Continental GP 4000 S
de hulk schreef:4000 /5000 km vind ik anders een lange tijd met een band ,voorband kan wel ,maar achter word de band toch meestal wel vierkant na 3000 km of eerder .
Is inderdaad normale slijtage. Wacht je te lang met vervangen dan heb je er dikwijls snel spijt van omdat je veel vlugger lek rijdt met een versleten band.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
Er is altijd een gevecht tussen duurzaamheid/comfort/lekbestendigheid/gewicht/rolweerstand. 4k-5k vind ik zeer acceptabel in dit opzicht, wil je er nog langer mee doen kom je waarschijnlijk uit bij oncomfortabele bandjes met veel weerstand, mij niet gezien iig
Net een tochtje A'dam ZO, Huizen, Almere Amsterdam ZO gedaan op de nieuwe bandjes, met latex biba's. Wat een superbanden!! In vergelijking met de Schwalbe Ultremo's heb je het gevoel dat je vel meer grip hebt. De iets hogere rolweerstand is te verwaarlozen.
RR
RR
Fietsen is een mooie sport waar je meestal vrolijk van wordt.
Sind kort, mede na wat mindere ervaringen met een bepaald merk, ook aan het rijden met de GP4000S. Geweldige band, goede grip, slijtage netjes en uiterlijk ook redelijk. Het probleem is alleen dat ze bijna niet normaal om mijn wielen heen willen (Mavic CC SLR).
Tot op heden is dit de beste band waarmee ik gereden heb.
Tot op heden is dit de beste band waarmee ik gereden heb.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03
Vandaag ook maar n's één GP4000S gekocht, was niet zo super tevreden over de Ultremo R.
Jullie zullen me wel voor gek verklaren maar ik ga bij wijze van proef ze maar eens combineren,
Voor Ultremo R en achter de GP4000S,
Jullie zullen me wel voor gek verklaren maar ik ga bij wijze van proef ze maar eens combineren,
Voor Ultremo R en achter de GP4000S,
Grt. Zapp
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
roderaaf schreef:Net een tochtje A'dam ZO, Huizen, Almere Amsterdam ZO gedaan op de nieuwe bandjes, met latex biba's. Wat een superbanden!! In vergelijking met de Schwalbe Ultremo's heb je het gevoel dat je vel meer grip hebt. De iets hogere rolweerstand is te verwaarlozen.
RR
Sterker nog de rolweerstand van de Conti 400os is duidelijk lager dan die van de Schalbe Ultremo, gewicht is wel wat hoger.
Heb nu zo'n 1750km op die banden gereden, ben er erg tevreden mee.
-
- Forum-lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 25 mei 2009 13:07
GP 4000s rijd er nu ook 3500 km op.prima banden,achter wordt ie nu wat vierkant,de fm vertelde mij dat zich 2 mooie ronde circeltjes naast elkaar op de band bevinden,dat zijn slijtindicatoren,waaneer ze verdwenen zijn is de band aan vervanging toe.
Overigens dat gezemel over gewicht van bandjes is wel een beetje truttig,als je s,morgens voor een grote naar de wc gaat is dat het gewicht van wel 3 setjes banden.
Overigens dat gezemel over gewicht van bandjes is wel een beetje truttig,als je s,morgens voor een grote naar de wc gaat is dat het gewicht van wel 3 setjes banden.
Ga toch fietsen...
Michael2757 schreef: als je s,morgens voor een grote naar de wc gaat is dat het gewicht van wel 3 setjes banden.
Goeiemiddag, da's wel 3 x doortrekken dan zeker?
Verder is het natuurlijk zo dat wanneer je 10 x 30 gram spaart EN dik 1200 gram poept, je toch anderhalf kilootje minder meesleept. Maar je moet het er net voor over hebben.