Alles over vakanties op én met de fiets

Shimano Fiets Challenge 2007?

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 21 mar 2007 13:16

Quoten: Origineel geplaatst door MarZ op 20 Maart 2007

Wel weer heel erg  jammer dat er geen douches en of kleedkamers zijn, wordt weer een hotelletje.

Dit bewijst maar weer eens wat een knullige organisatie dit is!!Hoe haal je het in je hoofd om een cyclo te organiseren waarbij geen kleed-en douche gelegenheid aanwezig is??
Zoek in zo'n geval naar een start-finish locatie waar dit wel mogelijk is, maar nee hoor, we eindigen nu tenminste op het hoogste punt van Nederland, fijn.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

biccolo
Forum-lid

biccolo 21 mar 2007 14:12

Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 21 Maart 2007

Quoten: Origineel geplaatst door MarZ op 20 Maart 2007

Wel weer heel erg  jammer dat er geen douches en of kleedkamers zijn, wordt weer een hotelletje.

Dit bewijst maar weer eens wat een knullige organisatie dit is!!

ONZIN:
Heb je wel eens een cyclo gereden ASColnago? In 95% van de gevallen is er GEEN kleed- of douchegelegenheid. Marmotte niet, Dolomietenmarathon niet eyc etc. Waar moet je dan ook in godsnaam een paar duizend man laten douchen in zo'n korte tijd?
Gewoon buiten omkleden en je effe wassen met wat water. Of ben je bang dat ze je witte billetjes zien?
<a target="_blank" href= "www.wielerplaza.nl">WIELERPLAZA.NL</a> | Cyclo-kalender (meer dan 550, altijd actueel)

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 21 mar 2007 18:49

NIKS ONZIN:
Vraag me af of je zelf weleens een cyclo gereden heb?????
Hoe kom je aan dat belachelijke getal van 95%, bij alle cyclo's die ik gereden heb is er altijd nog douche (niet altijd warm) en kleedgelegenheid aanwezig geweest. Meestal vertrek bij sporthal (centre sportif) sporthal!!!
Heb voldoende cyclo's gereden ongeveer 40 stuks, de meeste in Belgie maar ook de Marmotte, Otztaler(wel douche), Alpenbrevet (wel douche) e.d. maar dit vindt ik wat anders omdat de meeste deelnemers in dit geval op een camping of hotel zitten.
Dit is een echte 1 daagse cyclo, waar de meeste deelnemers die dag met de auto naar toe komen. Vele moeten hiervoor 1 uur of meer in de auto zitten om hier aan deel tenemen. En dus na de cyclo ook weer terug moeten rijden.
Als je hiervoor dan ook nog € 25,-  moet betalen, mag je op zijn minst van een organisatie verwachten dat ze zorgen voor een fatsoenlijke kleed-douche gelegenheid. Lijkt mij een kleine moeite wat mobiele douche-units te huren.
Waar moet je dan ook in godsnaam een paar duizend man laten douchen in zo'n korte tijd?
Slecht argument: In het verleden lukte dit ook altijd met de FietsChallenge en bij de Criquillion (nog meer deelnemers) geeft dit ook geen problemen.
Ze mogen mijn blote reet, gerust zien!!!, maar ik vind het altijd zo armoedig met een flesje water en een washandje naast de auto te gaan staan!!
Gaat me echt niet om het geld alleen, maar je mag toch wel wat inspanning van een organisatie verwachten, en niet dat ze alleen hun zakken vullen.

biccolo
Forum-lid

biccolo 21 mar 2007 20:08

Colnagofreak, als je kijkt naar de kalender met 550 cyclosportieven (zie onder, die maak en onderhou ik), dan WEET ik dat in 95% van de gevallen er geen douchegelegenheid is. Ik struin alle websites wekelijks af, in heel Europa ...
Ik denk dat de verwarring erin zit wat je onder een cyclo verstaat. Tegenwoordig noemen ze ook veel tochten een cyclo... Want als je het hebt over 40 cyclosportieven die je hoofdzakelijk in België hebt gereden, dan mag je mij de namen geven.
Die 95% is echt niet verzonnen. Maar goed, je hebt altijd zelf een keuze om wel of niet te starten, dat is wel fijn.
<a target="_blank" href= "www.wielerplaza.nl">WIELERPLAZA.NL</a> | Cyclo-kalender (meer dan 550, altijd actueel)

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 21 mar 2007 20:26

je kan dr dus ook niet meer kamperen, weet iemand wat zo in de buurt of fietsafstand want ik heb daar nog helemaal niet bij stilgestaan.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 21 mar 2007 21:14

