Specialized Toupe Saddle
@ Iban, mooi fiets
Ik heb nu ook al geruime tijd op het zadel gezeten en het bevalt mij tot nu toe perfect.
Ik heb de 130 mm, hoewel ik niet het kleinste kontje heb, heb ik niet het idee dat ie te klein.
Ik zal wel een keer op de 143 gaan zitten nog.
Ook alle dagen in de alpen 5 dagen fietsen, totaal geen last gehad.
Ik heb nu ook al geruime tijd op het zadel gezeten en het bevalt mij tot nu toe perfect.
Ik heb de 130 mm, hoewel ik niet het kleinste kontje heb, heb ik niet het idee dat ie te klein.
Ik zal wel een keer op de 143 gaan zitten nog.
Ook alle dagen in de alpen 5 dagen fietsen, totaal geen last gehad.
Afgelopen zaterdag heb ik behoorlijk in t zadel gezeten met zeer slecht weer (Jan Janssen Classis) en nu is mijn witte Toupe niet meer zo wit. Ik heb m al geprobeerd schoon te maken met een schuursponsje, maar het wit is wat geel-achtig geworden op bepaalde plekken. Heeft iemand nog tips/trucs om het zadeltje weer mooi wit te krijgen?
Ik zou maar oppassen met schuursponsjes e.d. Ik heb de Toupe Team (rode versie en ik merk dat het rood erg snel slijt. Ik ben belachelijk voorzichtig met mijn fiets maar moest hem onlangs even ergens tegenaan zetten. Wat denk je? Gelijk was op het raakvlak de rode kleur weggeschaafd (terwijl ik er toch zeker van was dat mijn fiets niet kon gaan schuiven).
Verder bevalt de Toupe (zonder gel) me uitstekend!
Verder bevalt de Toupe (zonder gel) me uitstekend!
Update over mijn Toupé. Na c.a. 12.000 km is mijn Toupé "eraan voor de moeite". Hij is gebroken bij de neus, naar het schijnt een bekend euvel van de eerste serie. Tijdens de Waalse Pijl viel het lederen dek zo maar van de rails Gelukkig kon ik het zadel provisorisch repareren m.b.v. de aardige kerel bij de 1e bevoorrading.
Helaas heb ik het zadel 2e hands gekocht, dus garantie is er niet. Er zit weinig anders op dan een nieuwe kopen; zal van de week even langs Presto gaan. Online bestellen heeft bij Specialized producten helaas weinig zin en bovendien wil ik een aanspreekpunt hebben indien deze het ook begeeft.
Voorlopig voldoet de noodoplossing overigens prima, dus ik kan gelukkig wel gewoon fietsen
Helaas heb ik het zadel 2e hands gekocht, dus garantie is er niet. Er zit weinig anders op dan een nieuwe kopen; zal van de week even langs Presto gaan. Online bestellen heeft bij Specialized producten helaas weinig zin en bovendien wil ik een aanspreekpunt hebben indien deze het ook begeeft.
Voorlopig voldoet de noodoplossing overigens prima, dus ik kan gelukkig wel gewoon fietsen
Da's weer eens wat anders dan een gescheurd dek 12.000 km is toch niet zo heel weinig, maar wel vervelend dat je nu weer 100 euro's moet lappen.. je blijft dus wel bij een Toupé? Nieuw kopen in een winkel is wel het verstandigst inderdaad, ik ben inmiddels aan m'n derde toe en waarschijnlijk gaat deze ook wel weer het loodje leggen vóór november.
havana schreef:Er zit weinig anders op dan een nieuwe kopen; zal van de week even langs Presto gaan. Online bestellen heeft bij Specialized producten helaas weinig zin en bovendien wil ik een aanspreekpunt hebben indien deze het ook begeeft.
Is een Selle San Marco Aspide wellicht een alternatief? Als ik de Toupe op de eerste pagina van dit topic zie, dan lijkt mijn Aspide FX zowel vanaf de zijkant (aan de achterzijde omhoog lopend) als van boven heel erg op de Toupe. Daarbij opgemerkt dat de Aspide niet in breedtematen beschikbaar is, en ik niet weet welke breedte jouw Toupe heeft.
Ik heb zelf de 130mm versie.
Ik ben wel van plan bij de Toupé te blijven; het zadel bevat me immers uitstekend. Een Aspide met gleuf of een SLR met gleuf is een logisch alternatief indien de nieuwe Toupé het begeeft.
Voorlopig krijgt de Toupé het voordeel van de twijfel.
Ik ben wel van plan bij de Toupé te blijven; het zadel bevat me immers uitstekend. Een Aspide met gleuf of een SLR met gleuf is een logisch alternatief indien de nieuwe Toupé het begeeft.
Voorlopig krijgt de Toupé het voordeel van de twijfel.
-
- Forum-lid
Hoewel ik moet zeggen dat mijn Arione goed bevalt, is het wel een aartslelijk zadel. Hiervoor heb ik lang gefietst met een SLR, maar wel met het (achterlijke) idee van wie mooi wil zijn moet pijn lijden. De Toupe vind ik echt een heel mooi zadel, en hoor (en lees ook weer in de laatste Roadbike) alleen maar lovende kritieken. Is de Toupe qua ''zit'' te vergelijken met een SLR, of zou ik het aandurven om toch eens over te stappen op de Toupe?
Nieuw zadel is inmiddels gekocht bij Presto, voor € 99. Blijft een hoop geld, maar goed ik heb nu wel een jaar garantie. Medewerker van Presto zei overigens dat ze er nog nooit eentje hebben teruggenomen, hetgeen mij onwaarschijnlijk lijkt.
Nieuw zadel is gemonteerd. Horizontaal zetten kostte even wat moeite. Die ITM zadelpennen hebben van die ribbels in de kop, waardoor het af en toe wat lastig stellen is. Eerste twee ritjes zijn gemaakt. Zadel zit eigenlijk meteen als gegoten. Deze zal ook wel behoorlijk doorzakken zoals de vorige denk ik zo. Voorlopig is hij nog aardig recht.