Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wk Cyclocross...

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 27 jan 2008 19:41

BianchiSL3 schreef:Boom-Wellens-Mourey

Gelukkig had ik Boom goed :D

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 27 jan 2008 20:24

Voor mijn gevoel heeft de sterkste man in koers gewonnen vanmiddag. Zeer gecontroleerd gereden!
Als je dan na gaat dat Boom nog maar begin 20 is, dan belooft dat nog wat voor de komende jaren.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

ridleyhater
Forum-lid

ridleyhater 27 jan 2008 20:50

amai boom nog maar 20
denk dat je er een beetje naast zit

wordt denk ik onderant 23

maar toch proficiat al blij dat het ne keer geen belg is
kredo..record...bora..mmmm

dummy
Forum-lid

dummy 27 jan 2008 20:56

Wat een ijzersterk optreden van Lars Boom, zeg. Continu voorin gezien, en reed daar ook zeer alert. De commentatoren hoorde ik er niet over, maar het zou me niet verbazen als zijn eerste ronde volkomen gepland was: als enige met hard-opgepompte banden, en dan zo snel mogelijk voorop rijden om uit alle gedrang te blijven, en eventuele valpartijen achter zich te houden. Vervolgens meteen bij de eerste passage van de materiaalpost overstappen op een nieuwe fiets met banden, voorzien van de 'normale' spanning. Kan ook geen andere reden bedenken, waarom hij zo snel overstapte. Het was tevens zijn laatste fietswissel.

En dan die superbe laatste ronde toen Lars even flink aan dé boom ging schudden. Aan die jongen gaan we de komende jaren nog veel plezier beleven, ongetwijfeld ook als wegrenner.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 27 jan 2008 21:05

UninvitedGuest schreef:Als je dan na gaat dat Boom nog maar begin 20 is, dan belooft dat nog wat voor de komende jaren.
ridleyhater schreef:amai boom nog maar 20
denk dat je er een beetje naast zit

wordt denk ik onderant 23

Wel even goed lezen "ridleyhater". Boom is 22 en wordt dus 23. En dat is precies wat "UninvitedGuest" zegt: begin 20.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

gerardo
Forum-lid
Contact

gerardo 27 jan 2008 21:41

Geweldige koers! Lars Boom nu al WK! En hoe! Constant voorin en alert. Wel een gekke koers met constant 15 man aan het front. Van de Belgen had ik meer verwacht! Wellens had helaas weer eens pech. Nijs was beter dan de laatste weken, maar nog niet TOP! En Vervecken deed wat hj kon. Ook mooi dat Groenendaal in de finale op kop kon rijden, voor Lars en dat daaruit ook de definitieve demarage voort kwam. Kortom, ik heb genoten!

Ook bij de vrouwen een mooie koers! Marianne reedt wel erg sterk. Bijzonder dat de 2 WK tijdrijden ook WK worden bij het veldrijden!
Gerardo

alfaboy_69
Forum-lid

alfaboy_69 27 jan 2008 22:28

Heel spijtig voor de wedstrijd dat Mourey uitgevallen is...Volgens mij had hij nog wel het één en het ander achter de hand maar vallen en materiaalpech hoort nu eenmaal bij de sport.
Vooral die Fontana was ijzersterk, als die zijn krachten iets beter indeelt, eindigt hij volgens mij zelfs op het podium...
Al bij al een supermooi en superspannend kampioenschap op een echt crossparcours (laat het regenen op dat parcours en heel het veld hangt volledig uit elkaar)
Proficiat aan Lars Boom en ook een pluim voor Stybar die vorige week nergens was (47ste !!!!! in Hoogerheide) maar nu toch een mooie prestatie neerzet...

jehe
Forum-lid

jehe 27 jan 2008 22:30

Eerst en vooral proficiat aan Lars Boom, de verdiende winnaar.

Toch ben ik enorm ontgoocheld in de Belgen. Het komt waarschijnlijk door de weelde van de afgelopen jaren, maar ik hoop dat ze nu toch eens wakker geschud zijn. Hadden ze in ploeg gereden, zoals het op een wereldkanpioenschap hoort, konden ze ervoor zorgen dat na 3 ronden 10 man weg was met daarbij 5 of 6 belgen. Hadden ze dan het ploegenspel doorgespeeld was de rest kansloos, zelfs een toch wel beresterke Boom.

-robin-
Forum-lid

-robin- 27 jan 2008 22:38

dummy schreef:Wat een ijzersterk optreden van Lars Boom, zeg. Continu voorin gezien, en reed daar ook zeer alert. De commentatoren hoorde ik er niet over, maar het zou me niet verbazen als zijn eerste ronde volkomen gepland was: als enige met hard-opgepompte banden, en dan zo snel mogelijk voorop rijden om uit alle gedrang te blijven, en eventuele valpartijen achter zich te houden. Vervolgens meteen bij de eerste passage van de materiaalpost overstappen op een nieuwe fiets met banden, voorzien van de 'normale' spanning. Kan ook geen andere reden bedenken, waarom hij zo snel overstapte. Het was tevens zijn laatste fietswissel.
Tijdens de uitzending op Sporza zijn ze het gaan vragen aan vader Boom en het zou juist omgekeerd zijn. Hij wou harder opgepompte banden en is daarvoor gaan wisselen.

fredericdavid
Forum-lid

fredericdavid 28 jan 2008 00:03

Een WK dat me niet kon bekoren, tot de laatste ronde.
Nogal logisch dat alles samen zou blijven tot de laatste ronde, gezien de staat van het parcours (zo zie je ze zelfs niet veel tijdens zomercrossen...)

Maar al bij al, zeker op basis van de voorbije weken, een meer dan verdiende winnaar !
Harder, better, faster, stronger, LIGHTER !

timper
Forum-lid

timper 28 jan 2008 00:33

Whaw Boom, verre van een verrassing natuurlijk. Zouden ze in Nederland wel beseffen hoe goed die is, hoe populair hij in Vlaanderen is? Het was niet echt een superparcours maar hoe dan ook ging hij winnen! Het is een plezier om hem te zien rijden en zodoende heb ik er ook geen probleem mee dat hij geen Belg is...:)
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie