Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Verlichting

henkvoors
Forum-lid

henkvoors 17 okt 2007 18:41

Amclassic-fan schreef:
500 Lumen is echt een heleboel licht, ruim genoeg om mee te mtb'en. Waarom zou je dan 1750 lumen willen hebben? Brightstar maakt ook 12 Watt HIDs, die zou ik een stuk eerder dan nog overwegen. Met dezelfde accu gaat het zaakie dan namelijk 2x zolang mee en je kan dus met een kleinere accu af. Die 12 Watts geven je meer dan genoeg licht en daar kan je op de weg ook nog wat aan hebben (al zal het wel geknipper met groot licht opleveren als je niet heel goed oppast).

Weet je ook een site die ze te koop aanbiedt?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 okt 2007 20:37

Maatchen schreef:AmClassic:
Als je 's nachts wilt mtb'en (wat absoluut niet mag in NL)........
Huh, mag je in gedooglandje Nederland 's nachts niet MTB'en?

Alle heide en bossen zijn verboden toegang na zondsondergang, anders kunnen de zwijnen zich niet rustig voortplanten.
@Henk ik weet geen Nederlandse sites, maar de leverancier van die 24Watt moet toch ook dit 12 Watt gewoon kunnen bestellen lijkt mij.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

henkvoors
Forum-lid

henkvoors 18 okt 2007 10:52

ik zal maandag eens informeren naar de prijs tijdens de Bike Motion.
Zijn er nog meer mensen van het forum die maandag naar de Bike Motion gaan trouwens?

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 19 okt 2007 15:21

Gisteren me Sigma PowerLED + cuberider binnegekregen,
Ik moet zeggen, hier kan je mee zien en gezien worden.

Alleen 1 probleempje, standaard AA batterijen passen er gewoon in, maar wanneer ik oplaadbare batterijen (Phillips 2600mAh) erin wil doen, raken 2 van de 4 batt. met de + kant niet het metalen plaatje!(plastic randje zit in de weg)
Als iemand een idee heeft om dit op te lossen,of een ander merk weet die wel past, dan hoor ik het graag?
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

maatchen
Forum-lid

maatchen 19 okt 2007 19:02

Amclassic-fan schreef:
Maatchen schreef:AmClassic:
Als je 's nachts wilt mtb'en (wat absoluut niet mag in NL)........
Huh, mag je in gedooglandje Nederland 's nachts niet MTB'en?

Alle heide en bossen zijn verboden toegang na zondsondergang, anders kunnen de zwijnen zich niet rustig voortplanten.

Oh, het is verboden om je te begeven op heide en in bossen, niet om 's nachts te MTB-en. Was al bang dat ik zwaar strafbaar was...........

henkvoors
Forum-lid

henkvoors 24 okt 2007 11:03

Tijdens de Bike Motion toch even gekeken naar de Maglevin met zijn 1750 lumen.
Ik krijg er binnenkort eentje van de leverancier om te proberen.

stefan
Forum-lid

stefan 24 okt 2007 11:29

cliors schreef:Gisteren me Sigma PowerLED + cuberider binnegekregen,
Ik moet zeggen, hier kan je mee zien en gezien worden.

Alleen 1 probleempje, standaard AA batterijen passen er gewoon in, maar wanneer ik oplaadbare batterijen (Phillips 2600mAh) erin wil doen, raken 2 van de 4 batt. met de + kant niet het metalen plaatje!(plastic randje zit in de weg)
Als iemand een idee heeft om dit op te lossen,of een ander merk weet die wel past, dan hoor ik het graag?

Dit wil ik ook wel graag weten eigenlijk. Heb afgelopen maandag bij Bike-components een Sigma Powerled Black Edition (model 2008) besteld. Moet nog wel even wachten want ze hebben hem nog niet op voorraad.
Heb je de standaard en de oplaadbare Philips batterijen al eens langs elkaar gelegd? Waar zitten de verschillen dan?

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 24 okt 2007 12:38

@ Stefan, Ik heb nu Oplaadbare Batterijen van Duracell (2300mAh) deze passen wel beter, maar je moet deze wel met uiterste voorzichtigheid in de lamp terugplaatsen!! want helaas is er nog een ander probleem nm. dat oplaadbare batterijen net iets dikker zijn dan gewone waardoor het blokje erg moeilijk terug te plaatsen is. hierdoor is het zelfs mogelijk dat het plastic/papier om de batterij beschadigd (gaat stuk door scherpe randen van het Alu.) en dan heb je echt een probleem (kortsluiting met de phillips) kan ik je uit personlijke ervaring vertellen. gelukkig zonder verdere gevolgen
Lamp doet het nu goed op de duracell batterijen, alleen voorzichtheid met plaatsen en verwijderen van het batterij blok is dus wel nodig!
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

stefan
Forum-lid

stefan 24 okt 2007 12:55

Ik heb thuis nog een set Varta batterijen liggen van 2700mAh. Ik zie wel als deze passen dan koop ik nog een setje erbij. En anders Duracell of misschien GP als dat past.
Goed dat ik het weet. Ik had al bijna batterijen gekocht.

airjay
Forum-lid

airjay 14 nov 2007 21:36

Voor mensen die niet weten welke lamp ze moeten kiezne, en door het bos van Lumen en Luxen en candlepower's het bos niet meer zien, hier een website met een aardige uitleg.

http://www.veilig.nl/techniek/lumen.htm

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 07 dec 2007 16:31

iemand ervaring met REELIGHT?
Airjay?
http://www.bike2build.nl/artikel.php?pr ... epid=00550
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie