Je grootste irritatie??
[quote="mcf1"][quote="lior63"]Wat mij mateloos stoort zijn die mensen die tijdens een ATB-tocht als gekken langs je heen razen op alle mogelijke (en onmogelijke) plaatsen. Zonder te waarschuwen en zonder rekening te houden met het feit dat iedereen recht heeft de tocht te rijden in zijn eigen tempo!
Het veroorzaakt ongelukken waarna er gewoon wordt doorgereden, niet even wordt geidentificeerd en het slachtoffer met de schade blijft zitten.
Als je er dan wat van zegt krijg je een opgestoken middelvinger of opmerkingen als "rot dan van de route af" of worden ze nog echt bedreigend ook.
Het grootste probleem van ATB-en zijn niet de wandelaars, maar dit soort ATB-ers die het verpesten voor de rest.[/quote]
Sluit me hier volledig bij aan! Het heet niet voor niets TOER tocht, sommige doen net of het een wedstrijd is. [/quote]
Niet alleen dat, ze doen ook of het hun prive-wedstrijd is en ik niets op de route te zoeken heb.
Het veroorzaakt ongelukken waarna er gewoon wordt doorgereden, niet even wordt geidentificeerd en het slachtoffer met de schade blijft zitten.
Als je er dan wat van zegt krijg je een opgestoken middelvinger of opmerkingen als "rot dan van de route af" of worden ze nog echt bedreigend ook.
Het grootste probleem van ATB-en zijn niet de wandelaars, maar dit soort ATB-ers die het verpesten voor de rest.[/quote]
Sluit me hier volledig bij aan! Het heet niet voor niets TOER tocht, sommige doen net of het een wedstrijd is. [/quote]
Niet alleen dat, ze doen ook of het hun prive-wedstrijd is en ik niets op de route te zoeken heb.
[quote="LVGH"][quote="rubenio"]Mijn grootste irritatie is "uit-je-oor-valende-oordopjes" , je moet met dit weer dan eerst je handschoen uitwurmen, ding weer in je uur installeren, handschoen weer aan. En soms heb je echt ongeluk en vallen ze meteen weer :S Misschien moet ik toch maar van die dopjes kopen met zo'n consturctie die helemaal om je oor heen gaat.[/quote]
Daar heb ik gelukkig nooit last meer van Gebruik op de fiets -mits ik alleen rijd- altijd de EP-630 dopjes van Creative. Radio of muziek luisteren op de laagste volumestand met nauwelijks windgeruis.[/quote]
de Creative EP-630 heb ik ook. Perfect geluid, ik zal alleen wel vreemde oren hebben want ook deze vallen me uit tijdens activiteiten. (verschillende manchetjes gebruikt).
Daar heb ik gelukkig nooit last meer van Gebruik op de fiets -mits ik alleen rijd- altijd de EP-630 dopjes van Creative. Radio of muziek luisteren op de laagste volumestand met nauwelijks windgeruis.[/quote]
de Creative EP-630 heb ik ook. Perfect geluid, ik zal alleen wel vreemde oren hebben want ook deze vallen me uit tijdens activiteiten. (verschillende manchetjes gebruikt).
1) Mensen die links van het fietspad lopen terwijl hun hond aan de rechterkant loopt. Op zich niet zo erg maar dan die riem over het fietspad.............
2) Mensen die rechts van het fietspad lopen terwijl hun hond aan de linkerkant loopt. Op zich....................
2) Mensen die rechts van het fietspad lopen terwijl hun hond aan de linkerkant loopt. Op zich....................
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......
[quote="rene1"][quote="LVGH"][quote="rubenio"]Mijn grootste irritatie is "uit-je-oor-valende-oordopjes" , je moet met dit weer dan eerst je handschoen uitwurmen, ding weer in je uur installeren, handschoen weer aan. En soms heb je echt ongeluk en vallen ze meteen weer :S Misschien moet ik toch maar van die dopjes kopen met zo'n consturctie die helemaal om je oor heen gaat.[/quote]
[/quote]Vreemd.. als je een goede 'seal' hebt, horen ze echt niet uit te vallen. Draag je ze met het snoer achter je oren langs (dus omhoog en dan van voor naar achter om je oren)? Zo niet, moet je dat zeker eens proberen. De soepele rubberen steeltjes zijn daarnaast zo klein dat ze bij mij in de luwte van de binnenste oorschelp passen waardoor het windgeruis binnen de perken blijft (en dat is wel zo prettig en veilig).
[/quote]Vreemd.. als je een goede 'seal' hebt, horen ze echt niet uit te vallen. Draag je ze met het snoer achter je oren langs (dus omhoog en dan van voor naar achter om je oren)? Zo niet, moet je dat zeker eens proberen. De soepele rubberen steeltjes zijn daarnaast zo klein dat ze bij mij in de luwte van de binnenste oorschelp passen waardoor het windgeruis binnen de perken blijft (en dat is wel zo prettig en veilig).
