Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

AVR Wielersport (aka: Italian bikes): Oplichter

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 03 jan 2008 14:10

Auke schreef:Het is wel duidelijk dat AVR gewoon een schaamteloze marktplaats opportunist is. Is niet erg, is ook niet verboden, maar je zult er maar in trappen....



Nou ja, dingen kopen op MP en vervolgens voor meer geld proberen te verkopen is niet verboden natuurlijk, maar b.v. no-name wielen proberen te slijten als Zipps is natuurlijk gewoon misleiding /oplichting.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 03 jan 2008 14:16

Scepticus schreef:
Auke schreef:Het is wel duidelijk dat AVR gewoon een schaamteloze marktplaats opportunist is. Is niet erg, is ook niet verboden, maar je zult er maar in trappen....



Nou ja, dingen kopen op MP en vervolgens voor meer geld proberen te verkopen is niet verboden natuurlijk, maar b.v. no-name wielen proberen te slijten als Zipps is natuurlijk gewoon misleiding /oplichting.


Nou ja, ik vind het ook wel erg, en ook te genant voor woorden, schaamteloos gewoon. Ik bedoel meer dat als ie binnen de wet handelt hij in principe elke prijs mag vragen die hij wil. De wet regelt namelijk niet fatsoen. Hoe gaat MP hier eigenlijk mee om? Kun je een klacht insturen opdat zij de advertentie verwijderen, of mag AVR alles bijelkaar liegen en misleiden en zo'n advertentie op MP zetten?

Misschien moet er maar een stickey-thread komen met een zwartboek fietsenverkopers.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 03 jan 2008 14:18

Nou ja, woekeren met prijzen wordt hopelijk gewoon door 'de markt' afgestraft: als niemand die fietsjes voor die prijzen wil kopen houdt AVR er vanzelf wel een keer mee op....
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 03 jan 2008 14:35

Scepticus schreef:Nou ja, woekeren met prijzen wordt hopelijk gewoon door 'de markt' afgestraft: als niemand die fietsjes voor die prijzen wil kopen houdt AVR er vanzelf wel een keer mee op....


Helaas joh, er zullen altijd mensen zijn, die erin tuinen doordat ze niet weten wat ze kopen en zal AVR gewoon kunnen blijven bestaan.
Goed onderbouwde klachten indienen bij MP kan helpen.
Misschien is het een idee op een topic te openen hierover om zodoende informatie te verzamelen tegen AVR?
Ook MP heeft een forum. Welicht daar ook een bericht plaatsen of een verwijzing naar dit forum?
Niets is wat het lijkt..

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 03 jan 2008 15:00

Ik ben het wel eens met Maurice om een zwartboek op te stellen. Het gaat niet alleen om AVR, maar ook bijvoorbeeld om carbonreparateurs er op te zetten. In de hoop dat de consument zich eerst goed inleest kan dit een aantal potentiele kopers tegenhouden en dus erger voorkomen

Prijspolitiek is eigen pakkie aan, maar liegen en ondeuglijk materiaal verkopen is het andere uiterste
Train ze!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 03 jan 2008 15:45

+1
Beter misschien nog is een overzicht van handelaren webshops en of men er positieve danwel negatieve ervaringen mee heeft.

(Overigens ben ik ervan overtuigd dat carbonschade goed te repareren is. De vraag is alleen: "wie kan dit?". Maar da's een andere discussie...)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 03 jan 2008 17:47

53x11 schreef:+1
Beter misschien nog is een overzicht van handelaren webshops en of men er positieve danwel negatieve ervaringen mee heeft.

(Overigens ben ik ervan overtuigd dat carbonschade goed te repareren is. De vraag is alleen: "wie kan dit?". Maar da's een andere discussie...)


Het lijkt me niet handig om in 1 topic zowel positieve als negatieve ervaringen te zetten. Dan verliest het z'n kracht.
Dus 2 topics: een witte en een zwarte lijst! Eens?
Niets is wat het lijkt..

