Forum problemen lijstje
Trudie, uit ervaring weet ik dat geen enkele overgang 100% soepel gaat. In mijn tijd als moderator op Tweakers heb ik liefst 2x een overgang meegemaakt en beide keren ging dat zeker niet van een leien dakje.
De overgang vond ik nu vrij vlot gaan maar om nou te zeggen dat de oude berichten goed worden geïmporteerd....nee! Ik wil absoluut niet de vinger wijzen naar de mods, want die kunnen er w.s. niks aan doen, maar het is natuurlijk verre van professioneel, zeker als je bedenkt dat de software door dezelfde maker is gemaakt (meen ik).
De overgang vond ik nu vrij vlot gaan maar om nou te zeggen dat de oude berichten goed worden geïmporteerd....nee! Ik wil absoluut niet de vinger wijzen naar de mods, want die kunnen er w.s. niks aan doen, maar het is natuurlijk verre van professioneel, zeker als je bedenkt dat de software door dezelfde maker is gemaakt (meen ik).
-
- Forum-lid HC
Het zal wel al een heleboel keer neergezet zijn, maar ook ik wil hier even reageren. Looks en gebruiksvriendelijkheid ga ik niet over klagen. Wel (en dat vind ik wel belangrijk) vind ik het heel vervelend dat je niet direkt naar de laatste pagina kunt schakelen als je een topic opent.
Havana, importeren van oude berichten is inderdaad niet goed gegaan. En er zullen vast nog wel wat dingetjes niet goed zijn.
Waar ik me aan erger (nou ja, dat is een groot woord) is dat men meteen reageert op nieuwe dingen en dat het "vroeger" beter was.
Nee, het is gewoon nieuw en daar moeten we even aan wennen met zijn allen.
Wat dat betreft zijn we net mensen.
Over een maandje weten we niet beter.
Waar ik me aan erger (nou ja, dat is een groot woord) is dat men meteen reageert op nieuwe dingen en dat het "vroeger" beter was.
Nee, het is gewoon nieuw en daar moeten we even aan wennen met zijn allen.
Wat dat betreft zijn we net mensen.
Over een maandje weten we niet beter.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
@Scottwilko, dat kan wel, maar dan moet je op het pijltje naar rechts toe drukken. Dat staat uiterst rechts van de topicnaam, auteur enz.
@Havana, de software is niet van dezelfde makers voor zover mij bekend is.
@Trudie, de migratie was door Fiets en de provider wel voorbereid, maar in de praktijk is niets perfect en gaat het dan ook nooit helemaal zo als je zou willen dat het gaat.
@Havana, de software is niet van dezelfde makers voor zover mij bekend is.
@Trudie, de migratie was door Fiets en de provider wel voorbereid, maar in de praktijk is niets perfect en gaat het dan ook nooit helemaal zo als je zou willen dat het gaat.
Maar er is toch vrij simpel een progje te bakken dat die tags omzet. Even over de database laten lopen en alle berichten zijn weer leesbaar! Dat progje moet te bakken zijn in 'n uurtje.
Wat verder jammer is is dat er (nog niet) een redirectie pagina van het oude naar het nieuwe forum is gemaakt. Als je nu in google iets zoekt en je krijgt een fiets.nl link waar je op klikt, dan krijg je een error dat die pagina niet meer bestaat. Dit is vrij simpel op te lossen door een klein stukje software op de server. Voordat alle links in google zijn geupdate zijn we maanden verder.
Wat verder jammer is is dat er (nog niet) een redirectie pagina van het oude naar het nieuwe forum is gemaakt. Als je nu in google iets zoekt en je krijgt een fiets.nl link waar je op klikt, dan krijg je een error dat die pagina niet meer bestaat. Dit is vrij simpel op te lossen door een klein stukje software op de server. Voordat alle links in google zijn geupdate zijn we maanden verder.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Kun je nog steeds alle berichten van een forumlid oproepen? Ik vond dat een handige functie.
Nogmaals mijn vraag (Amclassic-fan?): Ik heb nu minder berichten achter mijn naam staan dan voor de migratie. Kan het zijn dat er berichten zijn "verdwenen"? Of zijn er bepaalde draadjes weggelaten?
Nogmaals mijn vraag (Amclassic-fan?): Ik heb nu minder berichten achter mijn naam staan dan voor de migratie. Kan het zijn dat er berichten zijn "verdwenen"? Of zijn er bepaalde draadjes weggelaten?
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
In het verleden hebben we een keer een lading oude topics met bijna geen reacties weggegooid, omdat dat destijds uren werk scheelde voor ons. Niemand heeft dat ooit gemerkt, want die topics waren echt niet meer interessant. (en heel veel eerder is er een keer alles van voor een bepaalde datum verdwenen, maar dat is voor de geschiedenisboekjes) Maar goed het oude forum onthield het aantal berichten daarvan wel, terwijl het nieuwe forum nu gewoon de berichten in de database telt en dat zijn er minder. Ik ben zo ook iets van 1200 berichten kwijt geraakt.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Bij "Nieuwe onderwerpen" kun je alle onderwerpen als oud markeren. Is het mogelijk om een optie "Onderwerpen sinds een bepaalde datum/tijd als nieuw markeren" toe te voegen?
Is het mogelijk om bij zoeken een mogelijkheid "zoeken op auteur" toe te voegen?
Is het mogelijk om bij zoeken een mogelijkheid "zoeken op auteur" toe te voegen?
Na het schrijven van een bericht kreeg ik deze foutmelding:
Request object error 'ASP 0207 : 80004005'
Cannot use Request.Form
/postform.asp, line 227
Cannot use Request.Form collection after calling BinaryRead.
Zegt iemand deze melding iets? Ik vond het i.i.g. best wel irritant daar ik nu mijn bericht voor niets geschreven heb.
bovenstaande melding trouwens op de intersens-topic, forumonderdeel racefietsen. En met geen mogelijkheid krijg ik er een reactie op. Morgen maar weer eens proberen.
Request object error 'ASP 0207 : 80004005'
Cannot use Request.Form
/postform.asp, line 227
Cannot use Request.Form collection after calling BinaryRead.
Zegt iemand deze melding iets? Ik vond het i.i.g. best wel irritant daar ik nu mijn bericht voor niets geschreven heb.
bovenstaande melding trouwens op de intersens-topic, forumonderdeel racefietsen. En met geen mogelijkheid krijg ik er een reactie op. Morgen maar weer eens proberen.