Jan Janssen Classic 2008
[quote="Gbrand"]Dan ben je mij iig niet voorbijgereden: ik heb tijdens de Hel van Wageningen dan wel de Jan Janssen Classic nog nooit lichter gereden dan 53(52) X 17.[/quote]
Wie de schoen past, trekt hem aan. Ik rijd graag met een trapfrequentie van 100 omwentelingen per minuut. Met jouw verzet zou ik dan niet langzamer rijden dan 39 km/u. (Nogmaals, wie de schoen past, trekt hem aan)
Wie de schoen past, trekt hem aan. Ik rijd graag met een trapfrequentie van 100 omwentelingen per minuut. Met jouw verzet zou ik dan niet langzamer rijden dan 39 km/u. (Nogmaals, wie de schoen past, trekt hem aan)
-
- Forum-lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 22 jun 2008 22:05
Ben het met volledig met Kappa-man eens, stond dan ook naast hem voor een half uurtje te wachten op organisatie toen de beste man de bocht uitgevlogen was.....in dit half uur 3 valpartijen gezien, kan me niet voorstellen dat het buiten dit half uur allemaal goed is gegaan. Tuurlijk is een ieder zelf verantwoordelijk om normaal af te dalen maar de 1e man die ik de bocht uit zag gaan ging zeker niet als eene kamikazepiloot naar beneden......als je 5.500 man laat starten kun je niet verwachten dat deze renners (waarvan het grootste gedeelte normaal alleen op het vlakke rijdt) volmaakte afdalers zijn......er zijn wel genoeg bordjes om te waarschuwen voor veeroosters.........maak dan ook even een aantal bordjes voor afdalingen!!!
[quote="Elduce1980"].....als je 5.500 man laat starten kun je niet verwachten dat deze renners (waarvan het grootste gedeelte normaal alleen op het vlakke rijdt) volmaakte afdalers zijn......er zijn wel genoeg bordjes om te waarschuwen voor veeroosters.........maak dan ook even een aantal bordjes voor afdalingen!!!
[/quote]
Als je geen ervaring hebt met afdalingen lijkt het me verstandig om hoe dan ook voorzichtig af te dalen, of er nu waarschuwingsborden staan of niet.
Natuurlijk zou het mooi zijn als er overal gewaarschuwd kon worden voor gevaarlijke situaties. Maar ik vond het al heel wat dat er op veel gevaarlijke oversteekpunten vekeersregelaars stonden.
[/quote]
Als je geen ervaring hebt met afdalingen lijkt het me verstandig om hoe dan ook voorzichtig af te dalen, of er nu waarschuwingsborden staan of niet.
Natuurlijk zou het mooi zijn als er overal gewaarschuwd kon worden voor gevaarlijke situaties. Maar ik vond het al heel wat dat er op veel gevaarlijke oversteekpunten vekeersregelaars stonden.
[quote="Corniel"]
Ja, ook ik sta op de foto [/quote]
Dan heb ik je toch gezien, maar had het niet door dat jij het was.
Ja, ook ik sta op de foto [/quote]
Dan heb ik je toch gezien, maar had het niet door dat jij het was.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Wat een gedoe over die afdaling. Als je de weg niet kent is het gewoon geen goed plan om als een dolle naar beneden te komen, zoals anderen ook al aangaven. Zo enorm gevaarlijk is hij nou ook weer niet, en bovendien lag de weg er perfect schoon en droog bij. Eigen schuld dus wat mij betreft (of ben ik nu te bot?). Ik vind het juist een prachtafdaling en ben blij dat we dit soort wegen hebben zo dicht in de buurt!
Als je niet weet hoe je moet afdalen , dan doe het zeker rustig aan . Pas je snelheid aan , aan hetgene wat er aankomt . Pas je snelheid aan de snelheid die je nodig hent om de bocht te nemen . Dus kijk waar je heen moet en dat betekend dus dat je niet de berm in moet kijken . En hou altijd rekening met het onverwachte , zeker in een toertocht .
