Pinarello frames bij Vos te Zwanenburg.
-
- Forum-lid
drie keer geweest bij vos, drie keer van te voren gebeld en bij aankomst hadden ze het net niet meer op voorraad maar het zou vandaag zeker nog binnenkomen.(yeah right )
mij en vele anderen die niet eens meer de moeite nemen om te reageren zul je er nooit meer zien, zeker niet na de opmerking van de baas daar of we effe buiten konden gaan spelen omdat de heren patat hadden gehaald terwijl de winkel nog een paar uur open zou zijn en we te lastige vragen stelden die de heren niet aanstonden.
onbetrouwbare kampers zijn het.
mij en vele anderen die niet eens meer de moeite nemen om te reageren zul je er nooit meer zien, zeker niet na de opmerking van de baas daar of we effe buiten konden gaan spelen omdat de heren patat hadden gehaald terwijl de winkel nog een paar uur open zou zijn en we te lastige vragen stelden die de heren niet aanstonden.
onbetrouwbare kampers zijn het.
Ik heb prcies dezelfde ervaring als Turbodiesel....van te voren bellen : "ja hoor meneer, dat hebben we in huis..."
En als je er dan bent is toevallig net het laatste exemplaar verkocht.....erg trieste bussines daar..!!
Daarentegen als je precies weet wat je wil, en ze hebben het in huis, meenemen als het niet te duur is en verder geen service verwachten....dan kun je er geen buil vallen.
En als je er dan bent is toevallig net het laatste exemplaar verkocht.....erg trieste bussines daar..!!
Daarentegen als je precies weet wat je wil, en ze hebben het in huis, meenemen als het niet te duur is en verder geen service verwachten....dan kun je er geen buil vallen.
Gang is alles!!
Ik behandel mensen en vooral ook mijn klanten altijd met respect, dus verwacht ik dit ook van ander en dan vooral van iemand die iets aan mij verkopen kan. Als dus zo iemand geen respect heeft voor mij en ook nog liegt door bijvoorbeeld te zeggen dat iets nog op voorraad is terwijl dit niet zo is dan kan deze persoon/bedrijf nog zo goedkoop zijn maar mijn klandizie krijgt hij niet. Handel is zeker een kwestie van prijs maar niet zonder eerlijkheid en respect.
No pain no gain, no guts no glory!
-
- Forum-lid
Ik ben een paar maanden geleden bij De Vos geweest,
ik kwam voor een Cervélo, daar is hij toch echt goedkoop in, MAAR toen ik een paar dingen vroeg was het al teveel, ik vroeg hen of ik de Cervélo slc-sl kon zien,
weetje wat ik kreeg als antwoord ! als ik het wilde zien wilde hij eerst een bon maken dat ik het zou kopen, toen heb ik tegen hem gezegt dat hij het frame kon stoppen waar de zon nooit schijnd, en dat het geen pak brood was dat ik wilde kopen bij hem en ben zonder frame weg gegaan, ik zou liever 300 euro meer uit geven dan dat ik een fiets bij hem zou kopen , weet je wat je er wel kan kopen bij hem zijn groepen van campa of shimano en goed nakijken, kan niet veel aan fout zijn en hij is ook daar in echt goed koop.
het is een hele romelige zaak en het is er te vol je ziet door de fietsen de fietsen niet meer
als je er heen gaat wees erop voorbereid dat hij horkerig kan zijn en als je daar niet tegen kan moet je er weg blijven.
ik kwam voor een Cervélo, daar is hij toch echt goedkoop in, MAAR toen ik een paar dingen vroeg was het al teveel, ik vroeg hen of ik de Cervélo slc-sl kon zien,
weetje wat ik kreeg als antwoord ! als ik het wilde zien wilde hij eerst een bon maken dat ik het zou kopen, toen heb ik tegen hem gezegt dat hij het frame kon stoppen waar de zon nooit schijnd, en dat het geen pak brood was dat ik wilde kopen bij hem en ben zonder frame weg gegaan, ik zou liever 300 euro meer uit geven dan dat ik een fiets bij hem zou kopen , weet je wat je er wel kan kopen bij hem zijn groepen van campa of shimano en goed nakijken, kan niet veel aan fout zijn en hij is ook daar in echt goed koop.
het is een hele romelige zaak en het is er te vol je ziet door de fietsen de fietsen niet meer
als je er heen gaat wees erop voorbereid dat hij horkerig kan zijn en als je daar niet tegen kan moet je er weg blijven.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid
Ongeacht wat je van een zaak als Vos vind, ligt de fout toch echt op de eertse plaats bij de fabrikant!!
