Reynolds MV32 vs Corima
De naven kunnen de regen zeker aan, daar gaat het niet om...
havana schreef:De naven kunnen de regen zeker aan, daar gaat het niet om...
@Havana,
Je zegt dat:'Ik train sowieso niet in de regen, maar waarom ik er nooit met regen mee zou rijden is uiteraard de naven'
Dus eerst kunnen de naven WEL tegen de regen (De naven kunnen de regen zeker aan) en nu in ene NIET (maar waarom ik er nooit met regen mee zou rijden is uiteraard de naven)?
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Ze kunnen er best tegen maar echt goed zal het allicht voor geen enkele naaf zijn.
-
- Forum-lid
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47
Havana,
De Corima naven kunnen echt wel wat aan hoor! Van enkele ritten in de regen zullen deze niet zo snel gaan slijten, en ik spreek uit ervaring(zowel training als wedstrijden).
De lagers in de Corima naven zijn zowat de beste standaard industrielagers dat er zijn, ze hebben enige tijd nodig om in te lopen, maar eens over dit punt zijn ze perfect. Ook fdegrove zal dit bevestigen;)
Enig puntje dat aanzienelijk zal verminderen is de remkracht, en dan nog. Als je gaat toeren, ik neem aan dat je geen competitie rijd, maakt het echt niks uit. Beetje meer van tevoren gaan remmen zodat je remblokken warm lopen en huppaa je staat weer stil.
Wat je wel uit de regen zou kunnen halen is de looks van je wielen. Het remoppervlak zal z'n hoogglans verliezen en wat doffer uitslaan, alhoewel dit na verloop van tijd ook zal gebeuren hoor!
Dus waarom geen regen? Niet voor de naven, niet voor het remmen,...
De Corima naven kunnen echt wel wat aan hoor! Van enkele ritten in de regen zullen deze niet zo snel gaan slijten, en ik spreek uit ervaring(zowel training als wedstrijden).
De lagers in de Corima naven zijn zowat de beste standaard industrielagers dat er zijn, ze hebben enige tijd nodig om in te lopen, maar eens over dit punt zijn ze perfect. Ook fdegrove zal dit bevestigen;)
Enig puntje dat aanzienelijk zal verminderen is de remkracht, en dan nog. Als je gaat toeren, ik neem aan dat je geen competitie rijd, maakt het echt niks uit. Beetje meer van tevoren gaan remmen zodat je remblokken warm lopen en huppaa je staat weer stil.
Wat je wel uit de regen zou kunnen halen is de looks van je wielen. Het remoppervlak zal z'n hoogglans verliezen en wat doffer uitslaan, alhoewel dit na verloop van tijd ook zal gebeuren hoor!
Dus waarom geen regen? Niet voor de naven, niet voor het remmen,...
Nulla tenaci invia est via!
Goed om te horen, vaak zal het niet voorkomen, want in de regen blijf ik lekker binnen
Hoi,
Geregeld de blokjes even opschuren met een jexsponsje en je velgen bij de remrand ontvetten doet wonderen.
Ik heb meerdere malen bij stortregen en 5 cm water op de baan van Tongeren naar Landen gepeesd met die wielen. Zolang je geen noodrem moet maken is er niks aan de hand.
@Havana: Zou je niet beter een briefje van 1000 aan de muur ophangen? Heb je veel meer plezier van......
Ciao,
Geregeld de blokjes even opschuren met een jexsponsje en je velgen bij de remrand ontvetten doet wonderen.
Ik heb meerdere malen bij stortregen en 5 cm water op de baan van Tongeren naar Landen gepeesd met die wielen. Zolang je geen noodrem moet maken is er niks aan de hand.
@Havana: Zou je niet beter een briefje van 1000 aan de muur ophangen? Heb je veel meer plezier van......
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Domme vraag: wat is een jexsponsje?
Na de eerste montage van de Swisstop Yellow maakte de voorrem een hels lawaai bij het einde van ieder remmaneuver. Reinigen van de carbonvelg met isopropylalcohol en daarne licht opschuren (en opniew reinigen) van de remblokjes en de zaak was opgelost.
Voorlopig nog niet in de regen gereden met de carbon wielen, maar de rem-ervaring op droog wegdek is gewoon goed. De eerste maal is het even schrikken omdat de remmen niet zo hard "bijten" als op een alu remvlak, maar het went snel.
Na de eerste montage van de Swisstop Yellow maakte de voorrem een hels lawaai bij het einde van ieder remmaneuver. Reinigen van de carbonvelg met isopropylalcohol en daarne licht opschuren (en opniew reinigen) van de remblokjes en de zaak was opgelost.
Voorlopig nog niet in de regen gereden met de carbon wielen, maar de rem-ervaring op droog wegdek is gewoon goed. De eerste maal is het even schrikken omdat de remmen niet zo hard "bijten" als op een alu remvlak, maar het went snel.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
@ Havana: nu een maandje verder, wat zijn jouw eerste ervaringen met de aero+ clincherversie? Gekraak bij oppompen? Gesprongen velgen? Loslopende naven? Indianenverhalen?
Ben benieuwd naar jouw ervaringen, heb na lang wikken en wegen eenzelfde setje aangeschaft, duurt alleen nog even voor ik ze kan uitproberen...
Groet
Ben benieuwd naar jouw ervaringen, heb na lang wikken en wegen eenzelfde setje aangeschaft, duurt alleen nog even voor ik ze kan uitproberen...
Groet
Ik heb de wielen door omstandigheden helaas moeten uitstellen dus een gebruikerservaring moet ik je helaas schuldig blijven...
Jaaa, ik heb ze eindelijk kunnen testen...
Eerste indruk na rondje van 90 km:
- prachtig afgewerkt, geen foutjes op te ontdekken
- combinatie met conti 4000s en michelin latex binnenband goed eromheen te leggen
- met oppompen tot 7 bar geen gekraak
- gewicht met deze combinatie hetzelfde als mijn zonda's met de cont michelin combinatie, ook de snelspanners hebben hetzelfde gewicht (117 gr per set)
- prachtig lopende naaf (gevoelsmatig beter dan de campa), ventiel komt telkens onder te hangen als je hem laat los lopen
- wiel voelt stijf maar niet oncomfortabel aan
- wiel met aanzetten niet tegen de blokken te krijgen
- remkracht icm corima blokken uitstekend
Tot nu toe erg tevreden dus! zal over paar duizend km weer een update geven...
Eerste indruk na rondje van 90 km:
- prachtig afgewerkt, geen foutjes op te ontdekken
- combinatie met conti 4000s en michelin latex binnenband goed eromheen te leggen
- met oppompen tot 7 bar geen gekraak
- gewicht met deze combinatie hetzelfde als mijn zonda's met de cont michelin combinatie, ook de snelspanners hebben hetzelfde gewicht (117 gr per set)
- prachtig lopende naaf (gevoelsmatig beter dan de campa), ventiel komt telkens onder te hangen als je hem laat los lopen
- wiel voelt stijf maar niet oncomfortabel aan
- wiel met aanzetten niet tegen de blokken te krijgen
- remkracht icm corima blokken uitstekend
Tot nu toe erg tevreden dus! zal over paar duizend km weer een update geven...