Alles over vakanties op én met de fiets

classico Boretti

marcodej
Forum-lid

marcodej 08 mei 2010 02:20

Als het eerst maar goed weer wordt. Iig droog hoop ik.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;

tr1969
Forum-lid

tr1969 08 mei 2010 17:44

Die zit er weer op. Inmiddels weer thuis na een leuke tocht.
Omgeving was leuker als verwacht, nergens het gevoel gehad dat je in randstad aan het rijden was.
Goede verzorging tijdens en na de tocht, de 2e en laatste bevoorrading op bijna 110 km was wat laat (Ik zou er natuurlijk ook gewoon 1 kunnen hebben gemist).
Veel lekke banden aan het begin van de tocht gezien (toch wel een stuk of 25), en een meisje uit een fietsgroep die was gevallen, ik hoop dat de schade (lichamelijk en aan de fiets) allemaal is meegevallen.

Verder af en toe een groepje die nog steeds dachten dat het om een cyclo ging en niet om een toertocht.

Ik heb me wel verbaasd over de kledingkeuze van sommige renners (korte broek en korte mouwen. brrrrrrrrr)

Ben benieuwd naar volgend jaar.
Anima Sana in Corpore Sano

Canyon Grail

pinarello
Forum-lid

pinarello 08 mei 2010 21:05

Ook weer terug en wat hierboven staat kan ik wel onderschrijven. Die laatste post was inderdaad wat aan de late kant en de afstand was 136 ipv 125. Maar verder was het een toporganisatie en dat voor 15 euro inschrijfgeld. Nog nooit in de Randstad gefietst maar ik vond het een mooie route.

michelvd
Forum-lid

michelvd 08 mei 2010 22:45

[quote="Tr1969"]
Veel lekke banden aan het begin van de tocht gezien (toch wel een stuk of 25)[/quote]

Daar was ik er 1 van. Ik reed lek bij dat bruggetje langs de ringvaart. Dat was een gemeen scherpe rand asfalt bij de overgang naar dat bruggetje. Ik reed in een groepje en had het niet in de gaten.
Later had ik nog een keer een lekke band, veel pech dus.
Voor de rest was het uitermate goed georganiseerd, helemaal top.

mavs
Forum-lid

mavs 09 mei 2010 00:00

Ik heb ook de 125 gedaan. Het was mijn eerste tocht. Heb er 5 uur over gereden met een gemiddelde van 28 km. We raakten alleen bij ongeveer 20km voor aankomst de route kwijt. Was prachtige route: bos, zee, dijken, e.d. Heb wel genoten. Zag na 30 een man aan z'n sleutelbbeen sjoren, was niet helemaal goed gegaan. Maarja dat krijg je met dat miezerweer, lekker glad. Viel me ook dat er veel lekken waren. Wij waren met z'n drieen, geen van allen lek gereden, gelukkig.
Had niet verwacht dat er nog een post kwam, die eerste was wel goed neergezet. Maarja d'r moet toch ook ruimte wezen.

marcodej
Forum-lid

marcodej 09 mei 2010 00:51

Ook terug van de 125km van de Boretti Classic. Echt lekkebandenweer en dat bleek: na tien kilometer had ik al twee lekke banden achter mn kiezen, tot hoon van de rest van de groep. ;) Ik was gelukkig niet de enige, gedurende de hele route platte banden gezien. Gelukkig de rest van de natte rit verschoond gebleven van leed. Aardig door kunnen trappen, met een gem. van tegen de 32p/u over de eerste 80km over natte en bochtige wegen. Na 85km echt een dikke vette inzinking gehad, mn benen konden alleen nog een miniverzetje draaien en liet me terugwaaien naar de tweede groep (ons groepje was inmiddels in tweeen verdeeld)... Even gestopt en flink wat gegeten en gedronken, daarna vond ik mn benen weer terug en konden we nog met een snelheid van net boven de 30 lekker doorpeddelen. De tweede stop kwam inderdaad laat, na 115km. En dan denk je dat er bijna bent, en dan rij je verkeerd.... Uiteindelijk 10km extra gereden.

Daarna lekker rustig een soepje gegeten bij iemand, wat schonere kleren aangedaan en de goodies opgehaald. Uiteindelijk nog net de laatste 45min van de proloog mee kunnen pakken. Heb zo'n 20 renners door de laatste bocht zien gaan. Uiteindelijk maar voor het bier gekozen.

