Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
henry
- Forum-lid
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 10 jul 2006 11:51
henry
12 feb 2009 20:18
evilhomer schreef:Wat is eigenlijk het verschil tussen de GP4000 en de GP4000S?
Ik zie bij bike-components dat ze de GP4000 in verschillende kleuren hebben en de GP4000S alleen in het zwart; staat die S toevallig voor Schwarz?
Voor zover ik weet is de "S" een andere band; een nieuwer type.
Mijn waarschuwing is weggehaald!?
Een waarschuwing roept vragen op en maakt het daardoor wel interessanter -_^
-
m_giant
- Forum-lid
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 24 aug 2007 23:42
m_giant
12 feb 2009 20:36
GP4000 en GP4000S zijn inderdaad iets verschillend.
GP4000S heeft wat grotere letteropdruk aan de zijkant (beetje meer richting opvallende letters van de Ultremo, dus vanwege de looks). Ook heeft de 4000S een andere compound. (black chili compound). Deze zou iets minder rolweerstand en iets meer grip moeten bieden t.o.v. de normale 4000.
Stevens SCF 2 Ultegra SL / Stevens Vuelta Ultegra SL
-
henry
- Forum-lid
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 10 jul 2006 11:51
henry
12 feb 2009 20:48
M_Giant schreef:Deze zou iets minder rolweerstand en iets meer grip moeten bieden t.o.v. de normale 4000.
Ik heb nooit met de 4000 gereden, maar het vorige seizoen wel met de 4000S en de grip, vooral in natte omstandigheden, vond ik super.
Mijn vrouw en een ploegmaat zijn ook overgestapt op de 4000S. Hen bevalt hij ook zeer goed.
Mijn waarschuwing is weggehaald!?
Een waarschuwing roept vragen op en maakt het daardoor wel interessanter -_^
-
chris
- Forum-lid
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 24 jan 2005 13:47
chris
12 feb 2009 22:07
Vorige week een lekke voorband met mijn 4000S, al de derde lekke band. Doorboord met een scherp steentje. Hetzelfde twee weken daarvan met mij oude 4000. De eerste pas hiermee. Kwestie van geluk en pech. Met nat weer is het risico op een lekke band nou eenmaal groter.
-
siemert1971
- Forum-lid
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 15 nov 2007 16:14
siemert1971
12 feb 2009 22:24
Het gehele seizoen op 4000s gereden en bevallen in alle opzichten prima, slechts 1 keer lek achter terwijl de band al aardig vierkant was. Dus wat mij betreft heeft dat geen schuld.
Begin van het seizoen nog Vredestein erop gehad (fortezza tricomp), deze rijden ook heel soepel, maarrrr na 1500 km lek lek lek...
MVG
-
_cas_
- Forum-lid
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 24 jul 2006 13:03
_cas_
12 feb 2009 22:43
evilhomer schreef:Wat is eigenlijk het verschil tussen de GP4000 en de GP4000S?
Ik zie bij bike-components dat ze de GP4000 in verschillende kleuren hebben en de GP4000S alleen in het zwart; staat die S toevallig voor Schwarz?
-
pinaman
- Forum-lid
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 03 aug 2008 14:21
pinaman
12 feb 2009 22:48
Ik rijd altijd met 4000S. Vorig jaar 19000 km. 1 stootlek. eigen schuld. Springen met de fiets over een in aanleg zijnde drempel. De 4000S zijn optisch beter dan de 4000 met dat verschrikkelijke duitse vlaggetje.
-
timper
- Forum-lid
- Berichten: 1356
- Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10
timper
12 feb 2009 22:52
Ik kocht ze onlangs ook maar heb er nog niet mee gereden. De gewone conti's lijken me ook heel goed te zijn, daar reed ik al 500km mee dit jaar. Ik ben (zonder reden) overgestapt van michelin naar conti en hoop even tevreden te zijn. De test van tour (waar ze als beste uitkwamen) en de looks haalden me over de streep.
-
_pino_
- Forum-lid
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 26 jan 2009 23:32
_pino_
14 apr 2009 00:49
Ik rijd nu 1000 km op de 4000s en twee keer lek, in Vlaanderen nergens last van overigens, en heb nu even een paar ervaringsvragen :
Wat is het gem. aantal steentjes dat je uit je band pulkt na een rit? ik haal er na iedere rit zo´n 3 tot vier uit.
Heeft het soppen van de band van water met afwasmiddel een verhoging van de 'plakfaktor' van de band tot gevolg?
-
foosho
- Forum-lid
- Berichten: 3597
- Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32
foosho
14 apr 2009 01:24
Ik rijd nu 4600km lekvrij met GP4000. 't Is bijna tijd voor vervanging aangezien de achterband plat begint te worden en de slijtage indicatoren beginnen te verdwijnen (achterband vooral).
Als ze smerig zijn maak ik ze schoon, verder doe ik er niks aan.
Setje GP4000S ligt al klaar iig... erg tevreden dus
-
pwaverijn
- Forum-lid
- Berichten: 691
- Lid geworden op: 16 jan 2009 13:59
- Locatie: Amstelveen
pwaverijn
14 apr 2009 01:37
je kunt je achter en voorband toch ook om de zoveel km omdraaien, zodat ze gelijkmatig vierkant worden?
accepteren kun je leren!
-
paulusr3
- Forum-lid
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54
paulusr3
14 apr 2009 01:43
Bij mij was de 4000s achter na zo'n 4000k versleten (1x lek). Voorband was nog prima. Heb daarna een conti gp force 24mm achterband gemonteerd. Die heeft er nu zo'n 3500 (ox lek) opzitten en ziet er nog prima uit en gaat volgens mij nog wel 3500 mee! De 4000s voorband moet nu wel vervangen worden (zit er nu dus 7500k op en 0 x lek).
Ik ben dus ook erg tevreden en hou het voorlopig bij conti. Alleen jammer dat het verwisselen van een conti icm met campa wielen lastig blijft (zeker bij nieuwe exemplaren!)