Ik reed meestal met de 42x17 omhoog en ik weeg 100 kg , maar ik had best lichter kunnen rijden , alleen moet je soms de uitdaging aangaan om zo zwaar mogelijk naar boven te rijden . Verschil met jou , jij reed met een 39x25 omhoog en weegt hooguit een kilootje of 60 , dan moet zelfs jij op zwaarder verzet omhoog kunnen rijden.Het moet me overigens van het hart dat er weer een aantal kansloze figuren rondreed, die omhoog dan 'heel stoer' 39x15, 42x21, of zelfs 53x23 staken, maar vervolgens niet meer fatsoenlijk omhoog kwamen. Vooral toen ik die 53x23 op mijn 39x25 voorbij floot (letterlijk, ik heb sadistische trekjes), dacht ik: je voelt toch zelf ook wel dat dit voor jou niet het goede verzet is? Hoe moeilijk is het om terug te schakelen als het te zwaar wordt?
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
Over welke afdaling hebben jullie het nu eigenlijk? De haarspeld naar links bij het afdalen van de Zijpenberg werd bemand door iemand die de fietsers waarschuwde, erg goed. Maar misschien was er toen al iets misgegaan waardoor ze daar iemand geposteerd hebben. Is ook een lastige knik, de eerste keer dat ik daar afdaalde blokkeerde ik ook heel even een achterwieltje (die doordraaier daarna is wel echt heer-lijk trouwens). Wat me op de Posbank wel irriteerde was dat slechte pad praktisch parallel aan de Beekhuizenseweg richting de afdaling die uiteindelijk in De Steeg uitkomt. Doe mij dan maar gewoon dat asfalt van genoemde weg, dan rijd ik maar een paar km dezelfde weg twee keer in verschillende richtingen.
Ik heb zelf de 150 km gereden gister. Weer een paar fijne stroken gefietst die ik nog niet kende (o.a. dat stuk vanaf de Koningsweg tot Hoenderloo). Wel meer grind gezien en gevoeld dan me lief is, op een gegeven moment knijp je 'm toch wel een beetje met al die harde tikken tegen armen, helm en frame, terwijl je rijdt op soepele Open Corsa's met >3000 km ervaring Maar gelukkig alles lek- en pijnvrij weten te houden. Dat gold helaas niet voor iedereen, ik heb de ambulance vlak voor de Loenermark ook gezien en dan schrik je wel even. Hopelijk is het zonder al te veel erg afgelopen. Ik begrijp dat dit schitterende stukjes Nederland zijn die in het profiel van een toertocht passen, maar hier en daar is het toch niet ongevaarlijk. Voor de organisatie verder niets dan lof, begon al bij het binnenrijden van Wageningen waar het stervensdruk leek maar het toch vrij eenvoudig was een parkeerplek te vinden. Verder voldoende bevoorrading (al snel natuurlijk als je de DTC gewend bent ) en een pluim voor de verkeersregelaars die op sommige punten echt ongevallen hebben voorkomen volgens mij. Ik was ze in elk geval dankbaar!
Minder prettig was dat ik kramp kreeg na een kilometer of 100, nog nooit eerder gehad.. twee weken geleden nog gewoon een soortgelijke rit van 145 km met de DTC gereden zonder een centje pijn. Het begon in de hamstrings maar als ik die probeerde te strekken speelden m'n bovenbenen op. Gevoelsmatig m'n zadel maar even ietsje hoger gezet, flink wat gedronken en toen ging het wel weer. De rest van de tocht met koffiemolenverzetjes uitgereden - schamen deed ik me al niet voor mijn triple aangezien ik een zwaargewicht ben en vrijwel altijd met een hoge trapfrequentie rijd maar nu was ik 'm toch echt wel erkentelijk... Wel opvallend veel fietsers die met dergelijke problemen leken te kampen, ik zag er best veel afstappen/lopen/geduwd worden/om hun moeder roepen Uiteindelijk stond de teller op 155 km met een gemiddelde van 28,4 km/u. Volgend jaar hopelijk wat beter getraind en dan 'gewoon' de 200
Ik heb zelf de 150 km gereden gister. Weer een paar fijne stroken gefietst die ik nog niet kende (o.a. dat stuk vanaf de Koningsweg tot Hoenderloo). Wel meer grind gezien en gevoeld dan me lief is, op een gegeven moment knijp je 'm toch wel een beetje met al die harde tikken tegen armen, helm en frame, terwijl je rijdt op soepele Open Corsa's met >3000 km ervaring Maar gelukkig alles lek- en pijnvrij weten te houden. Dat gold helaas niet voor iedereen, ik heb de ambulance vlak voor de Loenermark ook gezien en dan schrik je wel even. Hopelijk is het zonder al te veel erg afgelopen. Ik begrijp dat dit schitterende stukjes Nederland zijn die in het profiel van een toertocht passen, maar hier en daar is het toch niet ongevaarlijk. Voor de organisatie verder niets dan lof, begon al bij het binnenrijden van Wageningen waar het stervensdruk leek maar het toch vrij eenvoudig was een parkeerplek te vinden. Verder voldoende bevoorrading (al snel natuurlijk als je de DTC gewend bent ) en een pluim voor de verkeersregelaars die op sommige punten echt ongevallen hebben voorkomen volgens mij. Ik was ze in elk geval dankbaar!
