Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

wat stemt de fietser!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 nov 2006 19:52

Deze uitslag kenmerkt zich niet door een weloverwogen stemming. Mensen stemmen op onderbuikgevoel, zonder verder te kijken dan een bepaald issue. Helaas is dat de trend geworden de afgelopen jaren.
In Delft hebben ze ook het "onvolprezen" referendum ingezet. Een camping had al een uitbereidingsvergunning gekregen van de gemeente, maar door zeer vakkundig lobbywerk is die vergunning onder druk komen te staan en mocht er middels het referendum gestemd worden. Je raadt het al: camping mag niet uitbereiden ten koste van groen (waar overigens een volledig uitgewerkt groen-vervangingsplan voor was!!). Mensen die totaal geen zak verstand hebben van de situatie of de eerdere gang van zaken mochten nu naast hun stem ook even voor de camping stemmen. Als het referendum los van deze verkiezingen was geweest zou er nooit de benodigde opkomst zijn geweest voor een geldig referendum.
Dit zie je nu dus ook in het groot op de landelijke politiek; mensen stemmen zonder volledig inzicht in de programma's en de lange termijn gevolgen. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat er in 3 jaar tijd ineens zoveel mensen het volledig inhoudelijk eens zijn geworden met de SP.
Maar goed, ik ben dan ook een egoist in een leasebak die hard werkt voor zijn centen en die dan ook graag zelf uit wil geven aan mooie fietsen etc ;)
Less is bore

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 23 nov 2006 20:16

Ach ja, mensen aan de rechter flank zijn altijd al bang voor linkse rakkers. En dat terwijl de SP al in de jaren tachtig om aandacht schreeuwde voor het integratieprobleem, terwijl het CPB elk jaar alle linkse programma's doorrekent en economisch gezien de plannen soms hoger inschalen dan die van CDA en VVD. En terwijl de PvdA en D66 mede vorm hebben gegeven aan ons strengere immigratie systeem... Ik kan nog wel effe doorgaan... Kijk, planinhoudelijk kun je het oneens vinden, je kunt tegen milieuwetgeving (rekeningrijden, ecotax) zijn, tegen verregaande investeringen in zorg en onderwijs, maar links een ramp noemen voor de staatskas niet.. Want dat is gewoonweg niet zo.
En over armoede in Nederland. Je kunt zeggen: Dat bestaat niet. Je kunt 1 keer per week een paar blikken soep en twee broden ophalen bij de voedselbank, je kunt de was met de hand doen als de wasmachine stukgaat en de gemeente de wet Bijzondere Bijstand op geheel eigen wijze interpreteert, je kunt bij familie intrekken als het UWV of de Sociale Dienst tijdens een jaar durende rechtzaak een jaar lang niet uitbetaalt. Armoede, is het zo erg dat er mensen zijn die in ons land drie jaar lang uit hun neus zitten te vreten in een asielzoekerscentrum, gedurende deze tijd niet mogen werken, en vervolgens nog een weekje in de cel belanden alvorens ze op het vliegtuig worden gezet? Ze hebben een dak en te vreten, niets aan de hand dus. Die mensen die daarom maar zelfmoord plegen, tja, er zijn dingen waar je niets aan kunt doen he. En als je homo bent en Iranier, dan kun je toch ook gewoon terug. Als je je maar gedraagt als een hetero, dan wordt je helemaal niet onthoofd. Nee, Nederland is een beschaafd land. Je werkt hard, verdient het geld dat je verdient, en dat is zover als het zicht reikt.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 nov 2006 20:32

