Pagina 6 van 7
Geplaatst: 05 feb 2011 22:38
door simen
Daniel1975 schreef:Simen, de 9sp XT kettingen is niks mis mee! Die zijn gewoon goed en betrouwbaar. Zijn bij mijn weten ook nooit problemen mee geweest.
(Rij zelf met SRAM trouwens op de ATB)
Dat is ook mijn ervaring vandaar het doorvragen van mijn kant.
Een montagefout bij het plaatsen van de sluitpin is natuurlijk een fout die altijd op de loer ligt bij een dergelijke sluitconstructie.
Maar dat zegt niets over de kwaliteit van de ketting zelf.
Geplaatst: 05 feb 2011 22:45
door marcelb
Hoi Robbebopper,
Ik krijg inderdaad steeds meer vorm ............. ! Op langere ritten (120+) neem ik een kettingpons, een quicklink (KMC) en zelfs een reserve derailleurkabel mee. Voor een ritje rond de spreekwoordelijke kerk gaat me dat net wat te ver. Het 'incident' vond overigens plaats voor de clubavond.
Geplaatst: 07 feb 2011 22:55
door hfsracert
Ik maak me nog niet druk. Alles kan kapot. Of dat nou een verbeterde Ultegra-ketting is of een overpriced KMC ketting maakt niet uit. De manier waarop meteen weer gebitcht wordt op het product in kwestie wél.
Geplaatst: 07 feb 2011 23:46
door diogenes
Rij jij dan maar lekker met die ketting.
Geplaatst: 07 feb 2011 23:54
door jaapieo
HFS racert schreef:Ik maak me nog niet druk. Alles kan kapot. Of dat nou een verbeterde Ultegra-ketting is of een overpriced KMC ketting maakt niet uit. De manier waarop meteen weer gebitcht wordt op het product in kwestie wél.
Het gaat hier niet over "gebitch" over producten, het gaat hier over een ketting met een productiefout, en dat is niet de eerste keer dat dat bij dit type ketting het geval is.
Geplaatst: 08 feb 2011 00:16
door phb
vind dit wel vrij veel geouwehoer over 1 ketting die niet goed is. heb zelf vorig jaar 6000 km met een 6700 gereden zonder probleem en de 6701 die er nu op zit gaat ook al weer meer dan 3000 km op zonder scheuren. MOcht het probleem met scheuren zich vaker voordoen dan is er uiteraard wel reden voor zeuren.
Geplaatst: 08 feb 2011 01:31
door lvgh
HFS racert schreef:Ik maak me nog niet druk. Alles kan kapot. Of dat nou een verbeterde Ultegra-ketting is of een overpriced KMC ketting maakt niet uit. De manier waarop meteen weer gebitcht wordt op het product in kwestie wél.
Als je de soap rond de 6700 kettingen een beetje gevolgd had wist je dat dit geen incidenten zijn, meer een waarschuwing voor andere fietsers om goed op de ketting te letten vanaf dag 1. KMC kettingen vind ik trouwens niet overprijsd, laatst nog een paar X10L gold gekocht voor 20E/stuk en m'n huidige zit er al 8400km op.
Geplaatst: 08 feb 2011 10:36
door wezep
LVGH schreef:HFS racert schreef:Ik maak me nog niet druk. Alles kan kapot. Of dat nou een verbeterde Ultegra-ketting is of een overpriced KMC ketting maakt niet uit. De manier waarop meteen weer gebitcht wordt op het product in kwestie wél.
Als je de soap rond de 6700 kettingen een beetje gevolgd had wist je dat dit geen incidenten zijn, meer een waarschuwing voor andere fietsers om goed op de ketting te letten vanaf dag 1. KMC kettingen vind ik trouwens niet overprijsd, laatst nog een paar X10L gold gekocht voor 20E/stuk en m'n huidige zit er al 8400km op.
8400km met 1 ketting? Dat is knap.
Geplaatst: 08 feb 2011 12:41
door hfsracert
ik heb ook nog nooit problemen gehad met 'n 6700 ketting. Die ligt er volgens mij ook al 6000km om. Ding is nu helemaal gaar maargoed. Geen scheuren of geknapte zooi. Overigens geloof ik het wel dat de serie niet helemaal jovel was; shimano heeft notabene zelf aangegeven dat het een productiefout was. Om nu de opvolger meteen na 1 incident af te schrijven gaat me een beetje ver.
Geplaatst: 08 feb 2011 13:19
door lvgh
Jep, hij is nu wel bijna versleten volgens m'n chainchecker. Moet er wel bij zeggen dat-ie uitsluitend in droge weersomstandigheden is gebruikt en nauwelijks pekel heeft gezien.
Geplaatst: 08 feb 2011 13:41
door ijzerenbriek
LVGH schreef:Jep, hij is nu wel bijna versleten volgens m'n chainchecker. Moet er wel bij zeggen dat-ie uitsluitend in droge weersomstandigheden is gebruikt en nauwelijks pekel heeft gezien.
Ken dat verhaal perfect. Op mijn droogweerfiets gaan ketting, cassette, remblokken en in feite alles ook enkele malen langer mee dan op mijn all-weather fiets. Strooizout blijft de absolute killer voor materiaal.
Geplaatst: 13 feb 2011 17:09
door biker82
Vandaag een mooie lange duurtraining rond de postbank met een groepje op programma. Bij een power sprint tegen 1 van de klimmetjes, pang pekkting schalm van een 6701 dwars door midden...gelukkig geen verdere schade. Met een geleend tooltje ketting in kunnen korten en wat meer voorzichtig de training kunnen volbrengen. De ketting was door de ongelukkige met ontvetter (thinner) schoongemaakt...kan dit de ketting eigenschappen zo veranderen dat die kan breken? Volgende keer vol een sprint aan gaan met een 6701 ketting voelt zo wel wat minder zeker aan!