Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

American Classic CR 420

luna
Forum-lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 21 jun 2005 14:26

luna 23 aug 2008 10:30

hmm pas ook een setje cr 420 gekocht, maar ben nu al zwaar teleurgesteld over het achterwiel en heb er nog maar 200 km mee gereden. Ik had verwacht dat het niet zo'n duurzaam wiel was maar dit slaat gewoon nergens op, bij de eerste keer opstappen was het al of de spaken eronderuit sprongen, na olie in de nippels gedaan te hebben is het weg maar als ik nu over een stenen weg rijdt lijkt het of alles los rammelt net een karrewiel.
Voorwiel heb ik niks over te zeuren die lijkt prima.

nimp
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 aug 2008 14:42

nimp 31 aug 2008 01:13

Is voor deze wielen een centaur naaf ook een goede optie ?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27978
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 31 aug 2008 10:22

Kan niet, Centaur is 32 of 36 gaats terwijl AMC420 velgen 24 of 18 gaats zijn.

nimp
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 aug 2008 14:42

nimp 31 aug 2008 18:15

Ken je dan nog andere optie's ?
Want die naven die op pagina 1 genoemd worden, vertrouw ik niet helemaal. Ik heb het niet zo met die lichte naven.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 aug 2008 20:03

Dura Ace is waarschijnlijk de meest betrouwbare naaf die in 24 gaats leverbaar is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27978
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 sep 2008 13:39

DT Swiss is ook topkwaliteit en ook Corima is ook behoorlijk betrouwbaar denk ik.

Dura Ace is zeer lastig te krijgen, maar wel een hele goede optie. De mijne heb ik destijds via eBay uit Japan laten overkomen. Zoek maar eens op "Dura Ace 24" op eBay.

[edit]

Tada!

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 01 sep 2008 14:30

Kun je voor wat extra stijfheid gelijk extra brede aerospaken a la Sapim CX of DT New Aero gebruiken. Ik neem tenminste aan dat de toevoeging 'aero' in die veiling betekent dat het om een versie gaat met uitgefreesde spaakgaten.

nimphus
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 aug 2008 21:15

nimphus 02 nov 2008 18:26

Een vraagje , als ik nu maar 60Kg weeg , heb ik dan ook zo snel problemen met deze wielen ?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 nov 2008 20:26

Jaw, want de achternaaf deugt gewoon niet. Daar doet je gewicht nauwlijks toe.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

nimp
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 aug 2008 14:42

nimp 02 nov 2008 22:14

De afdichting is niet goed, maar zolang je er niet mee in de regen rijdt heb je daar geen problemen mee. En daar hebt ge u open-pro's voor he :)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 nov 2008 22:54

Was dat maar alleen 't probleem. Het probleem is meer dat de toleranties in 't huis te groot zijn voor de kracht die er op de achternaaf komt. Het is wel beter geworden in de loop van de jaren, je hoort niemand meer die in 100 km z'n lagers verrot rijdt. Maar speling op de achternaaf en dergelijke hoor je nog regelmatig, daar valt niets aan te doen en de lagers slijten dan in no-time.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ruudverstegen
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 07 aug 2007 16:37

ruudverstegen 03 nov 2008 15:49

Ik zit te denken om een setje te laten spaken. Nu heb ik van sws cycling de volgende offertes binnengekregen. Welke combinatie zou de beste/verstandigste keuze zijn? Ik weeg +- 75 kg, dus m'n gewicht is niet echt een probleem.
En de volgende vraag: heeft er iemand ervaring met sws cycling? En dan met name de kwaliteit van het spaken en de afhandeling van de bestelling.


Mogelijkheid 1: €499

Voornaaf: American classic 24 gaats
Achternaaf: DT Swiss 240S (220gram) 24 Gaats, zwarte kleur
Velgen: American Classic 420
Spaken: DT Swiss revolution black
Nipples: DT Swiss lichtgewicht aluminium pro lock (reeds voorbehandeld met loctite voor een goede borging)
Lichtgewicht snelspanners KCNC (44gram/set)


Mogelijkheid 2: €532

Voornaaf: American classic 24 gaats
Achternaaf: M5 (180gram) met standaard industrielagers, 24 Gaats, zwarte kleur
Velgen: American Classic 420
Spaken: DT Swiss revolution black
Nipples: DT Swiss lichtgewicht aluminium pro lock (reeds voorbehandeld met loctite voor een goede borging)
Lichtgewicht snelspanners KCNC (44gram/set)


Ik hoop dat jullie mij hier wat advies over kunnen geven.
Alvast bedankt.
\'\'We can\'t solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them\'\'

Plaats reactie