Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Rabobank in 2009 op Giant

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 25 okt 2007 17:17

Die kwam bij Time vandaan:

Afbeelding
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

IBAN
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 25 okt 2007 17:25

heb je er ook nog één van de FCC pro?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 25 okt 2007 17:29

Afbeelding
De FCC is wel van Gazelle 'zelf' (Taiwanees frame dus voor zover ik weet, en is ook wel eens voorbij gekomen als Merida en Jan Janssen als ik t goed heb)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

alfaboy_69
Forum-lid
Berichten: 240
Lid geworden op: 25 dec 2006 03:23

alfaboy_69 25 okt 2007 21:13

Scepticus schreef:Afbeelding
De FCC is wel van Gazelle 'zelf' (Taiwanees frame dus voor zover ik weet, en is ook wel eens voorbij gekomen als Merida en Jan Janssen als ik t goed heb)


Knappe fiets hoor...
Zet hier Record op en zet er een dubbel crankstel op en je hebt een heel mooi design in mijn ogen...
Ik vind Colnago trouwens saai ogen...
Heb het meer voor design's zoals dat van Unibet, Astana, Liquigas, ...

IBAN
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 25 okt 2007 21:32

met dank aan scepticus.

Deze bedoelde ik eigenlijk, dit vind ik dus echt wel een mooi frame! Als je hiervan een doorontwikkelde versie maakt (lichter) en je zet er een prof op dan zul je er toch aardig wat verkopen denk ik. Want daar gaat het uiteindelijk om. Nu kun je alleen complete fietsen kopen bij gazelle zonder keuze in groepen en dat is gazelle onwaardig.

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 25 okt 2007 23:47

jaar 2011

De verkoop van de Gazelle bereikt historische hoogtes na de laatste tourwinst van Rabobank.
Het merk is weer volledig terug aan de top .

Terugblik naar oktober 2007:
Het begon met een ambitieus plan van Gazelle om te komen tot een vernieuwend frameconcept .
Met als eerste stap het contact zoeken met een technische universiteit ergens in Nederland.
Daar was een aantal enthousiaste studenten de opdracht gegeven om van metaal een frame te ontwerpen dat lichter en stijver moest zijn is dan de top frames van dat moment.
Zonder dat de beroemde duurkwaliteit van Gazelle hieronder zou lijden
Enkel gehinderd door regels maar niet door de behoudende wielercultuur gingen zij aan de slag.
Gekozen werd voor een extreem dunne titanium buizenset vanwege zijn taaiheid en duurzaamheid in ongelakte toestand.
Dunner dan tot nu toe door iedereen voor mogelijk werd gehouden.
Na het doorekenen van het ontwerp met behulp van de nieuwste en krachtigste computer ontwerprogramma's bleven er een aantal uitdagingen over.
Het lassen voegde teveel gewicht toe en er bleven enkele zwakke plekken over .
Hiervoor werd de hulp ingeroepen van de duitse ontwikkelingsinstantie op het gebied van lasertechnologie.

De oplossing werd gevonden in het volautomatisch lassen van het frame met de laser.
En met de toen al beschikbare rekencapaciteit kon nauwkeurig vastgesteld kon worden waar deze zwakke plekken zich bevonden .
Dezelfde laser had de mogelijkheid om deze plekken met cladding techniek dikker en sterker te maken.
Tevens kon er op een aantal minder belaste plekken materiaal weggedampt worden.
Resultaat een superstrak frame van 900gram met uitzonderlijk goed ogende organische vormen.
In goede handen onnavolgbaar in de afdalingen en de sprint
Een trendsetter die het roemruchte merk weer volledig op de kaart zette .
En als gevolg hiervan zijn huidige lijn luxe vrijetijds en vakantiefietsen volgens dit concept als warme broodjes verkoopt.
Sinds kort weer met het logo made in Holland en dat voor een Duitse prijs.

P.S.zonder dromen geen vooruitgang
Zij is ook tegen

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 25 okt 2007 23:52

Alfaboy_69 schreef: Ik vind Colnago trouwens saai ogen...
Heb het meer voor design's zoals dat van Unibet, Astana, Liquigas, ...


Mee eens
Groet,
Mike

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 26 okt 2007 09:59

Er bestaat bijna geen mooier lakwerk dan dat van colnago maar als je de structuur en vorm van frame bedoelt dan heb je gelijk. Kan niet echt zeggen dat bijvoorbeeld Cervelo uitblinkt in design (kleur). Dan vind ik Canyon (unibet), Cannondale (liquigas) veel gewaagder.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 26 okt 2007 13:29

Scepticus schreef:Afbeelding
De FCC is wel van Gazelle 'zelf' (Taiwanees frame dus voor zover ik weet, en is ook wel eens voorbij gekomen als Merida en Jan Janssen als ik t goed heb)


Met zulke wielen en een zwart/wit spuitpatroon is het al moeilijk om een fiets lelijk te maken!

jannak
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 01 feb 2005 22:05

jannak 26 okt 2007 14:08

simen schreef:Als de deal doorgaat.

Kunnen we misschien nu vast wat tips meegeven aan de ontwikkelaars.
(Want ontwikkelen doen we toch nog wel in Nederland,mag ik hopen.)
Dat is altijd beter dan achteraf vertellen wat niet goed of mooi of slecht gezien was.
Kan er nog een jaar over gedacht en ontwikkeld worden.
Er borrelen vast goede adviezen in de diverse forumbreinen op.

Alvast eentje dan:Een betere bidonbevestiging.
De huidige is nu zo'n 100 jaar oud en redelijk achterhaald.
Modern spuitgietwerk met een handige ingegoten vastklikmechaniek vervangt de aloude gebogen draad of de tegenwoordige windvangende carbonspoiler.
Voordeel:aerodynamischer in de sprint en een betere look.

Who is next?


Schijfremmen!
http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

stefan
Forum-lid
Berichten: 977
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 26 okt 2007 15:43

Gewoon dubbele schijfrem voor zoals bij deze Canyon. ;) Complete Rabo ploeg altijd als eerste onder in de afdalingen. Ze remmen er iedereen uit.
Afbeelding

Plaats reactie