Als je zoals o.a. Marijnissen geen moeite mee hebt om de staatsschuld op te laten lopen help je het land gewoon omzeep. Nu moeten we al ieder jaar zo veel miljard enkel aan rente betalen, hoe groter het begrotings tekort hoe meer rente je moet betalen in 20 jaar erna.
Een economie gaat echter niet beter draaien als je uitkeringen verhoogt. Ik vind absoluut niet dat de uitkeringen lager moeten worden, volgens mij is het zo allemaal heel redelijk. Maar als je uitkeringen verhoogd dan ontneem je voor veel te veel mensen gewoon de prikkel om werk te zoeken en het kost handen vol met geld. Broeikas-effect is het volgende fabeltje na de zurenregen. In de jaren 80 riepen ze zo hard dat als we zo door zouden gaan dat er dan nu geen bomen meer zouden zijn, ik zie er nog vrij veel staan. Als je met een slecht onderbouwd ramp scenario komt dat Nederland onder water staat over 30 jaar dan krijg je een enorme hoeveelheid media aandacht, wil je dat weerleggen dan kom je niet verder dan een wetenschappelijk blaadje... Veel fossiele brandstoffen er doorheen helpen is echt niet goed, maar wat sommige politici roepen over klimaatverandering slaat echt helemaal nergens op.
Investeren in het openbaar vervoer vind ik ook zo'n lachtertje geworden. Pas heb ik 6 wekenlang alle keren dat ik in de trein zat behoorlijk vertraging gehad. Als ik het geld wat m'n OV kost gewoon had kunnen krijgen had ik het wel geweten, dan had ik gewoon met m'n broertje een auto gekocht. Scheelt me enkele reis meer dan een uur en ik ben niet meer afhankelijk van de NS. Iedereen die een auto kan pakken zal gewoon met de auto blijven gaan, 1e naar een bus toe moeten lopen (die ook niet op tijd kan komen), dan op het station weer wachten, aansluitingen die waardeloos zijn, of gewoon in de auto stappen en lekker droog op de plaats van bestemming aankomen zonder geklooi. Ik weet het wel, zeker als er geen files staan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

luna
Forum-lid

luna 23 nov 2006 20:50

(Als je zoals o.a. Marijnissen geen moeite mee hebt om de staatsschuld op te laten lopen help je het land gewoon omzeep.)

ook de sp had een begrotingsoverschot in hun financieel programma. en ja zij willen de winstbelasting voor bedrijven op het oude niveau terugbrengen.

(Nu moeten we al ieder jaar zo veel miljard enkel aan rente betalen, hoe groter het begrotings tekort hoe meer rente je moet betalen in 20 jaar erna.
Een economie gaat echter niet beter draaien als je uitkeringen verhoogt. Ik vind absoluut niet dat de uitkeringen lager moeten worden, volgens mij is het zo allemaal heel redelijk. Maar als je uitkeringen verhoogd dan ontneem je voor veel te veel mensen gewoon de prikkel om werk te zoeken en het kost handen vol met geld.)

onder uitkeringen vallen ook arbeidsongeschiktheids uitkeringen, aow en wajong uitkeringen, volgens je beredenering is een uitkering van 850 euro per maand redelijk genoeg om van rond te komen. je moet die mensen natuurlijk prikkelen...?

( Broeikas-effect is het volgende fabeltje na de zurenregen. In de jaren 80 riepen ze zo hard dat als we zo door zouden gaan dat er dan nu geen bomen meer zouden zijn, ik zie er nog vrij veel staan. Als je met een slecht onderbouwd ramp scenario komt dat Nederland onder water staat over 30 jaar dan krijg je een enorme hoeveelheid media aandacht, wil je dat weerleggen dan kom je niet verder dan een wetenschappelijk blaadje... Veel fossiele brandstoffen er doorheen helpen is echt niet goed, maar wat sommige politici roepen over klimaatverandering slaat echt helemaal nergens op.)

zaterdag 18 graden ????????

Investeren in het openbaar vervoer vind ik ook zo'n lachtertje geworden. Pas heb ik 6 wekenlang alle keren dat ik in de trein zat behoorlijk vertraging gehad. Als ik het geld wat m'n OV kost gewoon had kunnen krijgen had ik het wel geweten, dan had ik gewoon met m'n broertje een auto gekocht. Scheelt me enkele reis meer dan een uur en ik ben niet meer afhankelijk van de NS. Iedereen die een auto kan pakken zal gewoon met de auto blijven gaan, 1e naar een bus toe moeten lopen (die ook niet op tijd kan komen), dan op het station weer wachten, aansluitingen die waardeloos zijn, of gewoon in de auto stappen en lekker droog op de plaats van bestemming aankomen zonder geklooi. Ik weet het wel, zeker als er geen files staan.

