Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

ilko
Forum-lid

ilko 23 jul 2007 14:58

Marconi schreef:
Daniel1975 schreef:Waarom specifiek bij sommige Astana renners??

Omdat ik het een beetje erg toevallig vind hoe "goed" die de tijdrit reden. Maar ik geef toe dat dit komt omdat je tegenwoordig geen renner meer kan vertrouwen op zijn woord. Ze zijn even betrouwbaar als een biljet van 3 euro!

Dat is hetzelfde als de zogenaamd verdachte wederopstanding van Landis vorig jaar. Iedereen insinueert dopinggebruik, Landis rijdt positief en ineens is het alsof hij niet de hele dag afgezien heeft en fantastisch gereden. Let wel, ik praat geen dopinggebruik goed, maar luister naar de experts en het je zult zien dat het effect van doping wel zwaar overschat wordt. Je gaat niet zomaar ineens 3 min sneller over 50 km als je die ochtend een spuit testosteron of epo in je bil krijgt.

Wat me wel opviel is de mentale weerbaarheid van Vino. Waar iedereen hem roemde door toch door te rijden na zijn val en hoe goed die terugkwam in de tijdrit, (wat op zich ook niet onverdienstelijk was), valt me nu al een aantal keren op dat als hij eraf moet op de bergen hij meteen zijn kop laat hangen. Neem dan Kloden, die rijdt gewoon tot 3 keer toe terug. Hij gaat in ieder geval met opgeheven hoofd ten onder.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 25 jul 2007 00:34

Ilko schreef:
Marconi schreef:
Daniel1975 schreef:Waarom specifiek bij sommige Astana renners??

Omdat ik het een beetje erg toevallig vind hoe "goed" die de tijdrit reden. Maar ik geef toe dat dit komt omdat je tegenwoordig geen renner meer kan vertrouwen op zijn woord. Ze zijn even betrouwbaar als een biljet van 3 euro!

Dat is hetzelfde als de zogenaamd verdachte wederopstanding van Landis vorig jaar. Iedereen insinueert dopinggebruik, Landis rijdt positief en ineens is het alsof hij niet de hele dag afgezien heeft en fantastisch gereden. Let wel, ik praat geen dopinggebruik goed, maar luister naar de experts en het je zult zien dat het effect van doping wel zwaar overschat wordt. Je gaat niet zomaar ineens 3 min sneller over 50 km als je die ochtend een spuit testosteron of epo in je bil krijgt.

Wat me wel opviel is de mentale weerbaarheid van Vino. Waar iedereen hem roemde door toch door te rijden na zijn val en hoe goed die terugkwam in de tijdrit, (wat op zich ook niet onverdienstelijk was), valt me nu al een aantal keren op dat als hij eraf moet op de bergen hij meteen zijn kop laat hangen. Neem dan Kloden, die rijdt gewoon tot 3 keer toe terug. Hij gaat in ieder geval met opgeheven hoofd ten onder.

Waarom specifiek bij Astana renners???..................
Het antwoord is vandaag bekend geworden!
Wordt het effekt van doping zwaar overschat?
Zie het antwoord van vandaag! Die hele Astana ploeg zit m.i. vol fout bloed! Opmerkelijke goede resultaten werden afgewisseld met heel slechte. Toen was de werking van die dope kennelijk uitgewerkt. Even opnieuw tanken dacht Vinokourov , even een transfusietje en kijk eens hoe ik rij! Zomaar nummer 1 in een zware bergrit terwijl Vino nooit een echte klimmer was. Kon aardig goed mee maar zó omhoog speren? Wat een doping circus Astana ! Blijf maar lekker in Kazachstan! Jullie acts zijn bedrog! Russian Roulette !
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 25 jul 2007 01:01

De ritwinst van Vino van gisteren wordt volkomen verkeerd geïnterpreteerd. Hij zat in een groepje waar de belangen divers waren maar niemand een gevaar vormde voor de kopmannen. In dit groepje heeft hij nauwelijks kopwerk gedaan en ze kregen een voorsprong cadeau. Als je 7 minuten voor ligt in een groepje met allemaal b- en c-renners (i.i.g. geen echte klassementskleppers), haak je echt niet af bij de eerste de beste col. Uiteindelijk bleven de vijf beste klimmers over en daarvan was Vino gisteren de sterkste. Helemaal niet zo'n daverende prestatie, want Kirchen is geen echte klimmer, Cobo verloor al meermaals vele minuten, Arroyo is een knecht en Zubeldia is ook geen killer met een dodelijke versnelling. Het contrast met de dag ervoor was natuurlijk groot, maar an sich was die ritwinst niet zo verbazingwekkend.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 26 jul 2007 00:35

LVGH schreef:De ritwinst van Vino van gisteren wordt volkomen verkeerd geïnterpreteerd. Hij zat in een groepje waar de belangen divers waren maar niemand een gevaar vormde voor de kopmannen. In dit groepje heeft hij nauwelijks kopwerk gedaan en ze kregen een voorsprong cadeau. Als je 7 minuten voor ligt in een groepje met allemaal b- en c-renners (i.i.g. geen echte klassementskleppers), haak je echt niet af bij de eerste de beste col. Uiteindelijk bleven de vijf beste klimmers over en daarvan was Vino gisteren de sterkste. Helemaal niet zo'n daverende prestatie, want Kirchen is geen echte klimmer, Cobo verloor al meermaals vele minuten, Arroyo is een knecht en Zubeldia is ook geen killer met een dodelijke versnelling. Het contrast met de dag ervoor was natuurlijk groot, maar an sich was die ritwinst niet zo verbazingwekkend.

