Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

FFWD Wielen

pini
Forum-lid

pini 29 apr 2008 18:36

Heren renners

heb de hoge 58mm carbonwielen in bestelling staan de draaduitvoering met dit verschil dat ik gekozen heb voor DT naven ipv van de standaard naven.

Aangezien mijn Pinarello F4 13 de kleur rood heeft en dan met deze wielen met deze transfers pfffffffff moet ontzettend mooi worden

Zal een foto plaatsen als de wielen er zijn(duurt nog 3 weken)

Levertijd is opgelopen omdat de vraag naar deze wielen enorm is...
en het gewicht van 1750? Lekker belangrijk het oog wil ook wat ...
r.schut

steven880
Forum-lid

steven880 30 apr 2008 20:02

Hier in Belgie zijn ze bijna niet te verkrijgen. Een vriend van mij heeft er maanden op gewacht en de FM heft ze dan uiteindelijk laten overkomen uit Duitsland.

yourivannoorden
Forum-lid

yourivannoorden 30 apr 2008 21:19

je ziet steeds meer mensen op die wielen koersen

psychic_me
Forum-lid

psychic_me 01 mei 2008 20:37

De achternaaf van mijn Zefiro K52 wiel (juli 2007) lijkt het begeven te hebben. Na een aantal ritten in zeer slecht weer krijg ik het achterwiel niet meer rond!! Heb het eerst kunnen redden met kruipolie, maar nu wordt het toch echt minder succesvol. Had vanochtend bij inspectie de body en cassette los in mijn handen, waarbij er ook nog rubber onderdelen op de grond lagen.

Komt dit iemand bekend voor? En wat is een goed alternatief als navenset, ik ga in ieder geval deze naaf niet laten repareren!!!

Zijn KT-naven van goede kwaliteit? Heb geen zin om een fortuin uit te geven aan nieuwe naven...

Alvast dank voor de reacties.

six13
Forum-lid

six13 18 mei 2008 19:18

Iemand ervaring met de ffwd carbon F6R wielen al of niet met de dt swiss 240s naven?
Cannondale SYSTEMSIX my best bike ever.

maus_1990
Forum-lid

maus_1990 18 mei 2008 20:58

psychic_me schreef:De achternaaf van mijn Zefiro K52 wiel (juli 2007) lijkt het begeven te hebben. Na een aantal ritten in zeer slecht weer krijg ik het achterwiel niet meer rond!! Heb het eerst kunnen redden met kruipolie, maar nu wordt het toch echt minder succesvol. Had vanochtend bij inspectie de body en cassette los in mijn handen, waarbij er ook nog rubber onderdelen op de grond lagen.

Komt dit iemand bekend voor? En wat is een goed alternatief als navenset, ik ga in ieder geval deze naaf niet laten repareren!!!

Zijn KT-naven van goede kwaliteit? Heb geen zin om een fortuin uit te geven aan nieuwe naven...

Alvast dank voor de reacties.

Waarom neem je geen contact met ze op, en leg je het probleem uit. Misschien kan je voor een kleine bedrag extra dan de wielen nemen met DT- Swiss naaf erin!?
Afbeelding

chrisgr
Forum-lid

chrisgr 25 mei 2008 12:08

Ik wil de bandjesversie bestellen met dt-swiss naven, maar vind de hoogte van de velgen eigenlijk juist te hoog. Terwijl je de 38 mm versie zowel voor bandjes als voor tubes kunt krijgen, is de hogere versie 50 mm voor tubes en 58 mm voor bandjes. 50 mm (F5) vind ik perfect, 58 mm (F6) lijkt een wereld verschil en vind ik dan juist te hoog.
Waarschijnlijk is dit een bewuste keuze van het bedrijf, maar toch jammer dat je de bandjesversie niet in 50 mm kunt krijgen. Of zou dit toch mogelijk zijn?
geen signatuur

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 13 jun 2008 19:23

Weet iemand of de body van het FFWD discwiel uitwisselbaar is? (van shimi naar campa)?
TNX!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 13 jun 2008 20:50

Het is volgens mij een Shimano naaf, waarschijnlijk een Ultegra kwaliteit want hij heeft een stalen body.

Naar mijn weten is daar geen Campa body voor verkrijgbaar, maar daar ben ik niet zeker van.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 13 jun 2008 21:31

Ze zijn er zeker met campy body (zie pic). De vraag is of de bodies te verwisselen zijn (en of ze los te verkrijgen zijn)

[img=http://www.ffwdwheels.com/_photos/Produ ... -campy.jpg]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

casran
Forum-lid HC

casran 14 jun 2008 00:47

spietpiet schreef:Het is volgens mij een Shimano naaf, waarschijnlijk een Ultegra kwaliteit want hij heeft een stalen body.

Naar mijn weten is daar geen Campa body voor verkrijgbaar, maar daar ben ik niet zeker van.

Zoals 53x11 toont zijn ze perfect met Campagnolo body verkrijgbaar, zowel in gewone versie als in PowerTap-disc versie. Mijn ploegmaat Frederik Van Lierde werd 2de in de Ironman New Zealand met de Campa-disc:

Afbeelding

Als ik het zo bekijk zijn de body's ook uitwisselbaar; misschien eens aan Stephan van TS-Bikes vragen, want hij werkte al meermaals aan deze discs (wij hebben in onze ploeg een paar van die discs ter beschikking). Momenteel heb ik een FFWD hier thuis staan (Powertap versie): ik ga die toch eens testen, maar hij ziet er toch wel heel behoorlijk uit.

Algemeen hoor ik van Christian Heule (door FFWD gesponsord) toch heel wat positiefs erover, en Heule heeft best wel wat ervaring met allerlei velgen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

buch
Forum-lid

buch 23 jun 2008 15:08

Ik heb nu de 5R met de 240s dt naven erin gekocht. Mijn zoon rijd ermee en is 48 kg zwaar.Ja,hij is verwend. In de glimmende versie met decals onder de lak.
De twee eerste wedstrijden met droog weer geen probleem. De derde wedstrijd begon het te regenen. Toen hij klaar was leek het wel of hij over een pak meel heengereden was. Groeven in de remrand en blanke lak slijpsel (en niet weinig) aan de voorzijde van de fiets.Ik ben niet blij . Terug naar de FM en over een paar weken wordt er naar gekeken door de leverancier .Dan zien we weer verder.

Plaats reactie