Pagina 6 van 18

Geplaatst: 04 jun 2008 01:47
door auke
andromeda schreef:Ik heb gehoord, uiteraard niet officieel maar wel uit de "handel" , dat de prijs zo'n 30% hoger wordt dan de huidige groep.
Maar hang me er niet aan op, zoals gezegd niets officieels.


Wordt de huidige groep dan 30% goedkoper, om de voorraden weg te werken?

Geplaatst: 04 jun 2008 10:52
door dogestyle
Is er nu al meer duidelijkheid/ zekerheid over de compatibiliteit met de 7800 groep? Is dit te combineren qua cassette / ketting / shifters en achter der.?

Kijkend naar die nieuwe crankset vroeg ik me wel af hoe dit te combineren met andere (merken) kettingbladen. Stel je wil op de compact een 52 of 53 steken en ipv de 34 een 39 of 40. Dit sluit dan volgens mij voor geen meter aan (optisch gezien...)

Volgens mij ben je min of meer verplicht de gehele groep erop te zetten en bij slijtage te vervangen door nieuw DA 7900 spul.

Groet

Geplaatst: 04 jun 2008 11:37
door Livio Livius
Uitwisselbaarheid staat hier http://www.dura-ace.com/ onder downloads/Chart Interchangeability

Geplaatst: 04 jun 2008 13:59
door ilfalco2004
Blijf de shifters lelijk vinden, de rest van de groep ziet er wel redelijk goed uit.

Geplaatst: 04 jun 2008 14:36
door masterb
Dogestyle schreef:Is er nu al meer duidelijkheid/ zekerheid over de compatibiliteit met de 7800 groep? Is dit te combineren qua cassette / ketting / shifters en achter der.?

Kijkend naar die nieuwe crankset vroeg ik me wel af hoe dit te combineren met andere (merken) kettingbladen. Stel je wil op de compact een 52 of 53 steken en ipv de 34 een 39 of 40. Dit sluit dan volgens mij voor geen meter aan (optisch gezien...)

Volgens mij ben je min of meer verplicht de gehele groep erop te zetten en bij slijtage te vervangen door nieuw DA 7900 spul.

Groet



Dit was mij idd ook al opgevallen. Maar als ze voor gewone bladen hadden gekozen is de hele charme van de groep weg. Bij campa hebben ze dit wel iets beter opgelost, afgezien van de afwijkende steek.

Geplaatst: 04 jun 2008 14:45
door perik
Nou ja, als jij onder "beter opgelost" verstaat dat ze alles bij het oude laten dan inderdaad. Dit is gewoon een nieuwigheid, waarvan de waarde overigens nog bewezen moet worden. Wellicht komt TA met een passend blad. Misschien een variant op dat Squale blad, dat er al een beetje op lijkt.

Geplaatst: 04 jun 2008 14:45
door wezep
Master B schreef:
Dogestyle schreef:Is er nu al meer duidelijkheid/ zekerheid over de compatibiliteit met de 7800 groep? Is dit te combineren qua cassette / ketting / shifters en achter der.?

Kijkend naar die nieuwe crankset vroeg ik me wel af hoe dit te combineren met andere (merken) kettingbladen. Stel je wil op de compact een 52 of 53 steken en ipv de 34 een 39 of 40. Dit sluit dan volgens mij voor geen meter aan (optisch gezien...)

Volgens mij ben je min of meer verplicht de gehele groep erop te zetten en bij slijtage te vervangen door nieuw DA 7900 spul.

Groet
Dit was mij idd ook al opgevallen. Maar als ze voor gewone bladen hadden gekozen is de hele charme van de groep weg. Bij campa hebben ze dit wel iets beter opgelost, afgezien van de afwijkende steek.

Dit speelt natuurlijk in een bepaalde mate ook al bij de huidige groep.
Daarnaast denk ik dat als je de 34 vervangt door een 39 en de 50 laat zitten (icm met een 11 ... cassette), dit voor iedereen meer dan voldoende is.
Je houdt dan de belangrijkste looks van het buitenblad. Binnenblad valt toch minder op.

Geplaatst: 04 jun 2008 15:05
door lvgh
De niet zichtbare bladboutjes zijn gejat van TA :)
Dat two tone is niet mijn smaak, ben ook wel verbaasd over de vele positie reacties hier..

Geplaatst: 04 jun 2008 15:52
door guser
nieuwe ketting met herbruikbare link lijkt me een goede verbetering. veel makkelijker schoonmaken. hopelijk ook compatibel met ultegra, gezien aangepaste tanden van kettingbladen en kransjes.

Geplaatst: 04 jun 2008 22:52
door rik.a
Ik ben best wel een Shimano man maar echt, ik vind díe shifters vele malen lelijker dan de oude, ik ben vooral gecharmeerd van het uiterlijk van de Ultegra shifter, dus daarmee in mindere mate van de Dura-Ace maar nu dus helemaal niet meer.

Rik

Geplaatst: 05 jun 2008 02:09
door woutre
Die cranks zien er wel strak uit, komen al steeds meer in de buurt van Record ;)
De rest kan mij niet bekoren. Vooral die remmen vind ik er vrij lomp uitzien.

Geplaatst: 05 jun 2008 09:56
door davidtwc
De prijzen zijn echt hoog. Voor de shifters en crank betaal je per stuk 700 dollar