Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Opbouw Cannondale Supersix

perseus
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 mei 2010 17:27

perseus 28 mei 2011 11:05

Geweldige fiets, zoals gezegd jaloers op je man! Ik zat vanochtend nog even op mijn spaarrekening te kijken, maar van kijken gaat sparen niet sneller merkte ik ;) Hoe was het ook alweer: al het goede komt langzaam, oflaatl goed is komt snel? Anyway. Gewoon een mooie fiets. Ik ben ook benieuwd naar de rijervaring straks. Daar horen we vast nog wel wat van.

Leuk om de ontwIkkeling zo te kunnen volgen. Topbakkie!
Wat kapot gaat was niet sterk genoeg.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 28 mei 2011 11:14

Dit decalls van de wielen passen bij imho. redelijk de fiets.

Die shifters passen voor geen meter bij dit stuur en dat zou ik wijzigen (optisch zal het me worst wezen maar ze zitten veel te diep en je haalt een deel van de functie van de shifters weg.

Achterderailleurkabel is te lang, zeker als je gore tex hebt (die is slap en gaat nog iets hangen) 1.5-2 cm korter gaat beter werken.

De voorremkabel zit vreemd maar dit kan optisch zijn.

En tenslotte: je weet dat een cannondale (en elke andere carbon fiets zonder ondersteuning) i.c.m. een tune (en elke andere bedonhouder) zonder ondersteuning geen volle 0.75 bidon op de onderbuis kan hebben. Kan wel maar de bussen lopen dan sneller los en dat is zonde.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 28 mei 2011 12:14

havana schreef:Postbode aan de deur.

Vermoeden bevestigd, crankstel zit er niet bij :(


Lekker... :-( , zijn ze het vergeten of is hij er gewoon niet?
"Try not. Do or do not......there is no try"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39714
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 mei 2011 12:27

Sharkman 1 schreef:
En tenslotte: je weet dat een cannondale (en elke andere carbon fiets zonder ondersteuning) i.c.m. een tune (en elke andere bedonhouder) zonder ondersteuning geen volle 0.75 bidon op de onderbuis kan hebben. Kan wel maar de bussen lopen dan sneller los en dat is zonde.


Wil je deze nog eens uitleggen? Heb het al eerder gelezen, maar de argumentatie niet echt opgeslagen in mijn kop.

En verder sluit ik mij bij Sharkie aan: die shifters zitten echt niet fijn Havana. Daar ga je problemen/spijt van krijgen.
Less is bore

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 28 mei 2011 12:54

Wil je deze nog eens uitleggen?
Op zich vrij simpel. Elke metaal/carbon verbinding is kwetsbaar en als je een bidon zonder ondersteuning in het "lucht.edige" laat hangen zal het geheel bij trillingen iedere keer weer op de geperste verbinding inwerken.
Deze gaat op termijn los en vandaar ook de frequente vraag hoed je een losse verbinding weer vast krijg (zeldzamer maar ook voorkomend zijn scheurtjes in het carbon rond de bevestiging.
Als je een houder monteert die met de voet op het frame rust dan zal een deel van de krachten over een groter vlak worden verdeeld en zal de schroefdraad enkel dienen om de houder op zijn plek te houden.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 mei 2011 13:02

Vanmorgen de boel afgemaakt en direct een ritje van 60 km gemaakt. Heb de 105 voorderailleur weer moeten plaatsen want de Red derailleur kon het bereik van de triple niet aan zoals verwacht.

Afstelling lijkt goed. Alleen even gestopt op mijn schoenplaatjes wat te verstellen.

(hond is van mijn schoonouders...)

Afbeelding

Verder...

Close-up van het stuur

Afbeelding

Persoonlijk heb ik niet veel moeite met het stuur maar wie ben ik. Welk stuur (met klassieke bocht) zou volgens jullie beter aansluiten? 3T Rotundo (alu) misschien? Geld is op dus mag weinig kosten. Stuurlint moet er sowieso af, want ik vind dit lint helemaal niks, is me veel te dik. Ik reed altijd met Selev, dat beviel me een stuk beter.

Ik zal vanaf nu braaf alleen maar 500 ml gebruiken. De Tune's bevielen me in ieder geval goed, werking is vrijwel gelijk aan de Tacx Tao. Wel heb ik de bidons ingesmeerd met wat autowas op aanraden van ADH53.

Achterderailleurkabel is idd wel wat lang, kort ik nog wel iets in. Ik moet sowieso weer sleutelen als ik de BB30 crank binnen krijg.

Time pedalen blijven toch zalige dingen, blij dat ik weer terug ben op die dingen.

@ Andromeda

Die idioten hadden gezegd dat ie op voorraad was, maar kennelijk is dat niet zo. Straks maar eens bellen hoe het nou zit.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39714
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 mei 2011 13:11

Ik kan met deze stand gewoon niet overweg. Ik hou er van als de bovenkant van het stuur netjes overgaat in de shifters. Prettiger voor mijn polsen.
Looks vind ik ook niet mooi, maar dat is persoonlijk.


Duidelijkere foto kan ik niet vinden, maar hier zie je wel wat ik bedoel denk ik. Er loopt 1 lijn van het stuur over op de bovenkant van de shifter.
Afbeelding
Less is bore

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 28 mei 2011 13:12

Hij is mooi geworden! Persoonlijk zou ik de stickers van de wielen af halen.
Stuurtje is toch prima zo? Evt. Deda Newton of inderdaad 3T Rotundo.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 mei 2011 13:13

Duidelijk, en zou een 3T Rotundo dan beter zijn?

Afbeelding

Ik ga vanmiddag wel even bij Eric buurten (ben toch in Zeist), als hij nou een 3T Rotundo heeft liggen (en zo'n heerlijk Selev lintje!) dan kan ik vast nog wel wat budget vrijmaken (heb een post onvoorzien ;) ).

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 28 mei 2011 13:37

Die Rotundo gaat hetzelfde "probleem" geven, het stuur "duikt" vrij snel naar beneden na de bocht naar voren. Een Ergosum of Ergonova zou de vlakke positie wel kunnen geven.

Ik gebruik de Ergosum zowel bij een Red als een Chorus groep en daarmee kun je hetzelfde bereiken zoals op de foto van Daniel. Een shifterpositie waar ik overigens ook de voorkeur aan geef.
"Try not. Do or do not......there is no try"

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 mei 2011 13:55

Duidelijk. Is er ook zoiets wat lijkt op een klassieke bocht? Misschien van een ander merk? Deda, FSA ?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39714
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 mei 2011 14:18

Dat wordt lastig. De meeste klassieke bochten lopen in 1 vloeiende lijn.
Op zich mooi "traditioneel", maar de nieuwe ergo-sturen zijn comfortabeler. Ook met een minder diepe bocht, wat vaak prettig is.
Less is bore

Plaats reactie