Ook na deze bergrit(winst)werd Vinokourov POSITIEF bevonden ! Waarop werd niet vermeld, maar hij is dus 2X positief getest! Hou dus eens op over Vino was zo goed! Ja, in bedrog en toneelspelen!

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 26 jul 2007 03:05

Marconi schreef:
LVGH schreef:De ritwinst van Vino van gisteren wordt volkomen verkeerd geïnterpreteerd. Hij zat in een groepje waar de belangen divers waren maar niemand een gevaar vormde voor de kopmannen. In dit groepje heeft hij nauwelijks kopwerk gedaan en ze kregen een voorsprong cadeau. Als je 7 minuten voor ligt in een groepje met allemaal b- en c-renners (i.i.g. geen echte klassementskleppers), haak je echt niet af bij de eerste de beste col. Uiteindelijk bleven de vijf beste klimmers over en daarvan was Vino gisteren de sterkste. Helemaal niet zo'n daverende prestatie, want Kirchen is geen echte klimmer, Cobo verloor al meermaals vele minuten, Arroyo is een knecht en Zubeldia is ook geen killer met een dodelijke versnelling. Het contrast met de dag ervoor was natuurlijk groot, maar an sich was die ritwinst niet zo verbazingwekkend.

Ook na deze bergrit(winst)werd Vinokourov POSITIEF bevonden ! Waarop werd niet vermeld, maar hij is dus 2X positief getest! Hou dus eens op over Vino was zo goed! Ja, in bedrog en toneelspelen!

Ik weet niet waarom je mij hier quote..ik probeerde aan te geven dat 'opgestaan uit de hel' en alle andere superlatieven over de prestatie van maandag overdreven waren. Het was nu niet dat hij alle klassementsrenners op een hoop reed of een geweldige solovlucht ondernam. Dit alles nog los van wat we nu weten, natuurlijk.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 26 jul 2007 11:00

Vino kon maandag het tempo van Contador en Rasmussen niet bijhouden. Hij verloor zo'n twee minuten in de klim. Rasmussen deed er tijdens zijn lange zware vlucht nog een paar minuutjes bovenop. Maar dat terzijde... Het gaat hier over Thomas...

Thomas rijdt zaterdag de tijdrit. Hij heeft door alles zoveel vuur in zijn reet, dat hij iedereen verslaat... Hoe klinkt dat?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 26 jul 2007 11:14

Thomas zit zaterdag denk ik bij zijn ouders op de bank... Rabo zal de tour wel verlaten.
Less is bore

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 26 jul 2007 15:32

Daniel1975 schreef:Thomas zit zaterdag denk ik bij zijn ouders op de bank... Rabo zal de tour wel verlaten.

Niet dus! Thomas zal wel op een zadel zitten !

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 23 sep 2007 22:15

De leidende positie van Thomas Dekker in de Drielandentour is in de laatste etappe niet meer in gevaar gekomen. De vijfde en laatste rit, van Nürtingen naar Bad Dürrheim over 191,8 kilometer, werd gewonnen door T-Mobile-renner Marcus Burghardt (Dui). Gerben Löwik (Rabobank) was op de 23ste plaats de beste Nederlander.

Dekker won de ronde met een voorsprong van zestien seconden op Jens Voigt (Dui, CSC). Michael Boogerd eindigde op 1:54 van zijn ploeggenoot als derde.

eelcoz

eelcoz 24 jul 2008 23:26

Dekker is door Van Kessel uit de OS-selectie gezet ten faveure van Terpstra. Ik denk dat hij daar niet blij mee gaat zijn, om het voorzichtig uit te drukken.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 24 jul 2008 23:37

eelcoz schreef:Dekker is door Van Kessel uit de OS-selectie gezet ten faveure van Terpstra. Ik denk dat hij daar niet blij mee gaat zijn, om het voorzichtig uit te drukken.

volgens nu.nl is het Dekker zelf die aan heeft gegeven dat hij niet in vorm is en geen zin had in een bijrol in Peking.
Live fast; die young. mijn blog

hermanvanvoorschoten
Forum-lid

hermanvanvoorschoten 24 jul 2008 23:41

Al weer een vorm kwestie! Als die jongen nergens kan koersen dan krijgt hij zijn vorm toch ook nooit terug!?
Het is altijd feest op de Laen

Plaats reactie