Als Pinarello niet voor de zak geld was gegaan had vos ze niet gehad (of meer moeite moeten doen om ze te krijgen). Maar Pina had zijn pakhuis nog vol staan en tja....dan wordt het wel aanlokkelijk om ze te dumpen.
Hetzelfde voor Cervelo, de importeur voor de Benelux wijzigd, de oude importeur heeft nog voorraad, Vos komt langs met een zak geld en tja.........
De enige waarvan ik zeker weet waar hij officieel dealer van is is Orbea
Dus om het kort te houden, als de importeurs/fabrikanten niet zouden leveren zou hij (veel) meer moeite moeten doen (en ook meer moeten betalen) om de fietsen te krijgen.
Uiteindelijk denk ik dan het dan vanzelf minder zou worden.
Jammer blijft gewoon dat een ondernemer/handelaar als Vos die helemaal geen affiniteit heeft met een racefiets maar deze gewoon ziet als handelsprodukt, de handel kapot maakt voor zijn concurrenten (om over collega's maar niet te spreken). Maar echt kwalijk nemen kun je het 'm niet, hij heeft het geld, het aanbod is er, dus.........
Als Pinarello niet voor de zak geld was gegaan had vos ze niet gehad (of meer moeite moeten doen om ze te krijgen). Maar Pina had zijn pakhuis nog vol staan en tja....dan wordt het wel aanlokkelijk om ze te dumpen.
Hetzelfde voor Cervelo, de importeur voor de Benelux wijzigd, de oude importeur heeft nog voorraad, Vos komt langs met een zak geld en tja.........
De enige waarvan ik zeker weet waar hij officieel dealer van is is Orbea
Dus om het kort te houden, als de importeurs/fabrikanten niet zouden leveren zou hij (veel) meer moeite moeten doen (en ook meer moeten betalen) om de fietsen te krijgen.
Uiteindelijk denk ik dan het dan vanzelf minder zou worden.
Jammer blijft gewoon dat een ondernemer/handelaar als Vos die helemaal geen affiniteit heeft met een racefiets maar deze gewoon ziet als handelsprodukt, de handel kapot maakt voor zijn concurrenten (om over collega's maar niet te spreken). Maar echt kwalijk nemen kun je het 'm niet, hij heeft het geld, het aanbod is er, dus.........
Een fabrikant levert meestal aan distributeurs en die verkopen het door aan de detailhandel, in dit geval Vos. Sinds we 1 Europa hebben mogen distributeurs uit bijv. Duitsland of uit een ander Europees land gewoon aan de detailhandel in Nederland leveren. Maar dat geldt ook voor de winkels zelf. Flarer bijvoorbeeld (en daar hoor je niemand over!)
Daar kan de fabrikant dus niks aan doen en gaan zij dus niet voor de zak geld.
De manier waarop Vos z'n handel drijft, verdient zeker geen schoonheidsprijs, verre van dat. Maar als je in de buurt woont, weet wat je wilt en je hebt mazzel, dan kun je goedkoper uit zijn. Maar of dit ook beter is?
In elk geval maken we nu wel weer reclame voor de man. Want negatieve reclame is ook reclame!
Daar kan de fabrikant dus niks aan doen en gaan zij dus niet voor de zak geld.
De manier waarop Vos z'n handel drijft, verdient zeker geen schoonheidsprijs, verre van dat. Maar als je in de buurt woont, weet wat je wilt en je hebt mazzel, dan kun je goedkoper uit zijn. Maar of dit ook beter is?
In elk geval maken we nu wel weer reclame voor de man. Want negatieve reclame is ook reclame!
Niets is wat het lijkt..
