DI2 Tuning
Iets met kabelbreuk. Ik heb zelf een srm met kabels. Had liever een draadloos exemplaar gehad (iets met geld. )amclassic-fan schreef:Wat is het nut van een draadloze kmteller? Dat draadje kon toch ook geen kwaad?
Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen die op elektronisch schakelen overstappen dan ook direct draadloos willen schakelen.
Ja, maar de kabels blijven. Het worden er zelfs meer doordat je 2 accu's (minimaal) moet gebruiken. Je haalt een stukje kabel weg om er iets veel ingewikkelders voor in de plaats te zetten. Wat is dan de toegevoegde waarde? Vandaar mijn vraag als "gemiddelde consument" .
Ik ben namelijk een fietser die z'n fiets uit de garage wil pakken zonder checklist na te lopen of:
1) alle accu's goed opgeladen zijn;
2) alle draden vast zitten;
3) er geen elektronica overleden is of storing heeft.
Begrijp me goed, ik ben dol op gadgets, maar heb een bloedhekel aan te complexe (en daardoor niet goed werkende) gadgets. Zo overweeg ik om mijn hartslagmeter met losse footpod (hardlopen), fietssensoren, GPS en hartslagsensor aan de wilgen te hangen omdat ik het zat ben iedere keer de batterijen te moeten checken en evt. vervangen.
Vanuit het standpunt van Amclassic-fan kan ik me voorstellen dat het een geweldig leuk project is (deel van de fietshobby), maar vanuit de gemiddelde consument? Ik reageerde dan ook eigenlijk op het enthousiasme voor wat betreft het in productie nemen van zoiets, niet op het project zelf
Ik ben namelijk een fietser die z'n fiets uit de garage wil pakken zonder checklist na te lopen of:
1) alle accu's goed opgeladen zijn;
2) alle draden vast zitten;
3) er geen elektronica overleden is of storing heeft.
Begrijp me goed, ik ben dol op gadgets, maar heb een bloedhekel aan te complexe (en daardoor niet goed werkende) gadgets. Zo overweeg ik om mijn hartslagmeter met losse footpod (hardlopen), fietssensoren, GPS en hartslagsensor aan de wilgen te hangen omdat ik het zat ben iedere keer de batterijen te moeten checken en evt. vervangen.
Vanuit het standpunt van Amclassic-fan kan ik me voorstellen dat het een geweldig leuk project is (deel van de fietshobby), maar vanuit de gemiddelde consument? Ik reageerde dan ook eigenlijk op het enthousiasme voor wat betreft het in productie nemen van zoiets, niet op het project zelf
cool. zeer mooi idee en knap dat jullie het zo snel aan de praat en op een demo bike hebben gekregen. heb je misschien wat foto's van de nieuwe set up? bijv van de derailleurs en het gedeelte in/om het stuur?
tweede vraag: blijft de trimfunctie van de voorderailleur en de instelfunctie van de achterderailleur behouden? dwz is het systeem net zo af te stellen als de originele di2?
tweede vraag: blijft de trimfunctie van de voorderailleur en de instelfunctie van de achterderailleur behouden? dwz is het systeem net zo af te stellen als de originele di2?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Jup de trimfunctie werkt nog en ook de achter-derailleur is in te stellen. Beide functies zijn essentieel voor het functioneren van een DI2 groep, voor de trimfunctie hoefde we niets te doen om die erin te houden. Het afstellen moesten we wel opnieuw erin zetten. In een eerder prototype kon dat niet en dan heb je een DI2 groep die lekker ratelt
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
haha, dit topic destijds over het hoofd gezien, moet met terugwerkende kracht lachen om dat filmpje ook wel interessant dat het nu niet shimano maar sram is die als eerste met draadloos schakelen komt..
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Nope, project is een zachte dood gestorven. Komt met name doordat Shimano op E-Tube is overgeschakeld en de complexiteit hiervan is van een hele andere groot orde. De 7970 groep werkte zo absurd simpel qua communicatie, steentijd elektronica. E-Tube is volledig het tegenover gestelde, de informatie wordt op een hoge frequentie gemoduleerd wat het heel lastig maakt om de boel te reverse engineeren.Jorisee schreef:Hebben jullie hier verder nog iets mee gedaan?
Daarnaast voegde Shimano zelf al steeds meer functies toe, waardoor er veel minder winst valt te behalen met reverse engineeren.
Ik weet niet of het zo gek is om te beginnen met super basic techniek. Je kan technisch wel iets supermoois kunnen maken, maar dan zal je qua ontwikkeltijd ook een stuk langer bezig zijn, zeker als er iets tegen blijkt te zitten. Nu kan je met simpele techniek jezelf concentreren op de echte uitdagingen, en je wint natuurlijk ook tijd om je product zo snel mogelijk op de markt te zetten.
Nu was Shimano de eerste met elektrisch schakelen ! Lijkt me qua marktaandeel ook heel belangrijk. Nu is de tijd om verder te ontwikkelen voor volgende generaties.
Nu was Shimano de eerste met elektrisch schakelen ! Lijkt me qua marktaandeel ook heel belangrijk. Nu is de tijd om verder te ontwikkelen voor volgende generaties.
-
- Forum-lid
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49
Nu was Shimano de eerste met elektrisch schakelen ! Lijkt me qua marktaandeel ook heel belangrijk. Nu is de tijd om verder te ontwikkelen voor volgende generaties.[/quote]
Suntour en Mavic zijn Shimano wel voorgegaan, wel lang geleden
Suntour en Mavic zijn Shimano wel voorgegaan, wel lang geleden
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl