Pagina 6 van 320

tijdritfietsen site

Geplaatst: 21 jan 2007 21:49
door auke

tijdritfietsen site

Geplaatst: 21 jan 2007 23:25
door scighera
2 stuks en moment :)

1e:
frame: Giant MCR
afmontage: Dura-Ace 7700 2x9 (44/54T 21-12T) met 6600 crancks
Stuurcombo: Airwing + T2+
wielen: HED.3
gewicht: ca 9kg (frame is 1700gram)

upgrades in the planning:
- nieuw aquarack
- andere basebar (T2wing) en QS2 brakelevers
- Corima DISC








2e.
frame: Giant TCR nce 2000 LtD
afmontage: Dura-Ace 7800 2x10 (44/53T 23-12T)
Stuurcombo: T2 wing + Carbon Stryke + QS2
wielen: American Classic CR420 (niet op foto)
gewicht: ca 7.5kg

upgrades in the planning:
- aquarack
- Corima DISC (idem voor de MCR; dus in feite gewoon 1 stuks)


(stuur staat nu nog een paar cm lager, stem op -75graden wat goed is voor -21cm zadel-armpad verschil

tijdritfietsen site

Geplaatst: 22 jan 2007 02:12
door auke
Voor mijn op te bouwen tijdritfietsje ga ik waarschijnlijk mijn ISIS bracket vervangen door iets degelijkers. Zou ook wel graag een 180mm crank willen hebben (voor de zware molen). Weet iemand toevallig een degelijk en betrouwbaar merk voor 180mm cranks, die geen ISIS bracket heeft.  Gewicht maakt me niet zoveel uit, BSA draad, Shimano 9-speed compatibel, zwart, goedkoop (geen design of carbon).

http://www.zinncycles.com/cranks.aspx
cranks tot 220mm!
 

tijdritfietsen site

Geplaatst: 22 jan 2007 10:24
door wezep
Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 22 Januari 2007


Voor mijn op te bouwen tijdritfietsje ga ik waarschijnlijk mijn ISIS bracket vervangen door iets degelijkers. Zou ook wel graag een 180mm crank willen hebben (voor de zware molen). Weet iemand toevallig een degelijk en betrouwbaar merk voor 180mm cranks, die geen ISIS bracket heeft.  Gewicht maakt me niet zoveel uit, BSA draad, Shimano 9-speed compatibel, zwart, goedkoop (geen design of carbon).
 

Is dit iets: http://fiets.marktplaats.nl/onderdelen- ... wtech.html

tijdritfietsen site

Geplaatst: 22 jan 2007 12:37
door auke
Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 22 Januari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 22 Januari 2007


Voor mijn op te bouwen tijdritfietsje ga ik waarschijnlijk mijn ISIS bracket vervangen door iets degelijkers. Zou ook wel graag een 180mm crank willen hebben (voor de zware molen). Weet iemand toevallig een degelijk en betrouwbaar merk voor 180mm cranks, die geen ISIS bracket heeft.  Gewicht maakt me niet zoveel uit, BSA draad, Shimano 9-speed compatibel, zwart, goedkoop (geen design of carbon).
 

Is dit iets: http://fiets.marktplaats.nl/onderdelen- ... wtech.html

Sta inmiddels bovenaan het lijstje! Is dit ding ook geschikt voor 9-speed?

tijdritfietsen site

Geplaatst: 22 jan 2007 13:42
door wezep
Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 22 Januari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 22 Januari 2007

Is dit iets: http://fiets.marktplaats.nl/onderdelen- ... wtech.html

Sta inmiddels bovenaan het lijstje! Is dit ding ook geschikt voor 9-speed?

Volgens mij is dit juist een crankstel uit het 9 speed tijdperk. Type 7400 of 7700. Vind alleen 150 euro voor een dergelijk crankstel (zonder trapas) wel veel geld. Er heeft ook een tijdje een 7800 dura ace crankstel te koop gestaan op marktplaats, maar die kan ik niet meer vinden.

tijdritfietsen site

Geplaatst: 22 jan 2007 14:10
door kuiper
RoseVersand heeft een Dura Ace 7800 Crankstel te koop in 180mm, 199 euro (huidige model) Mail shimano benelux eens of dat samen gaat met 9 speed.

tijdritfietsen site

Geplaatst: 22 jan 2007 14:24
door auke
Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 22 Januari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 22 Januari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 22 Januari 2007

Is dit iets: http://fiets.marktplaats.nl/onderdelen- ... wtech.html

Sta inmiddels bovenaan het lijstje! Is dit ding ook geschikt voor 9-speed?

Volgens mij is dit juist een crankstel uit het 9 speed tijdperk. Type 7400 of 7700. Vind alleen 150 euro voor een dergelijk crankstel (zonder trapas) wel veel geld. Er heeft ook een tijdje een 7800 dura ace crankstel te koop gestaan op marktplaats, maar die kan ik niet meer vinden.


Die 7800 van Roseversand zit ik ook al aan te denken, samen met een ultegra as ben je dan ca. EUR250,- verder.
Wezep, hoe ver staat jouw tt-project? Ik wacht alleen nog op het stuur en het overgespoten frame. En dan kan er eens echt getraind worden. Heb je nog tt-doelen gesteld voor 2007? Hier in het noorden organiseert WV-snits (zie www.wvsnits.nl) erg veel tijdritjes, zowel voor licentiehouders als niet-licentiehouders toegankelijk, en erg veel deelname (ca 100 man per wedstrijd). Elders in het land wordt volgens mij (helaas) niet zoveel aan tijdrijden gedaan. Misschien moet er op dit forum binnenkort even een TT-wedstrijdkalender-topic worden geopend.

tijdritfietsen site

Geplaatst: 22 jan 2007 14:24
door lancev7
zoiets heb ik ook ooit gemaild, daarop zeggen ze het zou misschien wel kunnen maar het is er niet op gemaakt en de consequenties zijn niet voor ons, wij kunnen niets garanderen.

tijdritfietsen site

Geplaatst: 22 jan 2007 16:47
door wezep
Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 22 Januari 2007


Die 7800 van Roseversand zit ik ook al aan te denken, samen met een ultegra as ben je dan ca. EUR250,- verder.
Wezep, hoe ver staat jouw tt-project? Ik wacht alleen nog op het stuur en het overgespoten frame. En dan kan er eens echt getraind worden. Heb je nog tt-doelen gesteld voor 2007? Hier in het noorden organiseert WV-snits (zie www.wvsnits.nl) erg veel tijdritjes, zowel voor licentiehouders als niet-licentiehouders toegankelijk, en erg veel deelname (ca 100 man per wedstrijd). Elders in het land wordt volgens mij (helaas) niet zoveel aan tijdrijden gedaan. Misschien moet er op dit forum binnenkort even een TT-wedstrijdkalender-topic worden geopend.


Een 7800 crankstel gaat volgens mij wel goed met 9 speed onderdelen. Er zijn diverse mensen die die combinatie rijden.
Ik hoop binnenkort m'n tijdrifiets te kunnen showen op dit forum.Heb net een mail gekregen dat de shifters en remgreepjes op de post zitten vanuit Duitsland. Verder alleen nog wat kabels kopen (welke kleur bij een zwart carbon frame??).
Ook zit ik nog met de plaatsing van de s-bends op het Profile Design stuur: erop of eronder. zal hier vanavond even een foto van laten zien.
Aangezien ik triatleet ben ik heb alleen triatlon's (en soms duatlon's) op eht programma staan: Enschede, Nijkerk, Hengelo, Apeldoorn, Laren en misschien Veenendaal. Werd gisteravond wel lekker gemaakt voor een tijdrit in de polder: 1 x 6km proloog en vervolgens een tijdrit van 38km.

tijdritfietsen site

Geplaatst: 22 jan 2007 20:44
door scighera
Quote: Origineel geplaatst door wezep op 22 Januari 2007
Quoten: Ook zit ik nog met de plaatsing van de s-bends op het Profile Design stuur: erop of eronder. zal hier vanavond even een foto van laten zien.




zou eronder doen, moet je wel creatief met andere boutjes en vulringen gaan werken maar is de moeite waard

tijdritfietsen site

Geplaatst: 22 jan 2007 22:04
door wezep
Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 22 Januari 2007


Ook zit ik nog met de plaatsing van de s-bends op het Profile Design stuur: erop of eronder. zal hier vanavond even een foto van laten zien.




Zie hier 2 foto's:
1e: hier staat het Profile Design (PD) Cobra Wing stuur op met de Cobra s-bends. De voorste s-bend is vastgemaakt met de clip-on (heet dat zo) van PD zelf. Dus bovenop het stuur en de armpad weer los aan de s-bend. De achterste s-bend zit vast met een clip-on van Oval Conecpt (van de A910). Deze s-bend zit eronder en de armpad zit vast aan de clip-on. Dit is op de 2de foto beter te zien.
2e: Mijn voorkeur gaat uit naar deze positie. Staat mooier, je zit lager met de s-bends en op deze manier is het geheel van het stuur 100gr lichter. Waar het me om gaat is de clip-on die vast zit op het wing stuur. Je ziet hier duidelijk een gat. Zowel clip-on als stuur zijn 31,8mm, maar het past niet lekker. Als ik hier de boel vast draai met het op gegeven aanhaalmoment, ga ik dan problemen krijgen? Je draait de boel namelijk vast op 2 punten van het stuur, niet helemaal rondom.