[quote="Noppie"]Jullie moeten wel een beetje doorrijden en niet zo trutten.[/quote]
Dat bedoel ik dus, Of ik 'door wil rijden' maak ik zelf wel uit!
Het is een toertocht. Eenieder mag rijden zoals hij zelf wil.
'Trutten' zoals jij dat noemt is een relatief begrip. Wat voor jou 'trutten' is, is voor iemand anders misschien een hele inspanning. En wie ben jij dan om daar een oordeel over te hebben.
Door die houding en het daarbij behorende rijgedrag verpest je de sport voor de anderen.
'Trutten' zoals jij dat noemt is een relatief begrip. Wat voor jou 'trutten' is, is voor iemand anders misschien een hele inspanning. En wie ben jij dan om daar een oordeel over te hebben.
Door die houding en het daarbij behorende rijgedrag verpest je de sport voor de anderen.
[quote="LVGH"][quote="rene1"][quote="LVGH"][quote="rubenio"]Mijn grootste irritatie is "uit-je-oor-valende-oordopjes" , je moet met dit weer dan eerst je handschoen uitwurmen, ding weer in je uur installeren, handschoen weer aan. En soms heb je echt ongeluk en vallen ze meteen weer :S Misschien moet ik toch maar van die dopjes kopen met zo'n consturctie die helemaal om je oor heen gaat.[/quote]
[/quote]
Als er wat tractie aan het snoertje komt door het rubber snoertje tegen m'n shirtje bijv. dan ploppen ze uiteindelijk uit. Ze zijn veruit het best van de in ears die ik ooit gehad heb.
Ik zal nog eens proberen het snoer over de oorschelp te leiden.
[/quote]
Als er wat tractie aan het snoertje komt door het rubber snoertje tegen m'n shirtje bijv. dan ploppen ze uiteindelijk uit. Ze zijn veruit het best van de in ears die ik ooit gehad heb.
Ik zal nog eens proberen het snoer over de oorschelp te leiden.
Die gekken leren het toch nooit , ik lach meestal hard als het verkeerd gaat met hen bij zo'n actie.
Een paar jaar geleden een keer gehad ; Er komt er 1 voorbij , zonder te waarschuwen en op een moeilijke smalle plaats net voor een bocht , om enkele seconden later in die bocht over een boomwortel uit te glijden. Ik heb nog nooit ze fijn gelachen.
Inhalen , daar , waar het veilig en goed gaat en je hinder voor een ander veroorzaakt. En waarschuwen , ik kom er links of rechts langs .
Andere irritatie : voorschieten bij hekjes ; Plaatsen waar ophopingen ontstaan omdat men nu eenmaal gedwongen wordt om af te stappen . Er ontstaat dus een rij , omdat we nu eenmaal niet allemaal te gelijk er door kunnen , komen er van die gasten die de hele rij voorbij rijden om zich er tussen te wringen omdat ze geen geduld hebben om achteraan te sluiten.
Een paar jaar geleden een keer gehad ; Er komt er 1 voorbij , zonder te waarschuwen en op een moeilijke smalle plaats net voor een bocht , om enkele seconden later in die bocht over een boomwortel uit te glijden. Ik heb nog nooit ze fijn gelachen.
Inhalen , daar , waar het veilig en goed gaat en je hinder voor een ander veroorzaakt. En waarschuwen , ik kom er links of rechts langs .
Andere irritatie : voorschieten bij hekjes ; Plaatsen waar ophopingen ontstaan omdat men nu eenmaal gedwongen wordt om af te stappen . Er ontstaat dus een rij , omdat we nu eenmaal niet allemaal te gelijk er door kunnen , komen er van die gasten die de hele rij voorbij rijden om zich er tussen te wringen omdat ze geen geduld hebben om achteraan te sluiten.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
[quote="lior63"][quote="Noppie"]Jullie moeten wel een beetje doorrijden en niet zo trutten.[/quote]
[/quote]
Ik weet bijna zeker dat Noppie zich zou irriteren als er niet gehapt wordt...
[/quote]
Ik weet bijna zeker dat Noppie zich zou irriteren als er niet gehapt wordt...
[quote="lior63"]Ook die vent in een gewoon trainingspak met een paar gymschoenen van scapino en een ATB van de Hallfords heeft 5 euro betaalt[/quote]
Ze vergeten soms dat ze zelf zo begonnen zijn !!
Ze vergeten soms dat ze zelf zo begonnen zijn !!
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
[quote="rene1"]Ik weet bijna zeker dat Noppie zich zou irriteren als er niet gehapt wordt...
[/quote]
Heeft er toch iemand gehapt. Dan kan je hem niet kwalijk nemen, hij zit pas op het forum. Weet je, ik heb nog nooit aan een MTB tocht meegedaan.
[/quote]
Heeft er toch iemand gehapt. Dan kan je hem niet kwalijk nemen, hij zit pas op het forum. Weet je, ik heb nog nooit aan een MTB tocht meegedaan.
kiekeboe