Alles over vakanties op én met de fiets

Veenendaal - Veenendaal 2011

eelcoz

eelcoz 11 apr 2011 13:26

[quote="surplomb"]

+1
Rij al jaren geen tochten meer in Nederland, ga zelfs voor gewone trainingen naar Belgie. Het enige wat je leest, hier en op andere fora is dat bij een toertocht "het gas open moest", "de tgv vertrok", "er door geramd werd" en nog meer van dat soort wannabe pro uitspraken.

[/quote]

Treurig, maar herkenbaar!

Het grote probleem is dat sommigen niet snappen dat het rijden van een TOERtocht iets anders is dan het rijden van een wedstrijd. Daar zit verreweg het grootste probleem m.b.t. het imago van fietsers. Plus die fixatie op gemiddelde snelheden tijdens trainingsritjes.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 11 apr 2011 13:47

Het gaat helemaal niet over hardrijden op zich. Daar is niks mis mee. Er zijn alleen grote snelheidsverschillen, waar op zich niemand wat aan kan doen. En als je je netjes aan de verkeersregels houdt, mag je gewoon 50 per uur rijden.

eelcoz

eelcoz 11 apr 2011 14:10

[quote="ponsteen"]Het gaat helemaal niet over hardrijden op zich. Daar is niks mis mee. Er zijn alleen grote snelheidsverschillen, waar op zich niemand wat aan kan doen. En als je je netjes aan de verkeersregels houdt, mag je gewoon 50 per uur rijden. [/quote]

Alleen is dat bijna onmogelijk zonder ander verkeer te hinderen en/of verkeersregels te overtreden.

foosho
Forum-lid

foosho 11 apr 2011 14:14

Kan wel.. maar als je echt 50 het uur wilt rijden kun je beter met je eigen groepje wat gaan rijden ipv tesamen met duizenden anderen :)

Maar het is een leuke route dus? (ik zie de gpx staan op de site...)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 apr 2011 14:22

Ja, de route is zeker leuk. Alle bekende klimmetjes in die regio, leuk tochtje om op de gps te rijden.
Less is bore

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 11 apr 2011 14:49

Het is zeker een aanrader, de route. Misschien dat er voor het stuk na de heuvelzone, boven Arnhem, een alternatief is? Daar rijdt je wel heel lang over (op zich heel goede) fietspaden langs een N weg. En wellicht zou ik voor de terugtocht een iets noordelijkere route nemen, over andere, rustiger wegen.

superduke
Forum-lid

superduke 11 apr 2011 15:12

@ponsteen: Dan is wellicht de Tour du Haute Veluwe van volgende week een alternatief?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 apr 2011 17:27

Tdhv is niet echt de meest inspirende route hoor. Zitten bij mijn weten niet al de bekende klimmetjes in.
Less is bore

alwarrior
Forum-lid

alwarrior 11 apr 2011 19:12

Ik reed zelf de Veluwe toertocht vanuit Twello en ik heb het genoegen gehad om V'daal V'daal te kruisen en er een stukje tegenin te fietsen. Dat was geen onverdeeld genoegen. Bij het kruisen kwam ik van rechts en kwam V'daal V'daal heuvelaf. Dus eigenlijk had ik voorrang. Maar dat was toch niet helemaal doorgedrongen tot de meute die daar met zeer flinke snelheid naar beneden kwam denderen. Dus heb ik het maar voorzichtig aangedaan om zoveel mogelijk heelhuids aan de andere kant te komen. Gelukkig niet meer schade opgelopen dan wat verwensingen.
Even later reed ik een stukje bergop en kwamen de fietsers vier rijen dik naar beneden (de ene wielerploeg die de ander inhaalt). Met name de mensen die wat verder naar achter zaten in die groep zagen mij een paar keer pas op het allerlaatste moment. Ik fietste al zoveel mogelijk aan de rechterkant, maar ik had het gevoel dat het zomaar mis zou kunnen gaan. Er is gelukkig niks mis gegaan, maar het kwam op mij allemaal behoorlijk bedreigend en asociaal over (asociaal in de zin van geen rekening houden met medeweggebruikers)
Ik kan me goed voorstellen dat op deze manier de kans groot is dat buurtbewoners of gemeentebestuurders er genoeg van krijgen en met beperkende maatregelen komen.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 apr 2011 20:01

Het zijn geen wielerploegen, maar groepen toerfietsers...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 11 apr 2011 21:19

Al eerder vernoemd, maar de meeste berichten zijn niet meer echt "on topic".
Menige meningen kunnen verder verteld worden in het topic:

Oproep voor goed gedrag.

Daar passen de berichten beter in thuis.
Bikers are not alone

mm
Forum-lid

mm 11 apr 2011 22:50

[quote="Josebã"][quote="MM"]Mooie tocht maar ik schaam me voor het overige verkeer dat er zoveel ASOS rondrijden tijdens deze mooie TOERtocht, velen denken dat het een wedstrijd is(ga op criteriums rijden!) Het schelden naar mijn vrouw omdat ze te langzaam zou fietsen!(kreeg een elleboog van een medebiker!) het NIET rijden op de fietspaden. Door ROOD licht rijden, wij stopten in Oosterbeek en vanachter werden we uitgemaakt voor rotte vis dat we stopten!
Door deze typische nederlandse mentaliteit krijg je naar overige weggebruikers een negatief imago lijkt me.
Zo dit moest ik even kwijt ik hoop dat de klootzakken die dit veroorzaken ook lezen en eens goed gaan nadenken![/quote]

Het uitmaken van andere mensen voor rotte vis op een forum getuigt natuurlijk wel van respect en nette omgangsvormen.....?

En nu weer gewoon on-topic ?!
[/quote]

aangesproken gevoelt?

Plaats reactie