Moet zeggen: een puike organisatie. Shirt wordt nagezonden, ik had besloten hem na de rit op te halen en toen was mijn maat dus al weg.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;

pinarello
Forum-lid

pinarello 09 mei 2010 00:53

[quote="marcodej"]Ook terug van de 125km van de Boretti Classic. Echt lekkebandenweer en dat bleek: na tien kilometer had ik al twee lekke banden achter mn kiezen, tot hoon van de rest van de groep. ;) Ik was gelukkig niet de enige, gedurende de hele route platte banden gezien. Gelukkig de rest van de natte rit verschoond gebleven van leed. Aardig door kunnen trappen, met een gem. van tegen de 32p/u over de eerste 80km over natte en bochtige wegen. Na 85km echt een dikke vette inzinking gehad, mn benen konden alleen nog een miniverzetje draaien en liet me terugwaaien naar de tweede groep (ons groepje was inmiddels in tweeen verdeeld)... Even gestopt en flink wat gegeten en gedronken, daarna vond ik mn benen weer terug en konden we nog met een snelheid van net boven de 30 lekker doorpeddelen. De tweede stop kwam inderdaad laat, na 115km. En dan denk je dat er bijna bent, en dan rij je verkeerd.... Uiteindelijk 10km extra gereden.

Daarna lekker rustig een soepje gegeten bij iemand, wat schonere kleren aangedaan en de goodies opgehaald. Uiteindelijk nog net de laatste 45min van de proloog mee kunnen pakken. Heb zo'n 20 renners door de laatste bocht zien gaan. Uiteindelijk maar voor het bier gekozen.

Moet zeggen: een puike organisatie. Shirt wordt nagezonden, ik had besloten hem na de rit op te halen en toen was mijn maat dus al weg.
[/quote]

Ben niet verkeerd gereden en had ook 10km extra....

dickaah
Forum-lid

dickaah 09 mei 2010 01:01

nog meer die 10 kilometers meer hadden, wij waren dus niet de enigste, ging wel aardig was goede training zo met een gemiddelde van 33 :)

fw
Forum-lid

fw 09 mei 2010 02:57

[quote="Tr1969"]Die zit er weer op. Inmiddels weer thuis na een leuke tocht.
Omgeving was leuker als verwacht, nergens het gevoel gehad dat je in randstad aan het rijden was.

Verder af en toe een groepje die nog steeds dachten dat het om een cyclo ging en niet om een toertocht.
[/quote]
Nou ik vond de omgeving juist redelijk tegenvallen? Alleen omgeving bloemendaal vind ik wel wat hebben..
Wat bedoel je overigens met mensen die dachten dat het om een cyclo ging? De een houdt van lekker doorrijden terwijl de ander meer op zijn gemak wil fietsen. Beiden moeten toch aan hun trekken kunnen komen als ze dat fijn vinden?

Wij zijn helaas bij Aerdenhout fout gereden waardoor we op de 75km route zaten, terug gereden en weer helemaal bij de splitsing bij zandvoort uitgekomen en daardoor in totaal 165km op de teller.. :)

Was die goodie bag nog wat overigens?

bibske
Forum-lid

bibske 09 mei 2010 09:10

Ik heb een heerlijke dag gehad! De organisatie was in orde maar het was een beetje slordig dat er geen EHBO posten waren bij de bevoorrading. Verder ben ik ook net voor het einde verkeerd gereden en met een omweg weer op de juiste route gekomen. Mijn tellertje heeft de hele dag gekke kuren gehad maar stond netjes op 124.7 toen ik aankwam... Ik ben bang dat ik bij deze dus moet toegeven dat mijn Polar inderdaad een beetje conservatief is :D

De goediebag is zoals gewoonlijk niet echt super maar goed, ik heb een nieuwe bidon, een mooi nieuw shirtje en eten gekregen dus wat mij betreft zeker waar voor je geld.

geer
Forum-lid

geer 09 mei 2010 12:48

Geweldig leuke organisatie! Amsterdammers zijn toch echt fietsgek. Leuke start/finish locatie in het fietsmekka van Amsterdam, Het Veldrome. Ik vond het de 15 euro prima waard. Route kon wel iets creatiever, maar goed. Er was geloof ik nog iets aan de hand in Amsterdam...?
Na drie keer nat geregend te zijn had ik geen zin meer in de een tochtje naar de proloog. Goodie bag zat een mooi lastminute moederdag cadeautje in! (kookboekje!! :-))
En ik was volgens mij de enige die echt zijn best had gedaan zo veel als mogelijke roze accenten an te brengen (helm, sokjes....), met als summum, een roze badeend van mijn dochter onder mijn zadel.....tot irritatie van al mijn fietsvrienden..he he he.
Voorlopig geen toertochten meer. Volgend jaar weer.

tr1969
Forum-lid

tr1969 09 mei 2010 12:55

Wat bedoel je overigens met mensen die dachten dat het om een cyclo ging? De een houdt van lekker doorrijden terwijl de ander meer op zijn gemak wil fietsen. Beiden moeten toch aan hun trekken kunnen komen als ze dat fijn vinden?

Klopt beide moeten aan hun trekken komen.
Wij hadden zelf een gemiddelde van 30 en toch waren er dan groepjes die, altijd net op de fietspaden, er zich nog even langs moesten wurmen.
(gem. 30, dus niet een top van 30)

Anima Sana in Corpore Sano

Canyon Grail

Plaats reactie