Die kwam bij Time vandaan:
Rabobank in 2009 op Giant
-
- Forum-lid
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 25 dec 2006 03:23
Scepticus schreef:
De FCC is wel van Gazelle 'zelf' (Taiwanees frame dus voor zover ik weet, en is ook wel eens voorbij gekomen als Merida en Jan Janssen als ik t goed heb)
Knappe fiets hoor...
Zet hier Record op en zet er een dubbel crankstel op en je hebt een heel mooi design in mijn ogen...
Ik vind Colnago trouwens saai ogen...
Heb het meer voor design's zoals dat van Unibet, Astana, Liquigas, ...
met dank aan scepticus.
Deze bedoelde ik eigenlijk, dit vind ik dus echt wel een mooi frame! Als je hiervan een doorontwikkelde versie maakt (lichter) en je zet er een prof op dan zul je er toch aardig wat verkopen denk ik. Want daar gaat het uiteindelijk om. Nu kun je alleen complete fietsen kopen bij gazelle zonder keuze in groepen en dat is gazelle onwaardig.
Deze bedoelde ik eigenlijk, dit vind ik dus echt wel een mooi frame! Als je hiervan een doorontwikkelde versie maakt (lichter) en je zet er een prof op dan zul je er toch aardig wat verkopen denk ik. Want daar gaat het uiteindelijk om. Nu kun je alleen complete fietsen kopen bij gazelle zonder keuze in groepen en dat is gazelle onwaardig.
jaar 2011
De verkoop van de Gazelle bereikt historische hoogtes na de laatste tourwinst van Rabobank.
Het merk is weer volledig terug aan de top .
Terugblik naar oktober 2007:
Het begon met een ambitieus plan van Gazelle om te komen tot een vernieuwend frameconcept .
Met als eerste stap het contact zoeken met een technische universiteit ergens in Nederland.
Daar was een aantal enthousiaste studenten de opdracht gegeven om van metaal een frame te ontwerpen dat lichter en stijver moest zijn is dan de top frames van dat moment.
Zonder dat de beroemde duurkwaliteit van Gazelle hieronder zou lijden
Enkel gehinderd door regels maar niet door de behoudende wielercultuur gingen zij aan de slag.
Gekozen werd voor een extreem dunne titanium buizenset vanwege zijn taaiheid en duurzaamheid in ongelakte toestand.
Dunner dan tot nu toe door iedereen voor mogelijk werd gehouden.
Na het doorekenen van het ontwerp met behulp van de nieuwste en krachtigste computer ontwerprogramma's bleven er een aantal uitdagingen over.
Het lassen voegde teveel gewicht toe en er bleven enkele zwakke plekken over .
Hiervoor werd de hulp ingeroepen van de duitse ontwikkelingsinstantie op het gebied van lasertechnologie.
De oplossing werd gevonden in het volautomatisch lassen van het frame met de laser.
En met de toen al beschikbare rekencapaciteit kon nauwkeurig vastgesteld kon worden waar deze zwakke plekken zich bevonden .
Dezelfde laser had de mogelijkheid om deze plekken met cladding techniek dikker en sterker te maken.
Tevens kon er op een aantal minder belaste plekken materiaal weggedampt worden.
Resultaat een superstrak frame van 900gram met uitzonderlijk goed ogende organische vormen.
In goede handen onnavolgbaar in de afdalingen en de sprint
Een trendsetter die het roemruchte merk weer volledig op de kaart zette .
En als gevolg hiervan zijn huidige lijn luxe vrijetijds en vakantiefietsen volgens dit concept als warme broodjes verkoopt.
Sinds kort weer met het logo made in Holland en dat voor een Duitse prijs.
P.S.zonder dromen geen vooruitgang
De verkoop van de Gazelle bereikt historische hoogtes na de laatste tourwinst van Rabobank.
Het merk is weer volledig terug aan de top .
Terugblik naar oktober 2007:
Het begon met een ambitieus plan van Gazelle om te komen tot een vernieuwend frameconcept .
Met als eerste stap het contact zoeken met een technische universiteit ergens in Nederland.
Daar was een aantal enthousiaste studenten de opdracht gegeven om van metaal een frame te ontwerpen dat lichter en stijver moest zijn is dan de top frames van dat moment.
Zonder dat de beroemde duurkwaliteit van Gazelle hieronder zou lijden
Enkel gehinderd door regels maar niet door de behoudende wielercultuur gingen zij aan de slag.
Gekozen werd voor een extreem dunne titanium buizenset vanwege zijn taaiheid en duurzaamheid in ongelakte toestand.
Dunner dan tot nu toe door iedereen voor mogelijk werd gehouden.
Na het doorekenen van het ontwerp met behulp van de nieuwste en krachtigste computer ontwerprogramma's bleven er een aantal uitdagingen over.
Het lassen voegde teveel gewicht toe en er bleven enkele zwakke plekken over .
Hiervoor werd de hulp ingeroepen van de duitse ontwikkelingsinstantie op het gebied van lasertechnologie.
De oplossing werd gevonden in het volautomatisch lassen van het frame met de laser.
En met de toen al beschikbare rekencapaciteit kon nauwkeurig vastgesteld kon worden waar deze zwakke plekken zich bevonden .
Dezelfde laser had de mogelijkheid om deze plekken met cladding techniek dikker en sterker te maken.
Tevens kon er op een aantal minder belaste plekken materiaal weggedampt worden.
Resultaat een superstrak frame van 900gram met uitzonderlijk goed ogende organische vormen.
In goede handen onnavolgbaar in de afdalingen en de sprint
Een trendsetter die het roemruchte merk weer volledig op de kaart zette .
En als gevolg hiervan zijn huidige lijn luxe vrijetijds en vakantiefietsen volgens dit concept als warme broodjes verkoopt.
Sinds kort weer met het logo made in Holland en dat voor een Duitse prijs.
P.S.zonder dromen geen vooruitgang
Zij is ook tegen
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Er bestaat bijna geen mooier lakwerk dan dat van colnago maar als je de structuur en vorm van frame bedoelt dan heb je gelijk. Kan niet echt zeggen dat bijvoorbeeld Cervelo uitblinkt in design (kleur). Dan vind ik Canyon (unibet), Cannondale (liquigas) veel gewaagder.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Scepticus schreef:
De FCC is wel van Gazelle 'zelf' (Taiwanees frame dus voor zover ik weet, en is ook wel eens voorbij gekomen als Merida en Jan Janssen als ik t goed heb)
Met zulke wielen en een zwart/wit spuitpatroon is het al moeilijk om een fiets lelijk te maken!
simen schreef:Als de deal doorgaat.
Kunnen we misschien nu vast wat tips meegeven aan de ontwikkelaars.
(Want ontwikkelen doen we toch nog wel in Nederland,mag ik hopen.)
Dat is altijd beter dan achteraf vertellen wat niet goed of mooi of slecht gezien was.
Kan er nog een jaar over gedacht en ontwikkeld worden.
Er borrelen vast goede adviezen in de diverse forumbreinen op.
Alvast eentje dan:Een betere bidonbevestiging.
De huidige is nu zo'n 100 jaar oud en redelijk achterhaald.
Modern spuitgietwerk met een handige ingegoten vastklikmechaniek vervangt de aloude gebogen draad of de tegenwoordige windvangende carbonspoiler.
Voordeel:aerodynamischer in de sprint en een betere look.
Who is next?
Schijfremmen!
http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;