geen files? in welke droom

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 23 nov 2006 20:54

Het begrotingsbeleid van de SP (bron: www.sp.nl):
De overheid moet een voorzichtig begrotingsbeleid voeren. Het beleid van de afgelopen kabinetten versterkte de schommelingen in de economie, met alle schadelijke gevolgen van dien. Door een anticyclisch begrotingsbeleid, waarbij in goede jaren een begrotingsoverschot wordt opgebouwd, voorkomen we dat bij tegenvallers direct moet worden bezuinigd. Uitgangspunt is dat er structureel niet meer wordt uitgegeven dan er binnenkomt.
Ik begrijp dat er ideeen bestaan over het beleid van bepaalde partijen, maar ze hoeven dus niet altijd waar te zijn. Daar zal ik zelf ook ongetwijfeld last van hebben.

noppie
Forum-lid

noppie 23 nov 2006 21:12

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 23 November 2006

Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat er in 3 jaar tijd ineens zoveel mensen het volledig inhoudelijk eens zijn geworden met de SP.Maar goed, ik ben dan ook een egoist in een leasebak die hard werkt voor zijn centen en die dan ook graag zelf uit wil geven aan mooie fietsen etc ;)

Waarschijnlijk moet jij eerst ff een poosje zonder werk en geld komen te zitten en ook na 200 sollicitaties nog niet aan de bak komen.  Of een flink ongeluk krijgen  zodat je bepaalde dingen niet meer kan. Eigenlijk gun ik dat niemand, maar als je dat ervaart dan piep je wel anders en stem je geen CDA en VVD.
O ja, en die Polen die in het westland bezig zijn, worden gewoon uitgebuit door werkgevers. Ze zitten met ze zessen op een kamertje van 4 x 4. Elk normaal mens die een klein beetje kan rekenen weet dat je met 5,-- per uur in Nederland niet rond kan komen.
kiekeboe

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 nov 2006 21:19

Quoten: Origineel geplaatst door luna op 23 November 2006
zaterdag 18 graden ????????geen files? in welke droom

Er is een wereld van verschil tussen weer en klimaat. Het is een warm jaar en ieder heeft het meteen over klimaatveranderingen. Rond 1788 was het een aantal jaren warmer dan het nu was, kwam dat dan ook door het broeikas-effect?  Temperatuursveranderingen zijn er altijd al geweest, die zijn niet nieuw. Die grote fusiereactor op een paar 100k km van ons vandaan levert zoveel meer warmte op dan dat wij zelf kunnen maken door wat olie te verbranden. Bovendien gaat als het warmer wordt en er meer CO2 in de lucht komt het groen toch weer harder groeien. En dan maakt het vrij weinig uit of we een paar bomen meer kappen in Nederland, want meer dan 80% (of zelfs 90%) van de CO2 wordt door plankton omgezet in zuurstof. In Nederland je druk maken om het broeikas-effect doet trouwens toch helemaal niets op de totale verbranding van fossiele brandstoffen op de hele aarde. Kunnen we het geld beter in China gebruiken om daar eens wat mijnen te blussen, dan in Nederland nog meer regeltjes rompslomp in te voeren.
Hier in het oosten van het land valt het reuze mee met de files. Maar ja in het westen mag er van de SP en GL geen cm asfalt bijkomen, die leggen liever wat extra spoor aan. Groen Links die de maximum snelheid op de snelwegen willen verlagen naar 80 km/h, als je files wilt hebben moet je dat doen, want dan is iedereen 1,5 keer zolang op de snelweg.
Ook Marijnissen heeft geen geldboom, belastingen verlagen, investeringen doen en uitkeringen verhogen zonder geld te kort te komen kan gewoon niet. Als je hard geleerd hebt en hard gewerkt en je hebt een leuk salaris mag je dadelijk nog weer meer gaan wegdragen naar de overheid, ik vind 52% eigenlijk al wel genoeg. Plan van de SP om de kinderbijslag inkomensafhankelijk te maken schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat, net alsof een kind goedkoper is als je meer verdient. Schaf dan die hele kinderbijslag maar gewoon af en laat iedereen wat minder belasting betalen. Ik ben als 1 waarschijnlijk 1 van de weinige blij met het nieuwe ziektekosten stelsel. Het kost mij wel is waar meer geld per maand, maar nu weet de rest van NL ook eens wat die zorgstaat kost. Particuliere ziektekosten verzekering waar even iets duurder dan het ziekefonds.
Afbeelding

