Schwalbe Ultremo bandjes
Quoten: Origineel geplaatst door galibier op 04 April 2007
Bontrager SL 700x18-25 staat op de band. Het vervloekte doosje heb ik niet meer, maar er stond wel 65 gram op.
Het wordt hier onderhand wel eerder een biba topic ipv een Ultremo.
Heb al heel wat van deze bandjes gehad. De problemen die jij beschrijft heb ik gelukkig nog nooit ervaren. Heb er ook al een paar lek gereden, voornamelijk aan begin van het jaar als het wat vochtiger is.
Bontrager SL 700x18-25 staat op de band. Het vervloekte doosje heb ik niet meer, maar er stond wel 65 gram op.
Het wordt hier onderhand wel eerder een biba topic ipv een Ultremo.
Heb al heel wat van deze bandjes gehad. De problemen die jij beschrijft heb ik gelukkig nog nooit ervaren. Heb er ook al een paar lek gereden, voornamelijk aan begin van het jaar als het wat vochtiger is.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Quoten: Origineel geplaatst door Daveke op 04 April 2007
Ik rij nu al een jaar op de XXX Lite variant icm met GP4000 en GP4000S en nog geen last gehad van klappende banden, ook pas een keer lek gereden. In mijn opgen niets mis met die lichte bandjes
Hoi,
Zoals men in het Engels zegt: It's an accident waiting to happen...........
Lichte butyltjes zoals die Bontys, de Conti Superlight, de hele lichte Maxxis en dies meer zijn zonder meer bijzonder kwetsbaar en dien ten gevolge ook gevaarlijk.
Wat die bemerking van die FM uit een vorige post betreft: de meeste FMs hebben wel commentaar, vaak negatief, over alles wat ze niet op voorraad hebben, niet kennen of niet weten hoe of waar ze het moeten verkrijgen of waar ze naar hun zin niet voldoende op kunnen verdienen enz. Take a pick.
Dat latex binnenbandjes eenvoudigweg superieur zijn is gewoon een wetenschappelijk bewezen feit maar je kan mits de nodige koppigheid natuurlijk alles weerleggen.
De meesten kennen alleen de meest gangbare banden en binnenbanden van steeds weer dezelfde merken, de merken met de betere distributie en het grote marketing budget. Het gros van die banden is ronduit slecht te noemen, er wordt veel te veel met lekweerstand gegoocheld maar op een paar uitzonderingen na zijn die banden buiten die ene "kwaliteit" als band nauwelijks iets waard.
Daarnaast, we vallen in herhaling, hebben de meeste gebruikers nog de onhebbelijke gewoonte hun banden veel te hard op te pompen waardoor de weinige goede eigenschappen helemaal de mist in gaan en waardoor je ook nog eens sneller lek mee rijdt ook....Was het nu niet net de bedoeling om met die band minder snel lek te rijden? En sneller te kunnen rijden? En betere grip te hebben in de bochten?
Voor hetzelfde geld zijn er betere banden te krijgen, je moet het niet eens ver van huis gaan zoeken, die stukken beter zijn mits de juiste bandenspanning en een goede binnenband en gegarandeerd dat je daar niet meer of minder lek mee rijdt.
Ciao,
Ik rij nu al een jaar op de XXX Lite variant icm met GP4000 en GP4000S en nog geen last gehad van klappende banden, ook pas een keer lek gereden. In mijn opgen niets mis met die lichte bandjes
Hoi,
Zoals men in het Engels zegt: It's an accident waiting to happen...........
Lichte butyltjes zoals die Bontys, de Conti Superlight, de hele lichte Maxxis en dies meer zijn zonder meer bijzonder kwetsbaar en dien ten gevolge ook gevaarlijk.
Wat die bemerking van die FM uit een vorige post betreft: de meeste FMs hebben wel commentaar, vaak negatief, over alles wat ze niet op voorraad hebben, niet kennen of niet weten hoe of waar ze het moeten verkrijgen of waar ze naar hun zin niet voldoende op kunnen verdienen enz. Take a pick.
Dat latex binnenbandjes eenvoudigweg superieur zijn is gewoon een wetenschappelijk bewezen feit maar je kan mits de nodige koppigheid natuurlijk alles weerleggen.
