Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Reynolds MV32 vs Corima

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27890
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 jan 2008 20:04

De naven kunnen de regen zeker aan, daar gaat het niet om...

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 20 jan 2008 20:35

havana schreef:De naven kunnen de regen zeker aan, daar gaat het niet om...


@Havana,

Je zegt dat:'Ik train sowieso niet in de regen, maar waarom ik er nooit met regen mee zou rijden is uiteraard de naven'

Dus eerst kunnen de naven WEL tegen de regen (De naven kunnen de regen zeker aan) en nu in ene NIET (maar waarom ik er nooit met regen mee zou rijden is uiteraard de naven)?

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27890
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 jan 2008 21:24

Ze kunnen er best tegen maar echt goed zal het allicht voor geen enkele naaf zijn.

evertdehandsch
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47

evertdehandsch 20 jan 2008 22:06

Havana,

De Corima naven kunnen echt wel wat aan hoor! Van enkele ritten in de regen zullen deze niet zo snel gaan slijten, en ik spreek uit ervaring(zowel training als wedstrijden).

De lagers in de Corima naven zijn zowat de beste standaard industrielagers dat er zijn, ze hebben enige tijd nodig om in te lopen, maar eens over dit punt zijn ze perfect. Ook fdegrove zal dit bevestigen;)

Enig puntje dat aanzienelijk zal verminderen is de remkracht, en dan nog. Als je gaat toeren, ik neem aan dat je geen competitie rijd, maakt het echt niks uit. Beetje meer van tevoren gaan remmen zodat je remblokken warm lopen en huppaa je staat weer stil.

Wat je wel uit de regen zou kunnen halen is de looks van je wielen. Het remoppervlak zal z'n hoogglans verliezen en wat doffer uitslaan, alhoewel dit na verloop van tijd ook zal gebeuren hoor!

Dus waarom geen regen? Niet voor de naven, niet voor het remmen,...
Nulla tenaci invia est via!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27890
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 jan 2008 22:08

Goed om te horen, vaak zal het niet voorkomen, want in de regen blijf ik lekker binnen :D

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 20 jan 2008 22:36

Hoi,

Geregeld de blokjes even opschuren met een jexsponsje en je velgen bij de remrand ontvetten doet wonderen.

Ik heb meerdere malen bij stortregen en 5 cm water op de baan van Tongeren naar Landen gepeesd met die wielen. Zolang je geen noodrem moet maken is er niks aan de hand.

@Havana: Zou je niet beter een briefje van 1000 aan de muur ophangen? Heb je veel meer plezier van......;)

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

janjr
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 jan 2006 20:25

janjr 21 jan 2008 05:14

Domme vraag: wat is een jexsponsje?

Na de eerste montage van de Swisstop Yellow maakte de voorrem een hels lawaai bij het einde van ieder remmaneuver. Reinigen van de carbonvelg met isopropylalcohol en daarne licht opschuren (en opniew reinigen) van de remblokjes en de zaak was opgelost.
Voorlopig nog niet in de regen gereden met de carbon wielen, maar de rem-ervaring op droog wegdek is gewoon goed. De eerste maal is het even schrikken omdat de remmen niet zo hard "bijten" als op een alu remvlak, maar het went snel.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 21 jan 2008 14:00

Hoi,

Een jexsponsje is een keukensponsje met een schurende kant a la scotchbrite enz.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 jan 2008 16:32

Voor de Nederlanders, het wel bekende schuursponsje die in menig keukenkastje ligt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dogestyle
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54

dogestyle 26 feb 2008 19:49

@ Havana: nu een maandje verder, wat zijn jouw eerste ervaringen met de aero+ clincherversie? Gekraak bij oppompen? Gesprongen velgen? Loslopende naven? Indianenverhalen?

Ben benieuwd naar jouw ervaringen, heb na lang wikken en wegen eenzelfde setje aangeschaft, duurt alleen nog even voor ik ze kan uitproberen...

Groet

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27890
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 feb 2008 10:28

Ik heb de wielen door omstandigheden helaas moeten uitstellen dus een gebruikerservaring moet ik je helaas schuldig blijven...

dogestyle
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54

dogestyle 14 mar 2008 19:49

Jaaa, ik heb ze eindelijk kunnen testen...
Eerste indruk na rondje van 90 km:
- prachtig afgewerkt, geen foutjes op te ontdekken
- combinatie met conti 4000s en michelin latex binnenband goed eromheen te leggen
- met oppompen tot 7 bar geen gekraak
- gewicht met deze combinatie hetzelfde als mijn zonda's met de cont michelin combinatie, ook de snelspanners hebben hetzelfde gewicht (117 gr per set)
- prachtig lopende naaf (gevoelsmatig beter dan de campa), ventiel komt telkens onder te hangen als je hem laat los lopen
- wiel voelt stijf maar niet oncomfortabel aan
- wiel met aanzetten niet tegen de blokken te krijgen
- remkracht icm corima blokken uitstekend

Tot nu toe erg tevreden dus! zal over paar duizend km weer een update geven...

Plaats reactie