groep dan 30% goedkoper, om de voorraden weg te werken?

dogestyle
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54

dogestyle 04 jun 2008 10:52

Is er nu al meer duidelijkheid/ zekerheid over de compatibiliteit met de 7800 groep? Is dit te combineren qua cassette / ketting / shifters en achter der.?

Kijkend naar die nieuwe crankset vroeg ik me wel af hoe dit te combineren met andere (merken) kettingbladen. Stel je wil op de compact een 52 of 53 steken en ipv de 34 een 39 of 40. Dit sluit dan volgens mij voor geen meter aan (optisch gezien...)

Volgens mij ben je min of meer verplicht de gehele groep erop te zetten en bij slijtage te vervangen door nieuw DA 7900 spul.

Groet

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 04 jun 2008 11:37

Uitwisselbaarheid staat hier http://www.dura-ace.com/ onder downloads/Chart Interchangeability
What makes the boat go faster?

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 04 jun 2008 13:59

Blijf de shifters lelijk vinden, de rest van de groep ziet er wel redelijk goed uit.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 04 jun 2008 14:36

Dogestyle schreef:Is er nu al meer duidelijkheid/ zekerheid over de compatibiliteit met de 7800 groep? Is dit te combineren qua cassette / ketting / shifters en achter der.?

Kijkend naar die nieuwe crankset vroeg ik me wel af hoe dit te combineren met andere (merken) kettingbladen. Stel je wil op de compact een 52 of 53 steken en ipv de 34 een 39 of 40. Dit sluit dan volgens mij voor geen meter aan (optisch gezien...)

Volgens mij ben je min of meer verplicht de gehele groep erop te zetten en bij slijtage te vervangen door nieuw DA 7900 spul.

Groet



Dit was mij idd ook al opgevallen. Maar als ze voor gewone bladen hadden gekozen is de hele charme van de groep weg. Bij campa hebben ze dit wel iets beter opgelost, afgezien van de afwijkende steek.

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 04 jun 2008 14:45

Nou ja, als jij onder "beter opgelost" verstaat dat ze alles bij het oude laten dan inderdaad. Dit is gewoon een nieuwigheid, waarvan de waarde overigens nog bewezen moet worden. Wellicht komt TA met een passend blad. Misschien een variant op dat Squale blad, dat er al een beetje op lijkt.

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1644
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 04 jun 2008 14:45

Master B schreef:
Dogestyle schreef:Is er nu al meer duidelijkheid/ zekerheid over de compatibiliteit met de 7800 groep? Is dit te combineren qua cassette / ketting / shifters en achter der.?

Kijkend naar die nieuwe crankset vroeg ik me wel af hoe dit te combineren met andere (merken) kettingbladen. Stel je wil op de compact een 52 of 53 steken en ipv de 34 een 39 of 40. Dit sluit dan volgens mij voor geen meter aan (optisch gezien...)

Volgens mij ben je min of meer verplicht de gehele groep erop te zetten en bij slijtage te vervangen door nieuw DA 7900 spul.

Groet
Dit was mij idd ook al opgevallen. Maar als ze voor gewone bladen hadden gekozen is de hele charme van de groep weg. Bij campa hebben ze dit wel iets beter opgelost, afgezien van de afwijkende steek.

Dit speelt natuurlijk in een bepaalde mate ook al bij de huidige groep.
Daarnaast denk ik dat als je de 34 vervangt door een 39 en de 50 laat zitten (icm met een 11 ... cassette), dit voor iedereen meer dan voldoende is.
Je houdt dan de belangrijkste looks van het buitenblad. Binnenblad valt toch minder op.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 04 jun 2008 15:05

De niet zichtbare bladboutjes zijn gejat van TA :)
Dat two tone is niet mijn smaak, ben ook wel verbaasd over de vele positie reacties hier..

guser
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 aug 2005 13:51

guser 04 jun 2008 15:52

nieuwe ketting met herbruikbare link lijkt me een goede verbetering. veel makkelijker schoonmaken. hopelijk ook compatibel met ultegra, gezien aangepaste tanden van kettingbladen en kransjes.

rik.a
Forum-lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 10 jun 2007 14:50

rik.a 04 jun 2008 22:52

Ik ben best wel een Shimano man maar echt, ik vind díe shifters vele malen lelijker dan de oude, ik ben vooral gecharmeerd van het uiterlijk van de Ultegra shifter, dus daarmee in mindere mate van de Dura-Ace maar nu dus helemaal niet meer.

Rik
Verstand op nul, Blik op oneindig & GAAN!!!
TWC PIJNENBURG
Gazelle

woutre
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 30 aug 2006 18:01

woutre 05 jun 2008 02:09

Die cranks zien er wel strak uit, komen al steeds meer in de buurt van Record ;)
De rest kan mij niet bekoren. Vooral die remmen vind ik er vrij lomp uitzien.

davidtwc
Forum-lid
Berichten: 388
Lid geworden op: 19 nov 2007 22:25

davidtwc 05 jun 2008 09:56

De prijzen zijn echt hoog. Voor de shifters en crank betaal je per stuk 700 dollar

Plaats reactie