Wie traint er zonder hartslagmeter ?
Ik heb nu een paar keer met een hartslagmeter getraind, maar vind er werkelijk niets aan. Misschien moet het gewoon wennen, maar ik zit alleen maar op dat ding te letten en zie niks van de omgeving etc. Vorige week donderdag 1x zonder en wat een openbaring! Ik zit er nu sterk aan te denken om dat ding voorlopig niet meer te gebruiken. Ik merk gewoon dat m'n fietsplezier er onder lijdt. Daarnaast, wedstrijdambities heb ik toch niet, ik vind het alleen wel leuk om zoveel mogelijk uit mezelf te halen.
enkele jaren terug: op mijn trainingsparcours van 60kms: eerste zwaarste deel ( meest bergop en sterke tegenwind): ik heb een zeer goed gevoel en rij 30KMs/u en heb op geen enkel ogenblik het gevoel dat ik te hard rij.
Hartslagmeter toont evenwel aan dat ik in het rood rij . Als test rij ik toch dezelfde snelheid en in het rood verder.
Halfweg krijg ik wind mee en het minst zware deel voor de boeg/ ik blokkeer na een tijdje en haal slechts 28 kms/u gemiddeld.
Waarmee ik enkel wil zeggen dat gevoel en werkelijkheid tijdens het fietsen niet altijd overeenstemmen en dat de hartslagmeter een goede indicator daarvoor is.
Hartslagmeter toont evenwel aan dat ik in het rood rij . Als test rij ik toch dezelfde snelheid en in het rood verder.
Halfweg krijg ik wind mee en het minst zware deel voor de boeg/ ik blokkeer na een tijdje en haal slechts 28 kms/u gemiddeld.
Waarmee ik enkel wil zeggen dat gevoel en werkelijkheid tijdens het fietsen niet altijd overeenstemmen en dat de hartslagmeter een goede indicator daarvoor is.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.