marmotte: triple of compact?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5619
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
japie carbon schreef:Als je op leeftijd bent(boven de 40)dan kan een triple weer wel.
Bij ons zeggen ze "een triple is voor homo's en ouwe mannetjes".
En als je niet moe wilt worden kun je er ook altijd nog een
motortje opzetten.
Ho,Ho op leeftijd!!!! en ik ben ook geen homo!
Zelf ben ik 45, en ik rij nog altijd met 52x39 met mediumcage achter dus 29 mogelijk en ik kom nog overal boven. Ook de Otztaler staat volgend jaar weer op het programma!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
colnagofreak schreef:japie carbon schreef:Als je op leeftijd bent(boven de 40)dan kan een triple weer wel.
Bij ons zeggen ze "een triple is voor homo's en ouwe mannetjes".
En als je niet moe wilt worden kun je er ook altijd nog een
motortje opzetten.
Ho,Ho op leeftijd!!!! en ik ben ook geen homo!
Zelf ben ik 45, en ik rij nog altijd met 52x39 met mediumcage achter dus 29 mogelijk en ik kom nog overal boven. Ook de Otztaler staat volgend jaar weer op het programma!
met spartamet zeker ))
alpe schreef:Volgens mij gaat het er nog steeds om om zo snel mogelijk boven te komen, en of je het nu doet op een triple,compact of dubbel.
Volgens mij gaat het er nog altijd om het totále Marmotte-traject -- bergop, bergaf, en vals-plat -- zo snel mogelijk af te leggen. En gezien mijn gruyère-theorie zijn de renners die er langer dan -- grofweg -- 8 uur over doen, het snelste over de finishlijn wanneer ze een triple monteren. De echt snelle boys (m/v) hebben ruim voldoende aan twee voorbladen (en een 'normale' cassette).
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40269
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik vind dat ieder het voor zich moet weten.
Waarom boven de 8 uur een tripel? Vergelijk een compact 34x29 eens met een tripel....
Waarom boven de 8 uur een tripel? Vergelijk een compact 34x29 eens met een tripel....
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5619
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Ik heb dit nu een tijdje gevolgd deze discussie, en het is ook een regelmatig terugkerende discussie op dit forum. Gewoon dubbel, compact of tripple???
Zelf ben ik van mening dat een ieder dit gewoon maar voor zichzelf moet weten, gewoon gebruiken wat jezelf prettig vindt. Zelf vind ik momenteel de 39 nog het prettigste om mee te rijden, en als ik hier achter een 29 kan steken is dit voor mij licht genoeg.
Met de Waalse Pijl (210) had ik zelf wel even het idee dat op de Thier de Coo wat lichter had willen schakelen, maar dat was dan ook de enige keer.
In de bergen heb ik vaak voldoende aan de 27, stijgingspercentage blijven daar vaak ruim onder de 10%, en die compact komt er nog wel een keer!
Wat Daniel zegt: een ieder moet het voor zich weten!!
Zelf ben ik van mening dat een ieder dit gewoon maar voor zichzelf moet weten, gewoon gebruiken wat jezelf prettig vindt. Zelf vind ik momenteel de 39 nog het prettigste om mee te rijden, en als ik hier achter een 29 kan steken is dit voor mij licht genoeg.
Met de Waalse Pijl (210) had ik zelf wel even het idee dat op de Thier de Coo wat lichter had willen schakelen, maar dat was dan ook de enige keer.
In de bergen heb ik vaak voldoende aan de 27, stijgingspercentage blijven daar vaak ruim onder de 10%, en die compact komt er nog wel een keer!
Wat Daniel zegt: een ieder moet het voor zich weten!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5619
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Buzz schreef:Wanneer iemand vraagt of ie voor de Marmotte een compact of triple moet monteren, is dat moet een ieder voor zich weten het meest eenvoudige antwoord. Had ik nog niet aan gedacht. (;-)
Zelf heb ik daar zo mijn eigen mening en gedachte bij als iemand zo'n vraag stelt op dit forum! Lijkt mij als je zo'n uitdaging aangaat je in ieder geval je eigen kunnen wel moet weten!
Niemand hoeft mij te vertellen waar ik eventueel wel of niet mee omhoog kom en met welke trapfreqentie, daar heb ik geen Exel-sheet voor nodig.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
En daarom was jij dus ook niet de TS:D
Ik ken mensen die na ca. 1,5 jaar fietstraining zonder verdere noemenswaardige fietservaring de marmotte hebben uitgereden. Ze hebben van techniek en voor- en nadelen van de diverse crankstellen geen kaas gegeten (geen interesse en/of ervaringen). Dan kun je zo'n vraag mooi kwijt op dit berenhandige forum (of is het berehandig?):)
Ik ken mensen die na ca. 1,5 jaar fietstraining zonder verdere noemenswaardige fietservaring de marmotte hebben uitgereden. Ze hebben van techniek en voor- en nadelen van de diverse crankstellen geen kaas gegeten (geen interesse en/of ervaringen). Dan kun je zo'n vraag mooi kwijt op dit berenhandige forum (of is het berehandig?):)
Groet,
Mike
Mike
alpe schreef:Volgens mij gaat het er nog steeds om om zo snel mogelijk boven te komen, en of je het nu doet op een triple,compact of dubbel.
Volledig mee eens, of anders gezegd: Het is belangrijker DAT je bovenkomt dan HOE je bovenkomt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40269
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Oei Airjay, daar ben ik het niet helemaal mee eens hoor. Sleep jezelf maar eens in 2uur de Alpe op, dan begint de vraag HOE je boven komt echt wel in je kop mee te spelen hoor. Ik heb toen bijna mijn strikte ethische code overboord gegooid en gedacht aan een tripel
Less is bore