Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 03 feb 2008 00:15

wielerplaza.nl schreef: Maar Campa heeft naar mijn mening nog steeds geen goede pedalen. Heb je je nooit afgevraagd waarom bijna geen enkele profploeg met Campa-pedalen rijdt? Juist, omdat ze veel slechter zijn dan vele andere merken. Voor wat betreft mijzelf heb ik al bijna 10 jaar achter elkaar Shimano-pedalen en bevallen ze goed. Heb alle andere merken en types bijna wel een keer 'tussendoor' gehad, maar Shimano 'past' het beste bij me. ...


Heb je dan al campa pro-fit pedalen geprobeerd? Ik hoor er enkel goede verhalen over. Ik vind het heel erg fout om producten slecht te 'vinden' zonder ze zelf te proberen, en dan nog als reden geven dat profploegen er niet mee rijden is er helemaal over. Het zijn net die producten die heel erg goed zijn, die geen media aandacht nodig hebben.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 03 feb 2008 13:32

Nou, Campa heeft wel zeker wat in te halen op pedaalgebied. In 2005 kwamen de Pro-fits echt niet goed uit de TOUR testen. De topper in het segment was functioneel niet beter dan Shimano's instappedaal van 35 euro. Toentertijd maakte Campa de zwaarste en tevens duurste pedalen, zonder bovengemiddelde functionaliteit. Ik denk dat de nieuwe generatie veel beter is (moet ook wel natuurlijk). Het wachten is op een paar goede testen in de Duitse bladen (want die dingen lopen volgens mij van geen meter).

giosbeast
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 23 apr 2007 22:10

giosbeast 30 mar 2008 00:27

Het is al weer even stil hier?! Moeten toch meer Gios-rijders zijn ?

jackleballs
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2008 18:11

jackleballs 16 mei 2008 18:38

Ook maar even mijn Gios posten dan.

Ik heb het qua afmontage zoveel mogelijk in de geest van Gios willen houden; klassieke en eenvoudige schoonheid met tikje Italiaanse flair.

Hier volgen nog even wat specificaties:
Centaur 2007, Zonda 2007, Chorus carbon zadelpen, ITM carbon stuur en stuurpen, origineel Gios stuurlint, Campa Pro Fit pedalen, Selle Italia Flite TT zadel (inmiddels vervangen door een SLR Kit Carbon), Vittoria Open Corsa Evo CX bandjes. So far 100% Italiaans, alleen qua bidonhouder heb ik nog gezondigd, dat is er een van Tacx.

Hij rijd echt fantastisch en ik vind hem nog steeds erg mooi. Ik krijg ook regelmatig zeer positieve reacties.

furk
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 29 aug 2007 20:14

furk 16 mei 2008 19:02

RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Tijdloos fietsje. Kun je nog jaren mee vooruit.

ghisallo
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 17 jul 2007 10:27

ghisallo 17 jun 2008 22:09

campa-freaks, jullie kunnen ook te veel zweren bij campa, hoor!!

vanerven
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 okt 2005 18:51

vanerven 25 jun 2008 19:01

GIOS, eigenlijk de mooiste fietsen, wat een kleur blauw! Al vind ik wel dat ze een beetje de boot hebben gemist wat betreft design, althans als ze een jonger publiek willen aanspreken. De frames zouden een wat agressievere, spannendere uitstralingen moeten krijgen, iets meer oversized e.d.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 25 jun 2008 19:58

vanerven schreef:GIOS, eigenlijk de mooiste fietsen, wat een kleur blauw! Al vind ik wel dat ze een beetje de boot hebben gemist wat betreft design, althans als ze een jonger publiek willen aanspreken. De frames zouden een wat agressievere, spannendere uitstralingen moeten krijgen, iets meer oversized e.d.


He-le-maal niet mee eens. GIOS = klassiek italiaans, met wat mij betreft zo min mogelijk carbon. Ik wordt nog steeds blij van mijn klassieke GIOS piste-fiets (zie elders in dit topic). Ooit hoop ik een Cinquantenario te bezitten. Alleen al die chromen achterkant en die patjes....

(NB: ben 30, zo oud is dat toch niet :-))
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

pim3
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 06 mei 2007 21:26

pim3 25 jun 2008 20:33

vanerven schreef:GIOS, eigenlijk de mooiste fietsen, wat een kleur blauw! Al vind ik wel dat ze een beetje de boot hebben gemist wat betreft design, althans als ze een jonger publiek willen aanspreken. De frames zouden een wat agressievere, spannendere uitstralingen moeten krijgen, iets meer oversized e.d.


Volgens mij heb je het niet helemaal gesnapt ;). Gios is uniek vanwege hun principes, en het vasthouden aan deze kleur blauw. Ze moeten niks veranderen, en zo doorgaan. Doordat ze de oversized en drukke design trend niet volgen bij Gios, onderscheiden ze zich van andere fabrikanten. Ze zouden júíst de boot missen door hiervan af te stappen.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team

Plaats reactie