gerardo
Forum-lid
Contact

gerardo 23 nov 2006 21:29

Wanneer komen er weer nieuwe verkiezingen? Met dit allergaartje wordt het niets met Nederland. Met Jan Marijnissen als de nieuwe Robin Hood kan het nooit goed gaan! Ik denk dat de beste oplossing een kabinet van CDA/PVDA?VVD is! Dan behouden we ons economisch niveau, ook Wereldwijd gezien en er komt een socialer gezicht. Dit kan ook geen kwaad! Ik heb VVD gestemd, maar ik vind het te triest voor worden dat er voedselbanken in Nederland bestaan! Maar de werkschuwe Tokkies moeten hard worden aangepakt! En... het zogenaamde Generaal Pardon voor de uitgewezen 26.000 asielzoekers moet er nooit komen! Er zijn er al bijna 10.000 die mogen blijven (de zogenaamde extreme gevallen), en de rest heeft al jaren lang te horen gekregen dat ze niet voor asiel in aanmerking komen. Doordat al die linkse rakkers deze mensen maar lieten geloven dat ze mochten blijven, zitten ze hier nog! Mensen die recht hebben op asiel moeten hier ten alle tijden kunnen blijven maar afgewezen mensen moeten gewoon terug. Anders zit hier straks heel Afrika!!
Gerardo

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 23 nov 2006 21:52

Verdonk laat de mensen zo lang wachten... De linkse oppositie schreeuwt al sinds eind jaren negentig om naleven van onze eigen wetten: de procedure mag hoogstens 6 maanden duren...
Afrikanen werkschuw... Tja, als er dit soort dingen worden geroepen, dan ben ik met alle respect uitgeluld. Agree to disagree, zoals we dat beschaafd zeggen.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 23 nov 2006 22:05

Jaren geleden deed er een partij mee waar ik wel iets voor voelde. Deze partij, de PDN (Partij Distributie Nederland) pleitte voor het verkopen van Nederland aan de hoogste bieder. Zonodig werden er stukken van ons land per keer verkocht. De opbrengst zou gaan naar alle belastingbetalers. Met het verdiende geld kon iedereen doen wat hem of haar beliefde, hier blijven, en een bijvoorbeeld Duits onderdaan worden, of emigreren naar een tropisch eiland. Goed plan.
Een politieke partij waar ik als wielrenner veel voor zou voelen, is de APP(Anti Paaltjes Partij) Deze partij, een zg "one issue" partij, heeft als politiek speerpunt het verbod op het plaatsen van paaltjes op fietspaden.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 nov 2006 22:21

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 23 November 2006

Verdonk laat de mensen zo lang wachten... De linkse oppositie schreeuwt al sinds eind jaren negentig om naleven van onze eigen wetten: de procedure mag hoogstens 6 maanden duren...
Afrikanen werkschuw... Tja, als er dit soort dingen worden geroepen, dan ben ik met alle respect uitgeluld. Agree to disagree, zoals we dat beschaafd zeggen.

Je kan die groep niet overeenkam scheren. Er zijn mensen die vanaf het 1e moment hebben gehoord dat ze niet mochten blijven en maar zijn doorgegaan met procederen wat idd veel te lang duurde. Voor andere vind ik het vreselijk als ze weg zouden moeten, mensen die 10 jaar lang in Nederland hebben gewoont, kinderen gewoon naar school zoonlief op het vwo en vervolgens moet het gezin een poosje verdwijnen omdat ze anders door Verdonk worden uitgezet. Dat was dus ook net de reden dat ik niet op de VVD heb gestemd, enkel vanwege het kinderachtige en weinig doortastende gedrag van Verdonk.
Afbeelding

Plaats reactie