Minder prettig was dat ik kramp kreeg na een kilometer of 100, nog nooit eerder gehad.. twee weken geleden nog gewoon een soortgelijke rit van 145 km met de DTC gereden zonder een centje pijn. Het begon in de hamstrings maar als ik die probeerde te strekken speelden m'n bovenbenen op. Gevoelsmatig m'n zadel maar even ietsje hoger gezet, flink wat gedronken en toen ging het wel weer. De rest van de tocht met koffiemolenverzetjes uitgereden - schamen deed ik me al niet voor mijn triple aangezien ik een zwaargewicht ben en vrijwel altijd met een hoge trapfrequentie rijd maar nu was ik 'm toch echt wel erkentelijk... Wel opvallend veel fietsers die met dergelijke problemen leken te kampen, ik zag er best veel afstappen/lopen/geduwd worden/om hun moeder roepen Uiteindelijk stond de teller op 155 km met een gemiddelde van 28,4 km/u. Volgend jaar hopelijk wat beter getraind en dan 'gewoon' de 200
[quote="who cares"]Ik reed meestal met de 42x17 omhoog en ik weeg 100 kg, maar ik had best lichter kunnen rijden(..)
Verschil met jou, jij reed met een 39x25 omhoog en weegt hooguit een kilootje of 60, dan moet zelfs jij op zwaarder verzet omhoog kunnen rijden.[/quote]
Ik weeg 67 kg, maar goed, er zit wat verschil tussen ons. En ik heb ook wel zwaarder omhoog gereden, dat was m'n punt niet. (En dat heb ik ook wel gedaan maak je geen zorgen: de Italiaansweg bijvoorbeeld rijdt je niet met 30 km/u omhoog op 39x25, dat houden je benen niet vol)
Mijn punt was - en is - dat ik veel mensen veel en veel te zwaar omhoog zag gaan. Mensen die bijna geparkeerd stonden, en misschien net de 15 km/u haalden. Maar een derde en laatste maal: wie de schoen past trekt hem aan. Wellicht is deze schoen jouw maat wel niet, probeer hem dan niet aan te trekken.
Verschil met jou, jij reed met een 39x25 omhoog en weegt hooguit een kilootje of 60, dan moet zelfs jij op zwaarder verzet omhoog kunnen rijden.[/quote]
Ik weeg 67 kg, maar goed, er zit wat verschil tussen ons. En ik heb ook wel zwaarder omhoog gereden, dat was m'n punt niet. (En dat heb ik ook wel gedaan maak je geen zorgen: de Italiaansweg bijvoorbeeld rijdt je niet met 30 km/u omhoog op 39x25, dat houden je benen niet vol)
Mijn punt was - en is - dat ik veel mensen veel en veel te zwaar omhoog zag gaan. Mensen die bijna geparkeerd stonden, en misschien net de 15 km/u haalden. Maar een derde en laatste maal: wie de schoen past trekt hem aan. Wellicht is deze schoen jouw maat wel niet, probeer hem dan niet aan te trekken.