Pagina 6 van 10

Geplaatst: 17 dec 2007 19:50
door amclassic-fan
klaasvaak schreef: En voor u de wielen waren 8 speed dit was net in de periode 9 speed ,waar toen 9 speed kransen ook de zelfde dikte hadden als 8 speed alleen andere tussen ringen dus toen kon je kiezen 9 en 8 speed maar negen speed was nog niet vrij verkrijgbaar maar alleen beschikbaar voor prof ploegen waar Cees toen de wielen voor maakte


In 1998 was zelfs de Athena groep (tegenwoordig Centaur) voor 't 1e 9 speed, het jaar daarvoor zijn Chorus en Record al naar naar 9 speed gegaan. Dit wordt bevestigd door de Campagnolo spareparts pdfjes... Jan en alleman had toen dus al toegang tot 9 speed. En dat je op een 8 speed body wel 9 kransjes kunt krijgen met andere tussenringen heeft hier volgens mij helemaal niets mee te maken.

Geplaatst: 17 dec 2007 19:58
door tiest
Dan ben ik wel is benieuwd wat voor studie jij doet? vast niks met taal. Anyway, je doet research voor Cees(ADA) die zal er dan vast niet vrolijk van worden dat jij hier al die incomplete, vage en negatieve posts plaats? wel?

Iedereen verdient hier een warm welkom op het forum maar je maakt het jezelf zo niet echt makkelijk.


Dan nog even ADA-algemeen. (Schuin oog naar sharkman en klaas) maakt ADA nu eigenlijk nog steeds wielen? en hoeveel zijn dat er dan ongeveer per jaar? Ik dacht dat de productie al lang gestopt was, maar hier zit ik dus mis. Hoeveel sets worden er nu eigenlijk gemaakt in het jaar? of verkocht dit aantal lijkt me nihiel.
Ben gewoon benieuwd.

Geplaatst: 17 dec 2007 20:16
door sharkman113
Van de naven weet ik zeker dat ze nog uitgeleverd worden voor de wielen geen idee?

site is nog in de lucht:

http://www.ada.prorider.org/

Overigens zoals ik al eerder opmerkte hebben de nieuwe full carbon Cosmics aardig wat overeenkomsten met de ADA wielen en het zou best kunnen dat ADA daar wat advieswerk voor heeft gedaan....

Geplaatst: 17 dec 2007 20:30
door mensma
Hmmm, op Weightweenies mengt 'de echte Cees' zich ineens ook weer in het gesprek waar ik dezelfde foto's heb gepost. Toeval?

Geplaatst: 17 dec 2007 20:42
door lancev7
@mensma, viel mij inderdaad ook al op. ook wel toevallig daar gaat hij (ook) direct weer in de aanval/verdediging

Geplaatst: 17 dec 2007 20:58
door auke
Bovenstaande Cees schrijft opeens leesbaar. Zijn er dan toch 2 personen? Alhoewel bovenstaande Cees ook bepaalde zinskenmerken overneemt van klaasvaak... misschien is klaas wel familie en zit de schrijfstijl in de genen....

De persoon op ww schrijft echter nog slechter engels dan op dit forum in nederlands....., echt niet te lezen. Dus dat moet wel dezelfde persoon zijn.

Maar wat is nou eigenlijk het probleem? De wielen zijn perfect, prachtige hollandse innovatie, baanbrekend op fietswielgebied........ Ligt het probleem van ADA dan alleen bij service en afhandeling van de garantievoorwaarden?

Geplaatst: 17 dec 2007 21:22
door loki
Auke schreef: Ligt het probleem van ADA dan alleen bij service en afhandeling van de garantievoorwaarden?
Of het groepsgevoel bij het afzeiken van een user? ;) (Sorry maar ik vind dat de meeste hier en op WW veel te overdreven reageren, als er nou iets mis was met de producten, maar dat is niet echt het geval volgens mij)

Geplaatst: 17 dec 2007 21:25
door amclassic-fan
Leesbaar is wel een relatief begrip, houdt het maar op beter leesbaar. 't Verhaal blijft gewoon een beetje vreemd: om half 9 's avonds zit Cees nog steeds op z'n werk. In het verleden was hij niet echt positief over universiteiten en nu zou hij mensen hebben die voor hem onderzoek doen maar niet op de loonlijst staan (kan ik niets anders dan een student verzinnen als diegene wel op de zaak aan 't werk is).