-
- Forum-lid
Ik ben het wel met je eens wat die zak geld betreft, hopmans in berg op zoom doet het al jaren zo
maar als de officeele dailers de prijsen zohoog houden dan ga je dit soort zaken krijgen en opzoeken
als ik bij van herwerden in voorburg voor een cervelo slc-sl 4000 euro moet neer tellen en hij is officeele dailer van cervelo, en bij de vos 3225 dan is het verschil wel erg groot, maar zoals ik eerder in mijn verhaal vertelde ga ik niet in zee met zoon groot bek,
ik heb nu mijn cervelo voor 75 euro meer ergens anders kunnen kopen in een winkel en nieuw en onbeschadigt
ik wil hier mee zegen kijk veder dan je neus lang is
er zijn zat zaken die wel betouwbaar zijn een ook een goede prijs kunt afspreken
tenslote willen ze allemaal verkopen en als je het niet vraagt krijg je ook geen korting en betaal je de vollemep
maar als de officeele dailers de prijsen zohoog houden dan ga je dit soort zaken krijgen en opzoeken
als ik bij van herwerden in voorburg voor een cervelo slc-sl 4000 euro moet neer tellen en hij is officeele dailer van cervelo, en bij de vos 3225 dan is het verschil wel erg groot, maar zoals ik eerder in mijn verhaal vertelde ga ik niet in zee met zoon groot bek,
ik heb nu mijn cervelo voor 75 euro meer ergens anders kunnen kopen in een winkel en nieuw en onbeschadigt
ik wil hier mee zegen kijk veder dan je neus lang is
er zijn zat zaken die wel betouwbaar zijn een ook een goede prijs kunt afspreken
tenslote willen ze allemaal verkopen en als je het niet vraagt krijg je ook geen korting en betaal je de vollemep
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid
Niet alleen Flarer maar kijk ook eens bij bijvoorbeeld STec in Duitsland. Scheelt bakken met euro's voor precies het zelfde frame. Ik vraag mij af waar de winst zit verdienen die duitsers er niets aan of verdienen de nederlandse ondernemers er veel aan?
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......
Het zijn echt de officiele dealers niet die prijs hoog willen houden, want denk je nou zelf...dat die officiele dealers graag zien dat dit soort handelaren hun brood opeten??
@maurice, het is door fabrikanten en importeurs zo vastgelegd dat een importeur uit bv. Duitsland echt niet mag leveren aan de detailhandel in Nederland. Dat dit toch gebeurd is jammer en een hele slechte zaak ,en daar komt toch echt die zak geld weer om de hoek kijken......
@maurice, het is door fabrikanten en importeurs zo vastgelegd dat een importeur uit bv. Duitsland echt niet mag leveren aan de detailhandel in Nederland. Dat dit toch gebeurd is jammer en een hele slechte zaak ,en daar komt toch echt die zak geld weer om de hoek kijken......
Ik heb geen ervaring met Vos, maar het vergelijk met bijvoorbeeld Salden gaat niet geheel op. Bij Salden kom ik geregeld en daar is niet snel iets niet aanwezig, als ik vtv heb gebeld voor een onderdeel. Daarbij is de site van Salden een stuk professioneler opgezet, wat stukken beter overkomt. Het is al vaker geroepen, maar je weet dat de service minder is dan bij je LBS en daarom betaal je minder...
adroit schreef:Het zijn echt de officiele dealers niet die prijs hoog willen houden, want denk je nou zelf...dat die officiele dealers graag zien dat dit soort handelaren hun brood opeten??
Neem van mij aan dat er niets is vastgelegd. Dat kan immers niet. 1 Europa betekent dat je bij alle EU landen kunt kopen maar ook verkopen. Helaas.
Ik werk zelf bij een groothandel die met goede Nederlandse leveranciers werkt. Maar helaas zijn er in Nederland ook groothandels die bijvoorbeeld in Duitsland hetzelfde inkopen om het vervolgens in de Nederlands merkt te verkopen. Scheelt minimaal 15%.
Er zit ook een maar aan. Wanneer je problemen hebt met het geleverde, kan je niet bij de Nederlandse leveranciers terecht. En dat lijkt me vrij logisch.
Niets is wat het lijkt..