Opbouw Canyon Ultimate CF
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik wil perse die witte Canyon hebben, maar een levertijd van 4-5 weken beloven en vervolgens 8-9 op de bon zetten vind ik absoluut niet netjes.
Less is bore
Vanwaar die 2e fiets Daniel? (gewoon uit interesse).
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- daniel1975
- Forum-lid HC
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 14 Maart 2007
Omdat de Pina wat duur is om door midden te vallen.
Omdat de Pina wat duur is om door midden te vallen.
Less is bore
Vorige week heb ik Canyon Benelux gebeld om te vragen hoe lang het nog zou duren voordat m'n frame geleverd zou worden. Aangezien mijn vraag niet bevestigend beantwoord kon worden en het seizoen bijna begint moest er een oplossing worden gevonden.
Nu hadden ze bij Canyon Benelux 1 testfiets staan, namelijk een Ultimate AL 8.0, welke naar wielerbladen wordt gestuurd om getest te worden. Nu is de benelux verdeler zo vriendelijk geweest om mij deze fiets te lenen totdat m'n eigen frame binnen is (helaas voor de anderen, er was maar 1 testfiets). Als dat geen service is....
Heb er net een rondje op gemaakt, voelt superstijf aan en gaat enorm strak de bochten door. Verder is 'ie afgemonteerd met mooie onderdelen, alleen de doubletap van SRAM is nog even wennen.
Nu hadden ze bij Canyon Benelux 1 testfiets staan, namelijk een Ultimate AL 8.0, welke naar wielerbladen wordt gestuurd om getest te worden. Nu is de benelux verdeler zo vriendelijk geweest om mij deze fiets te lenen totdat m'n eigen frame binnen is (helaas voor de anderen, er was maar 1 testfiets). Als dat geen service is....
Heb er net een rondje op gemaakt, voelt superstijf aan en gaat enorm strak de bochten door. Verder is 'ie afgemonteerd met mooie onderdelen, alleen de doubletap van SRAM is nog even wennen.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
Quote: Origineel geplaatst door j o r r i t op 17 Maart 2007
Heb er net een rondje op gemaakt, voelt superstijf aan en gaat enorm strak de bochten door.
Dat gevoel ken ik, vind de mijne echt onwijs lekker rijden.
morgen in Woensdrecht voor het eerst ermee koersen, vind de rij-eigenschappen veel gemeen hebben van me F10 die ik in 2006 had. Toch dempt de carbonnen iets meer naar me gevoel maar rij-eigenschappen zijn echt super en stijf zat, wat je wellicht merkt is dat in een sprint je frame gewoon goed recht blijft en niet zal schommelen. Ook heb ik het gevoel dat als ik kracht zet dat de volle 100 van die kracht behouden blijft.
Wat vind je van SRAM Force? en welke maat frame is het?
Canyon klantenservice is echt super, goed dat ze je tijdelijk deze oplossing konden bieden.
Wellicht zijn er al enkele F10 model 2007's uitgeleverd, weet wel is waar niet wie de eigenaar van deze is op Duitse Ebay, maar hier staat toch echt een Ultimate CF te koop
www.ebay.de/Canyon2007
*in Ebay advertentie staat dat bij aankoop nieuwe eigenaar nog garantie heeft maar dat is niet van toepassing bij 2de eigenaar zover ik begrepen heb.
Heb er net een rondje op gemaakt, voelt superstijf aan en gaat enorm strak de bochten door.
Dat gevoel ken ik, vind de mijne echt onwijs lekker rijden.
morgen in Woensdrecht voor het eerst ermee koersen, vind de rij-eigenschappen veel gemeen hebben van me F10 die ik in 2006 had. Toch dempt de carbonnen iets meer naar me gevoel maar rij-eigenschappen zijn echt super en stijf zat, wat je wellicht merkt is dat in een sprint je frame gewoon goed recht blijft en niet zal schommelen. Ook heb ik het gevoel dat als ik kracht zet dat de volle 100 van die kracht behouden blijft.
Wat vind je van SRAM Force? en welke maat frame is het?
Canyon klantenservice is echt super, goed dat ze je tijdelijk deze oplossing konden bieden.
Wellicht zijn er al enkele F10 model 2007's uitgeleverd, weet wel is waar niet wie de eigenaar van deze is op Duitse Ebay, maar hier staat toch echt een Ultimate CF te koop
www.ebay.de/Canyon2007
*in Ebay advertentie staat dat bij aankoop nieuwe eigenaar nog garantie heeft maar dat is niet van toepassing bij 2de eigenaar zover ik begrepen heb.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nette service!!!!
Die foto sterkt mij overigens in het idee dat ik er een wit zadel en wit lint op ga zetten.
Die foto sterkt mij overigens in het idee dat ik er een wit zadel en wit lint op ga zetten.
Less is bore
De force groep moet iets bijgesteld worden, want de ketting slaat soms over. Verder is het enorm wennen aan het schakelprincipe. Heb er vandaag mee gekoerst (Oud Vossemeer; 31e) en soms vergeet je dan nog wel eens dat het geen Campa is. Ik ben gisteren in heerlen geweest en er waren inderdaad ook al enkele ultimate CF 2007 fietsen. Jammergenoeg zat er nog geen witte tussen, moet dus nog even geduld hebben.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
-
- Forum-lid
Ik heb geen enkele aanpassings probleem ondervonden met schakelen. Verder vind ik de levertijden van Canyon absurd, zeker voor een Canyon (met alle respect).
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
- daniel1975
- Forum-lid HC
Canyon is volgens mij momenteel behoorlijk "booming". En daarom kunnen ze niet aan de vraag voldoen helaas.
Less is bore