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 03 jan 2008 19:28

he, die athur van AVR in een handelaar die te veel vraagt voor zijn derdehands fietsen wand dat zijn ze ondertussen

hij koop tweehands frames en probeert ze op te bouwen, zijn goedrecht
maar kijk ze goed na, het blijft een derdehands fiets

bijvoorbeeld bouwt hij een tijdritfiets af met een trippel ???? tijdritfiets en een trippel????
dan snap je het niet hellemaal volgens mij

dus volgens mij kan je beter veder kijken er staan er zat op, op marktplaats

en als je een vraag stel en je krijgt dit als antwoord dan zij ze met mij klaar
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

g.schotte
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2005 15:25

g.schotte 04 jan 2008 20:07

Goedenavond,

Ik heb nu net alle reacties gelezen over AVR en wilde ook graag even iets melden hierover.
Een tijdje geleden heb ik bij AVR een racefiets gekocht. Deze fiets stond op marktplaats met daarbij de
verkeerde maat.Ik had daar nog de fiets zelf opgemeten, maar kon het niet goed zien. Bij thuiskomst
bleek het toch niet de goede maat te zijn, maar ik mocht hem niet terugbrengen.Terwijl hij mij verzekert
had dat dit de goede maat was. Ook zat er tevens een foute ketting op. Ik had een Colnago dream gekocht
met 10 speed 105. Heb er op gefietst, maar schakelde niet goed. Na zoeken bleek dat er een 9 speed
ketting op zat. AVR gebeld en zei dat dit niet gaf. Uiteindelijk wel 10 speed opgestuurd door AVR.
Dit ging wel moeizaam, want ik moest "niet zeuren"!
Dat de maat niet goed was is misschien gedeeltelijk mijn fout (ik had beter moeten kijken,maar was leesbril
vergeten),
maar de manier waarop ik ben geholpen vind ik niet netjes.Ik zal er ook zeker nooit meer een fiets
kopen.

Gebruikersavatar
poets
Forum-lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:54

Gebruikersavatar poets 04 jan 2008 20:50

na alle verontschuldigingen van AVR , blijkt dus dat ze consequent kopers hebben belazerd . in eerdere posts van hun spraken ze dus dat ze van hun fouten hadden geleerd .
in feite staat er dus van het " belazeren van kopers " .
nu , net voordat ze dus een nieuwe website openen , zijn dergelijke praktijken ter sprake gekomen . wat als deze niet waren gemeld hier op dit forum ?
zo ken ik nog andere ervaringen van fietsers die op een nare manier door AVR zijn behandeld , dit n.a.v deze topic .
ben blij dat het hier tersprake is gebracht .

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 04 jan 2008 20:55

g.schotte schreef:Goedenavond,

Ik heb nu net alle reacties gelezen over AVR en wilde ook graag even iets melden hierover.
Een tijdje geleden heb ik bij AVR een racefiets gekocht. Deze fiets stond op marktplaats met daarbij de
verkeerde maat.Ik had daar nog de fiets zelf opgemeten, maar kon het niet goed zien. Bij thuiskomst
bleek het toch niet de goede maat te zijn, maar ik mocht hem niet terugbrengen.Terwijl hij mij verzekert
had dat dit de goede maat was. Ook zat er tevens een foute ketting op. Ik had een Colnago dream gekocht
met 10 speed 105. Heb er op gefietst, maar schakelde niet goed. Na zoeken bleek dat er een 9 speed
ketting op zat. AVR gebeld en zei dat dit niet gaf. Uiteindelijk wel 10 speed opgestuurd door AVR.
Dit ging wel moeizaam, want ik moest "niet zeuren"!
Dat de maat niet goed was is misschien gedeeltelijk mijn fout (ik had beter moeten kijken,maar was leesbril
vergeten),
maar de manier waarop ik ben geholpen vind ik niet netjes.Ik zal er ook zeker nooit meer een fiets
kopen.


zo. wat vind Ahtur uit heeswijk-dinter NB hier van.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 04 jan 2008 21:04

Trouwens, zijn dit eigenlijk wel echt Zipps?

303-achtige draadvelg met geïntegreerde nippels en duidelijk zichtbare carbon weave wordt atm toch helemaal niet gemaakt door Zipp, ook niet voor anderen....

Afbeelding

(Het zijn wel andere dan die nep 'Zipp 303's' die eerder opdoken trouwens. Ben benieuwd wat er met die wielen is gebeurd, aan wie ze verkocht zijn en voor hoeveel :rolleye: )
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie