Pagina 6 van 8

Geplaatst: 23 aug 2008 10:30
door luna
hmm pas ook een setje cr 420 gekocht, maar ben nu al zwaar teleurgesteld over het achterwiel en heb er nog maar 200 km mee gereden. Ik had verwacht dat het niet zo'n duurzaam wiel was maar dit slaat gewoon nergens op, bij de eerste keer opstappen was het al of de spaken eronderuit sprongen, na olie in de nippels gedaan te hebben is het weg maar als ik nu over een stenen weg rijdt lijkt het of alles los rammelt net een karrewiel.
Voorwiel heb ik niks over te zeuren die lijkt prima.

Geplaatst: 31 aug 2008 01:13
door nimp
Is voor deze wielen een centaur naaf ook een goede optie ?

Geplaatst: 31 aug 2008 10:22
door havana
Kan niet, Centaur is 32 of 36 gaats terwijl AMC420 velgen 24 of 18 gaats zijn.

Geplaatst: 31 aug 2008 18:15
door nimp
Ken je dan nog andere optie's ?
Want die naven die op pagina 1 genoemd worden, vertrouw ik niet helemaal. Ik heb het niet zo met die lichte naven.

Geplaatst: 31 aug 2008 20:03
door amclassic-fan
Dura Ace is waarschijnlijk de meest betrouwbare naaf die in 24 gaats leverbaar is.

Geplaatst: 01 sep 2008 13:39
door havana
DT Swiss is ook topkwaliteit en ook Corima is ook behoorlijk betrouwbaar denk ik.

Dura Ace is zeer lastig te krijgen, maar wel een hele goede optie. De mijne heb ik destijds via eBay uit Japan laten overkomen. Zoek maar eens op "Dura Ace 24" op eBay.

[edit]

Tada!

Geplaatst: 01 sep 2008 14:30
door lvgh
Kun je voor wat extra stijfheid gelijk extra brede aerospaken a la Sapim CX of DT New Aero gebruiken. Ik neem tenminste aan dat de toevoeging 'aero' in die veiling betekent dat het om een versie gaat met uitgefreesde spaakgaten.

Geplaatst: 02 nov 2008 18:26
door nimphus
Een vraagje , als ik nu maar 60Kg weeg , heb ik dan ook zo snel problemen met deze wielen ?

Geplaatst: 02 nov 2008 20:26
door amclassic-fan
Jaw, want de achternaaf deugt gewoon niet. Daar doet je gewicht nauwlijks toe.

Geplaatst: 02 nov 2008 22:14
door nimp
De afdichting is niet goed, maar zolang je er niet mee in de regen rijdt heb je daar geen problemen mee. En daar hebt ge u open-pro's voor he :)

Geplaatst: 02 nov 2008 22:54
door amclassic-fan
Was dat maar alleen 't probleem. Het probleem is meer dat de toleranties in 't huis te groot zijn voor de kracht die er op de achternaaf komt. Het is wel beter geworden in de loop van de jaren, je hoort niemand meer die in 100 km z'n lagers verrot rijdt. Maar speling op de achternaaf en dergelijke hoor je nog regelmatig, daar valt niets aan te doen en de lagers slijten dan in no-time.

Geplaatst: 03 nov 2008 15:49
door ruudverstegen
Ik zit te denken om een setje te laten spaken. Nu heb ik van sws cycling de volgende offertes binnengekregen. Welke combinatie zou de beste/verstandigste keuze zijn? Ik weeg +- 75 kg, dus m'n gewicht is niet echt een probleem.
En de volgende vraag: heeft er iemand ervaring met sws cycling? En dan met name de kwaliteit van het spaken en de afhandeling van de bestelling.


Mogelijkheid 1: €499

Voornaaf: American classic 24 gaats
Achternaaf: DT Swiss 240S (220gram) 24 Gaats, zwarte kleur
Velgen: American Classic 420
Spaken: DT Swiss revolution black
Nipples: DT Swiss lichtgewicht aluminium pro lock (reeds voorbehandeld met loctite voor een goede borging)
Lichtgewicht snelspanners KCNC (44gram/set)


Mogelijkheid 2: €532

Voornaaf: American classic 24 gaats
Achternaaf: M5 (180gram) met standaard industrielagers, 24 Gaats, zwarte kleur
Velgen: American Classic 420
Spaken: DT Swiss revolution black
Nipples: DT Swiss lichtgewicht aluminium pro lock (reeds voorbehandeld met loctite voor een goede borging)
Lichtgewicht snelspanners KCNC (44gram/set)


Ik hoop dat jullie mij hier wat advies over kunnen geven.
Alvast bedankt.