Geplaatst: 17 dec 2007 21:37
door auke
Amclassic-fan schreef:Leesbaar is wel een relatief begrip, houdt het maar op beter leesbaar. 't Verhaal blijft gewoon een beetje vreemd: om half 9 's avonds zit Cees nog steeds op z'n werk. In het verleden was hij niet echt positief over universiteiten en nu zou hij mensen hebben die voor hem onderzoek doen maar niet op de loonlijst staan (kan ik niets anders dan een student verzinnen als diegene wel op de zaak aan 't werk is).


Inderdaad iets "beter" leesbaar, maar zijn laatste zin was pas weer te begrijpen na minimaal tweemaal herlezen. Het is allemaal wel erg mysterieus en toevallig, maar ook wel weer hylarisch. En Cees' verklaring is natuurlijk een leuke reden om klaasvaak niet meer te vertonen..... Nu maar hopen dat Cees' schrijfstijl deze kloeke zet niet verraad. Dus Cees, gewoon even goed je zinnen nalezen en herschrijven voordat je met je muis op de knop "plaats" drukt. Dan pas weten we zeker dat je niet vaak klaas bent...:D

Geplaatst: 17 dec 2007 21:39
door mensma
cees1910 schreef:jongens jongens
van waar altijd dat gedoe
laat je iemand binnen krijgt hij ook iedereen overzich heen
schijnt weer de tijd dat de mensen niets te doen hebben
ter info

deze discussie heeft er toe gebracht dat ik niemand meer toe laat ook maar iets mee te delen ,en persoon van het onderzoek heb afgehaald zodat geen informatie naar derde gaat
CEES
pfffffffff


Ok, laten we er nu gewoon van uitgaan dat we met de 'echte Cees' te maken hebben. Een keer het van de positieve kant bekijken is namelijk ook een optie.

@ Cees, nu komen we ergens, ik hoop wel dat je in de gaten hebt dat de betreffende persoon ook om reacties vraagt als er zaken staan die niet kloppen, of klopt het volgens jou wel dat het hier om een 8-speed body gaat zoals Klaasvaak beweerde?

Het zou erg mooi zijn als je antwoorden zou kunnen geven op de volgende vragen. Mooier dan antwoorden krijgen van de maker kan natuurlijk niet. Deze vragen van mij zijn trouwens pure interesse! Zoals ik al zei ben ik erg trots op m'n wielen en ben gewoon nieuwsgierig naar van alles en nogwat over deze wielen:

1. Uit je antwoord blijkt volgens mij dat je nog steeds wielen maakt.
- Aan welke aantallen moeten we denken?
- Waarom horen we zo weinig van ADA?
- Waarom ben je van mening dat sponsoring voor ADA geen goede oplossing is en dat gewoon iedereen dus moet betalen?

2. Welke verschillen zijn er met de huidige wielen die je maakt en de wielen die ik hier heb neergezet als je kijkt naar:
- gewicht,
- naven,
- spaken,
- carbon,
- afwerking.

3. Wat denk je zelf als je naar de foto's ziet die ik hier heb neergezet?
- Is de kwaliteit hetzelfde als toen je ze afleverde?
- Komt het grof ogende carbon door het weglaten van een laag hars?

Alvast veel dank!

Geplaatst: 17 dec 2007 22:31
door sharkman113
Zou wel een fotootje van een nieuwe set wielen zien. Overigens kunnen deze wielen onmogelijk door Cees als slecht bevonden worden (zijn ze ook niet, hier gaat funktie boven optiek, diegenen die daar niet mee kunnen leven kunnen beter elders kijken).
Een bekende prof reed nog niet zo heel lang terug op een setje dat de tand des tijds veel minder goed had doorstaan en was er zeer tevreden over.

Geplaatst: 17 dec 2007 22:58
door amclassic-fan
Handig he Cees dat je hier je berichten kunt verwijderen? :rolleye: