American Classic CR 420
hmm pas ook een setje cr 420 gekocht, maar ben nu al zwaar teleurgesteld over het achterwiel en heb er nog maar 200 km mee gereden. Ik had verwacht dat het niet zo'n duurzaam wiel was maar dit slaat gewoon nergens op, bij de eerste keer opstappen was het al of de spaken eronderuit sprongen, na olie in de nippels gedaan te hebben is het weg maar als ik nu over een stenen weg rijdt lijkt het of alles los rammelt net een karrewiel.
Voorwiel heb ik niks over te zeuren die lijkt prima.
Voorwiel heb ik niks over te zeuren die lijkt prima.
Kan niet, Centaur is 32 of 36 gaats terwijl AMC420 velgen 24 of 18 gaats zijn.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
DT Swiss is ook topkwaliteit en ook Corima is ook behoorlijk betrouwbaar denk ik.
Dura Ace is zeer lastig te krijgen, maar wel een hele goede optie. De mijne heb ik destijds via eBay uit Japan laten overkomen. Zoek maar eens op "Dura Ace 24" op eBay.
[edit]
Tada!
Dura Ace is zeer lastig te krijgen, maar wel een hele goede optie. De mijne heb ik destijds via eBay uit Japan laten overkomen. Zoek maar eens op "Dura Ace 24" op eBay.
[edit]
Tada!
Kun je voor wat extra stijfheid gelijk extra brede aerospaken a la Sapim CX of DT New Aero gebruiken. Ik neem tenminste aan dat de toevoeging 'aero' in die veiling betekent dat het om een versie gaat met uitgefreesde spaakgaten.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Was dat maar alleen 't probleem. Het probleem is meer dat de toleranties in 't huis te groot zijn voor de kracht die er op de achternaaf komt. Het is wel beter geworden in de loop van de jaren, je hoort niemand meer die in 100 km z'n lagers verrot rijdt. Maar speling op de achternaaf en dergelijke hoor je nog regelmatig, daar valt niets aan te doen en de lagers slijten dan in no-time.
-
- Forum-lid
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 07 aug 2007 16:37
Ik zit te denken om een setje te laten spaken. Nu heb ik van sws cycling de volgende offertes binnengekregen. Welke combinatie zou de beste/verstandigste keuze zijn? Ik weeg +- 75 kg, dus m'n gewicht is niet echt een probleem.
En de volgende vraag: heeft er iemand ervaring met sws cycling? En dan met name de kwaliteit van het spaken en de afhandeling van de bestelling.
Mogelijkheid 1: €499
Voornaaf: American classic 24 gaats
Achternaaf: DT Swiss 240S (220gram) 24 Gaats, zwarte kleur
Velgen: American Classic 420
Spaken: DT Swiss revolution black
Nipples: DT Swiss lichtgewicht aluminium pro lock (reeds voorbehandeld met loctite voor een goede borging)
Lichtgewicht snelspanners KCNC (44gram/set)
Mogelijkheid 2: €532
Voornaaf: American classic 24 gaats
Achternaaf: M5 (180gram) met standaard industrielagers, 24 Gaats, zwarte kleur
Velgen: American Classic 420
Spaken: DT Swiss revolution black
Nipples: DT Swiss lichtgewicht aluminium pro lock (reeds voorbehandeld met loctite voor een goede borging)
Lichtgewicht snelspanners KCNC (44gram/set)
Ik hoop dat jullie mij hier wat advies over kunnen geven.
Alvast bedankt.
En de volgende vraag: heeft er iemand ervaring met sws cycling? En dan met name de kwaliteit van het spaken en de afhandeling van de bestelling.
Mogelijkheid 1: €499
Voornaaf: American classic 24 gaats
Achternaaf: DT Swiss 240S (220gram) 24 Gaats, zwarte kleur
Velgen: American Classic 420
Spaken: DT Swiss revolution black
Nipples: DT Swiss lichtgewicht aluminium pro lock (reeds voorbehandeld met loctite voor een goede borging)
Lichtgewicht snelspanners KCNC (44gram/set)
Mogelijkheid 2: €532
Voornaaf: American classic 24 gaats
Achternaaf: M5 (180gram) met standaard industrielagers, 24 Gaats, zwarte kleur
Velgen: American Classic 420
Spaken: DT Swiss revolution black
Nipples: DT Swiss lichtgewicht aluminium pro lock (reeds voorbehandeld met loctite voor een goede borging)
Lichtgewicht snelspanners KCNC (44gram/set)
Ik hoop dat jullie mij hier wat advies over kunnen geven.
Alvast bedankt.
\'\'We can\'t solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them\'\'