@Biccolo. Ik krijg het ernstige vermoedde dat jij iets met de organisatie te maken heb, niet dat mij dat iets kan schelen.
Maar 95% is echt onzin, DAT WEET IK dan wel, bijna alle cyclosportieve vertrekken vanuit de nabijheid van een sportcentrum met kleed en douche gelegenheid.
De Criquillion,Merckx, van Impe, Fleche Namuroise, Magnifique, Dwars door Belgie, Michiel Dernies en zo kan ik nog wel even doorgaan, bij al deze cyclosportieve kon je in het verleden douchen!!!Ook bij de FietsChallenge is altijd kleed- en douche gelegenheid geweest.
En dat is wel de simpelste dooddoener zeg, je hoeft niet te starten!
Dat is wel het makkelijkste en slapste argument wat je kunt geven!!!!
Waar moet je dan ook in godsnaam een paar duizend man laten douchen in zo'n korte tijd?
Dat dit wel kan, reageer je gemakshalve zeker ook niet meer op!!
Wat ik al eerder gezegd heb, blijft een klungelige organisatie, waarom geen huur van douche-units, wil wel even helpen hoor!
http://www.toilet-douchewagenverhuur.nl ... type-d.htm
Deze stonden in het verleden ook bij Limburgs Mooiste!!!
En laat ik even voorop stellen dat ik de keren dat ik de FietsChallenge gereden heb, dit met veel plezier gedaan heb.

biccolo
Forum-lid

biccolo 22 mar 2007 17:28

@Colnagofreak: Ik heb geen belang bij SFC. Sterker nog, de oude organisatie was allerbelabberst en ben ik ook zeker niet over te spreken.
 Mijn zwager Bert (Dekker) reed ooit tijdens zijn enige start in de kopgroep en werd verkeerd gestuurd. Ze hebben de kop nooit meer teruggevonden en 15 van parcours afgeweest!

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 22 mar 2007 18:15

@Biccolo. Op je pagina Wielerplaza waarvan je zegt meer dan 550 cyclosportieve worden nogal wat tochten genoemd die helemaal geen cyclosportieve tocht zijn, b.v. E3-prijs Harelbeke, Ronde van Vlaanderen, Joop Zoetemelk Classic, Veenendaal-Veenendaal, Ronde van Noord Holland, AmstelGold race, Waalse Pijl, Omloop Het Volk, en zo staan er nog veel meer in je lijst.
Dit zijn allemaal VTT (vrije toertocht), een cyclosportieve is een tocht waarbij je gezamelijk start en je rijdt voor goud, zilver of brons waarvoor je een van te voren vastgelegde tijd moet finischen, zogenaamde barema's.
Momenteel worden er in Nederland bijna helemaal geen echte cyclo's georganiseerd, alleen de Henk Lubberding Classic is nog iets wat er op moet lijken, alleen de laatste 30 km.
De Grenslandklassieker die je er ook in hebt staan is b.v. gewoon een toertocht van 200 km door de duitse Eifel en echt geen cyclo net als de Jean Nellissen Classic in Luxemburg.
Dit is echt niet om je af te zeiken, maar meer als tip om je kalender te updaten.
Bij al deze bovengenoemde tochten was er overigens douche-gelegenheid, dit weet ik zeker omdat ik de meeste ervan gereden heb, maar waarschijnlijk rij ik dan net die 5%.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 22 mar 2007 19:24

Ik heb ook regelmatig tochten gereden en eigenlijk nooit gebruik gemaakt van de (meestal koude) douches.
Less is bore

amateurke
Forum-lid

amateurke 22 mar 2007 23:36

In de buurt heeft het voldoende kampeergelegenheden (Epen/Noorbeek/Valkenburg). Ook voldoende hotelletjes. Een tip: hotel in den Hoof. Een leuk en makkelijk bereikbaar familiehotelletje aan de rand van Maastricht (de heuvellandkant) en daardoor een uitstekende basis voor fietstochten te combineren met deze leuke stad. Ben er zelf al een paar keer geweest.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 23 mar 2007 00:35

ja maar ik ben student, hoe goedkoper hoe beter! Wat dat betreft vind ik 't inschrijgeld en de benzinekosten al geld zat voor zo'n weekend.

biccolo
Forum-lid

biccolo 23 mar 2007 10:41

@ Colnagefreak: Je hebt gelijk dat er ook tochten tussen staan. Daar is -na veel afwegen- voor gekozen, omdat de doelgroep (cyclosportieve wielrennenrs in NL) er heraaldelijk om vroegen.
We hebben daarom een klom Cyclo Ja/Nee eraan toegevoegd.
Ik ben het met je eens dat Nederland geen echte cyclo heeft, niet 1, ook al claimen ze het allemaal wel te zijn door in hun naam Cyclo of Classic toe te voegen.... Tenminste als je Frankrijk en Italië als referentie gebruikt, heb je in NL niets dat erop lijkt..
Alleen de SFC komt nu in de buurt denk ik.

Plaats reactie