Pagina 6 van 10

Geplaatst: 02 mei 2010 16:59
door amclassic-fan
marco39 schreef: Beroerdste komt nog, heb 2100,- betaald voor een superrecord groep terwijl een maat van mij 1800,- moest betalen volgens Gerrit'' de dief ''Plieger. Heb nog gedacht aan gerechtelijke stappen, maar heb dat maar laten varen.


Dat een fiets slecht gemonteerd is mag gewoon absoluut niet, zeker niet omdat je de hoofdprijs betaald bij Plieger. Maar dat hij jouw €300 meer heeft laten aftikken voor de SR groep is toch echt je eigen stommiteit. Je had elders dezelfde groep kunnen kopen voor op z'n minst €700 minder... €1800 is nog altijd zot veel geld.

Geplaatst: 02 mei 2010 17:11
door janjmagic
Marco39 eerst even rondkijken voor je gaat kopen. Je kunt heel veel van de prijs af onderhandelen. Niet alleen bij Plieger. Ik vind het idd waardeloos dat je op dit soort fietsen ,maar ook al zouden het fietsen van 800,00 euro zijn, toch mag verwachten dat de fietsen goed zijn opgebouwd.

ervaringen met Plieger Sport (Meerkerk)

Geplaatst: 02 mei 2010 19:01
door marsman
X

Geplaatst: 03 mei 2010 00:07
door gijs01
Plieger vind ik een geweldige zaak. Trouwe lezers van dit forum verdenken mij zelfs ervan aandelen te houden in de zaak. Dat is overigens niet het geval.

Plieger is goed maar niet goedkoop en zoals overal is er wel kritiek mogelijk. Met name de opmerkingen t.a.v. de communicatie-wijze Marco kan ik wel plaatsen en hoor ik ook van anderen. Laat onverlet dat diezelfde Marco me direct hielp toen ik 2 weken geleden direct hielp toen ik een slag in mij wiel had gereden. Derailleur werd ook direct afgesteld.

Plieger is goed maar niet perfect. Ikzelf al helemaal niet trouwens...

Ik wil wel nog even een lans breken voor Salden. Niet van het niveau van Plieger, met name het advies maar mijn broer is daar prima geholpen en ook na 5 weken wat problemen waren werden die direct opgelost. We waren wel zo handig om even te bellen voor een afspraak.

Geplaatst: 02 jun 2010 00:29
door ilpirato
Niet om te zeiken, maar vind dit toch wel slecht.

Vandaag naar Plieger voor mijn eerste beurt na 400 km. Was ook nodig, want op bepaalde verzetten hoorde ik mijn achter derailleur ratelen. Eerst even gebeld of ze wel tijd hadden en dat hadden ze. Prima tot dusver.
Fiets gebracht, klachten uitgelegd, fiets nageken, 5 min om precies te zijn, wat spulletjes afgerekend en weer naar huis.
Vananvond trainingswedstrijd in Nieuwegein, beetje schakelen. Wat blijkt, ratelt en schakelt nog erger/slechter dan voor de "beurt". Domme pech? Ik weet het niet...
Zo zie je maar, de een vind het een topzaak, de ander vind het 86x niks.

Geplaatst: 02 jun 2010 13:40
door burnds
Ik heb ook een vrij matige ervaring:
Op 12 april heb ik een fiets besteld en er werd met gezegd dat ik binnen 1 à 2 weken op de fiets zou zitten. 3 weken later (begin mei dus) kom ik toevallig langs en vraag of ik er ook andere wielen op kan laten zetten. Geen enkel probleem en de fiets zou de week daarop klaar zijn. Wederom niets gehoord en 2 weken later even gebeld. Na lang zoeken blijkt dat de fiets niet is binnengekomen en ik spreek af dat ik de maandag daarop (halverwege mei) gebeld wordt. Weer niets gehoord en zelf maar gebeld. Er zou een leveringsprobleem zijn, maar ik zou de dag daarop een telefoontje krijgen over de precieze leveringsdatum. Dat telfoontje kwam er en de fiets zou in week 20 geleverd worden en klaar zijn. Aangezien ik in week 21 op vakantie was ben ik deze week (week 22) langs Plieger gereden om mijn fiets op te halen. Tot mijn (niet eens zo heel grote) verbazing bleek dat de fiets er niet was. Toen maar de hele deal gecancelled en een fiets bij Canyon besteld.

Wellicht een beetje een warrig verhaal, maar het komt er op neer dat er allerlei beloftes worden gemaakt en vervolgens niet nagekomen. Met als klap op de vuurpijl dat ze te beroerd zijn om even te bellen als de fiets niet is binnengekomen. Hierdoor krijg je als (beginnende) fietser het gevoel dat jouw bestelling er niet toe doet, terwijl je wel €1300,- komt brengen... Slechte klantenservice...

Geplaatst: 02 mei 2011 12:39
door bmwpower
Zijn er nog mensen hier op het forum die recente ervaringen met deze winkel hebben? Een studiegenoot van mij heeft hier zijn fiets gekocht en is zeer tevreden over deze winkel.

Ik zit erover te denken om vanavond een kijkje te gaan nemen, maar lees hier net dat het op maandagavond erg druk is. Wellicht dus toch niet zo'n goed idee in dat geval.

Geplaatst: 02 mei 2011 12:53
door sharkman113
Voor je eerste fiets kun je er gewoon terecht.
Zou op het moment wel voor een voorraadfiets gaan want dit is gewoon de slechtste tijd om een fiets te kopen. Als het fietsen je bevalt kun je twee kanten op, of je besluit zelf niets aan de fiets te gaan doen (goede zelfinschatting of een bewuste keuze) en dan blijf je er (op zich zijn de monteurs kundig) klant of je gaat zelf sleutelen en dan is de kans groot dat je elders beter (lees goedkoper) af bent...

Geplaatst: 02 mei 2011 13:43
door bmwpower
Waarom is dit een slecht moment om een fiets te kopen?

Ik wil mijn eerste fiets gaan kopen, dus ik heb behoefte aan een goede zaak die goed advies geeft zodat ik op een goede fiets kan rijden, aangezien ik er zelf nog heel weinig verstand van heb. De komende jaren zal ik dan weinig aan de fiets gaan doen waarschijnlijk.

Geplaatst: 02 mei 2011 13:56
door amclassic-fan
Er is op dit moment nauwlijks meer voorraad van de populaire modellen.

Geplaatst: 02 mei 2011 14:01
door bmwpower
Ah, ok, dank voor de info.

Wanneer worden bij fietsen modeljaren vervangen? Aangezien bij nieuwe modeljaren waarschijnlijk de prijs van het vorige modeljaar daalt..

Geplaatst: 02 mei 2011 14:01
door d_jokke
Niet met Plieger te maken; maar onderdelen zijn ook slecht leverbaar.
Ik zit al van in oktober te wachten op een 3T funda pro vork.
Heb hem nu maar veranderd in een enve 2.0

Ik snap sommige leveranciers niet dat zaken zo slecht leverbaar zijn.
bv 3T, Easton

Willen deze leveranciers niets meer verkopen??