Veenendaal - Veenendaal 2011
[quote="surplomb"]
+1
Rij al jaren geen tochten meer in Nederland, ga zelfs voor gewone trainingen naar Belgie. Het enige wat je leest, hier en op andere fora is dat bij een toertocht "het gas open moest", "de tgv vertrok", "er door geramd werd" en nog meer van dat soort wannabe pro uitspraken.
[/quote]
Treurig, maar herkenbaar!
Het grote probleem is dat sommigen niet snappen dat het rijden van een TOERtocht iets anders is dan het rijden van een wedstrijd. Daar zit verreweg het grootste probleem m.b.t. het imago van fietsers. Plus die fixatie op gemiddelde snelheden tijdens trainingsritjes.
+1
Rij al jaren geen tochten meer in Nederland, ga zelfs voor gewone trainingen naar Belgie. Het enige wat je leest, hier en op andere fora is dat bij een toertocht "het gas open moest", "de tgv vertrok", "er door geramd werd" en nog meer van dat soort wannabe pro uitspraken.
[/quote]
Treurig, maar herkenbaar!
Het grote probleem is dat sommigen niet snappen dat het rijden van een TOERtocht iets anders is dan het rijden van een wedstrijd. Daar zit verreweg het grootste probleem m.b.t. het imago van fietsers. Plus die fixatie op gemiddelde snelheden tijdens trainingsritjes.
Het gaat helemaal niet over hardrijden op zich. Daar is niks mis mee. Er zijn alleen grote snelheidsverschillen, waar op zich niemand wat aan kan doen. En als je je netjes aan de verkeersregels houdt, mag je gewoon 50 per uur rijden.
[quote="ponsteen"]Het gaat helemaal niet over hardrijden op zich. Daar is niks mis mee. Er zijn alleen grote snelheidsverschillen, waar op zich niemand wat aan kan doen. En als je je netjes aan de verkeersregels houdt, mag je gewoon 50 per uur rijden. [/quote]
Alleen is dat bijna onmogelijk zonder ander verkeer te hinderen en/of verkeersregels te overtreden.
Alleen is dat bijna onmogelijk zonder ander verkeer te hinderen en/of verkeersregels te overtreden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ja, de route is zeker leuk. Alle bekende klimmetjes in die regio, leuk tochtje om op de gps te rijden.
Less is bore
Het is zeker een aanrader, de route. Misschien dat er voor het stuk na de heuvelzone, boven Arnhem, een alternatief is? Daar rijdt je wel heel lang over (op zich heel goede) fietspaden langs een N weg. En wellicht zou ik voor de terugtocht een iets noordelijkere route nemen, over andere, rustiger wegen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Tdhv is niet echt de meest inspirende route hoor. Zitten bij mijn weten niet al de bekende klimmetjes in.
Less is bore
Ik reed zelf de Veluwe toertocht vanuit Twello en ik heb het genoegen gehad om V'daal V'daal te kruisen en er een stukje tegenin te fietsen. Dat was geen onverdeeld genoegen. Bij het kruisen kwam ik van rechts en kwam V'daal V'daal heuvelaf. Dus eigenlijk had ik voorrang. Maar dat was toch niet helemaal doorgedrongen tot de meute die daar met zeer flinke snelheid naar beneden kwam denderen. Dus heb ik het maar voorzichtig aangedaan om zoveel mogelijk heelhuids aan de andere kant te komen. Gelukkig niet meer schade opgelopen dan wat verwensingen.
Even later reed ik een stukje bergop en kwamen de fietsers vier rijen dik naar beneden (de ene wielerploeg die de ander inhaalt). Met name de mensen die wat verder naar achter zaten in die groep zagen mij een paar keer pas op het allerlaatste moment. Ik fietste al zoveel mogelijk aan de rechterkant, maar ik had het gevoel dat het zomaar mis zou kunnen gaan. Er is gelukkig niks mis gegaan, maar het kwam op mij allemaal behoorlijk bedreigend en asociaal over (asociaal in de zin van geen rekening houden met medeweggebruikers)
Ik kan me goed voorstellen dat op deze manier de kans groot is dat buurtbewoners of gemeentebestuurders er genoeg van krijgen en met beperkende maatregelen komen.
Even later reed ik een stukje bergop en kwamen de fietsers vier rijen dik naar beneden (de ene wielerploeg die de ander inhaalt). Met name de mensen die wat verder naar achter zaten in die groep zagen mij een paar keer pas op het allerlaatste moment. Ik fietste al zoveel mogelijk aan de rechterkant, maar ik had het gevoel dat het zomaar mis zou kunnen gaan. Er is gelukkig niks mis gegaan, maar het kwam op mij allemaal behoorlijk bedreigend en asociaal over (asociaal in de zin van geen rekening houden met medeweggebruikers)
Ik kan me goed voorstellen dat op deze manier de kans groot is dat buurtbewoners of gemeentebestuurders er genoeg van krijgen en met beperkende maatregelen komen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
[quote="Josebã"][quote="MM"]Mooie tocht maar ik schaam me voor het overige verkeer dat er zoveel ASOS rondrijden tijdens deze mooie TOERtocht, velen denken dat het een wedstrijd is(ga op criteriums rijden!) Het schelden naar mijn vrouw omdat ze te langzaam zou fietsen!(kreeg een elleboog van een medebiker!) het NIET rijden op de fietspaden. Door ROOD licht rijden, wij stopten in Oosterbeek en vanachter werden we uitgemaakt voor rotte vis dat we stopten!
Door deze typische nederlandse mentaliteit krijg je naar overige weggebruikers een negatief imago lijkt me.
Zo dit moest ik even kwijt ik hoop dat de klootzakken die dit veroorzaken ook lezen en eens goed gaan nadenken![/quote]
Het uitmaken van andere mensen voor rotte vis op een forum getuigt natuurlijk wel van respect en nette omgangsvormen.....?
En nu weer gewoon on-topic ?!
[/quote]
aangesproken gevoelt?
Door deze typische nederlandse mentaliteit krijg je naar overige weggebruikers een negatief imago lijkt me.
Zo dit moest ik even kwijt ik hoop dat de klootzakken die dit veroorzaken ook lezen en eens goed gaan nadenken![/quote]
Het uitmaken van andere mensen voor rotte vis op een forum getuigt natuurlijk wel van respect en nette omgangsvormen.....?
En nu weer gewoon on-topic ?!
[/quote]
aangesproken gevoelt?