De meesten kennen alleen de meest gangbare banden en binnenbanden van steeds weer dezelfde merken, de merken met de betere distributie en het grote marketing budget. Het gros van die banden is ronduit slecht te noemen, er wordt veel te veel met lekweerstand gegoocheld maar op een paar uitzonderingen na zijn die banden buiten die ene "kwaliteit" als band nauwelijks iets waard.
Daarnaast, we vallen in herhaling, hebben de meeste gebruikers nog de onhebbelijke gewoonte hun banden veel te hard op te pompen waardoor de weinige goede eigenschappen helemaal de mist in gaan en waardoor je ook nog eens sneller lek mee rijdt ook....Was het nu niet net de bedoeling om met die band minder snel lek te rijden? En sneller te kunnen rijden? En betere grip te hebben in de bochten?
Voor hetzelfde geld zijn er betere banden te krijgen, je moet het niet eens ver van huis gaan zoeken, die stukken beter zijn mits de juiste bandenspanning en een goede binnenband en gegarandeerd dat je daar niet meer of minder lek mee rijdt.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Quote: Origineel geplaatst door fdegrove op 05 April 2007
Voor hetzelfde geld zijn er betere banden te krijgen, je moet het niet eens ver van huis gaan zoeken, die stukken beter zijn mits de juiste bandenspanning en een goede binnenband en gegarandeerd dat je daar niet meer of minder lek mee rijdt.
En nu wil iedereen natuurlijk weten...... Ik ben in elk geval wel benieuwd wat je aanraadt.
Voor hetzelfde geld zijn er betere banden te krijgen, je moet het niet eens ver van huis gaan zoeken, die stukken beter zijn mits de juiste bandenspanning en een goede binnenband en gegarandeerd dat je daar niet meer of minder lek mee rijdt.
En nu wil iedereen natuurlijk weten...... Ik ben in elk geval wel benieuwd wat je aanraadt.
fdegrove doelt waarschijnlijk op Pariba Revolution, i.c.m. latex binnenbandjes van Vredestein, dit alles uiteraard op een correcte bandenspanning.
-
- Forum-lid
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 13 nov 2006 15:08
ik heb ze op mijn fiets liggen ze zijn perfect zeker in de regen ik heb er in een half jaar nog niet mee lekgereden
Ik ben nog steeds tevreden over de Ultremo bandjes. Rij er al 2800 km mee rond. Buiten (veel) putjes en sneetjes vind ik de slijtage van het loopvlak meer dan goed te noemen. Ook de baanvastheid in alle omstandigheden vind ik nog steeds top.
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)
Kan ik niet echt veel over zeggen. Aangezien ik met een stijve fiets rijd is het comfort sowieso al niet dat te noemen. En rij nog maar één jaar met de racefiets. M'n vorige bandjes waren ook bandjes van Schwalbe, de Stelvio. Dus een echt vergelijk maken met andere merken is in dit geval niet van toepassing.
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)
Ik wil me ook Ultremo bandjes aanschaffen in combinatie met Vittoria Ultralight. Is dit niet ook zo'n gevaarlijke combi zoals eerder beschreven is? Ik heb geen zin in een klapband in de Alpen.
Ik begrijp ook wel dat dit nooit 100 uit te sluiten is, maar ik zou graag de kans klein houden.
Ik begrijp ook wel dat dit nooit 100 uit te sluiten is, maar ik zou graag de kans klein houden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quote: Origineel geplaatst door fdegrove op 05 April 2007
]Lichte butyltjes zoals die Bontys, de Conti Superlight, de hele lichte Maxxis en dies meer zijn zonder meer bijzonder kwetsbaar en dien ten gevolge ook gevaarlijk.
Laat ik nu net toevallig gisteravond die Superlights besteld hebben
Over de buitenband ben ik nog aan het denken. Ik wil een echt zwarte hebben ipv het grijze van de ProRace waar ik nu mee rijdt.
]Lichte butyltjes zoals die Bontys, de Conti Superlight, de hele lichte Maxxis en dies meer zijn zonder meer bijzonder kwetsbaar en dien ten gevolge ook gevaarlijk.
Laat ik nu net toevallig gisteravond die Superlights besteld hebben
Over de buitenband ben ik nog aan het denken. Ik wil een echt zwarte hebben ipv het grijze van de ProRace waar ik nu mee rijdt.
Less is bore