Gebruik jij een helm?
Heb het helaas niet op tv kunnen zien.
Graeme Brown mag dan wel een brokkenmaker zijn, maar wanneer je medekameraden je ook nog eens gaan afvallen, dan zakt mijn broek daarvan af. Laat onverlet dat 6 meter uitwijken behoorlijk lomp is.
Idd. Fiedoo, het is zeker goed dat Steels een helm droeg!! Beter de helm in duigen, dan je schedel. Goed voorbeeld voor degene die nog twijfelt aan de nut van een helm.
Tom houdt er wel een forse hoofdwond, schaafwonden en een sleutelbeen fractuur aan over. Bijzonder jammer voor hem.
ziet er wel angstig uit..
Graeme Brown mag dan wel een brokkenmaker zijn, maar wanneer je medekameraden je ook nog eens gaan afvallen, dan zakt mijn broek daarvan af. Laat onverlet dat 6 meter uitwijken behoorlijk lomp is.
Idd. Fiedoo, het is zeker goed dat Steels een helm droeg!! Beter de helm in duigen, dan je schedel. Goed voorbeeld voor degene die nog twijfelt aan de nut van een helm.
Tom houdt er wel een forse hoofdwond, schaafwonden en een sleutelbeen fractuur aan over. Bijzonder jammer voor hem.
ziet er wel angstig uit..
Quoten: Origineel geplaatst door fiedoo op 30 Januari 2007
wie steels gisteren op tv heeft gezien ( helm op 10 plaatsen in stukken) weet waarom een helm dient!!
Graeme Brown moest direct uit koers worden gezet!
Er zijn nog wel 10 namen die je zo uit koers kunt gooien. Hasselbacher wordt ook altijd genoemt. Ik denk dat je met een puntensysteem kunt werken. De veroorzaker van een val krijgt een punt. Bij een vastgesteld aantal punten is het een schorsing van x aantal wedstrijden!
wie steels gisteren op tv heeft gezien ( helm op 10 plaatsen in stukken) weet waarom een helm dient!!
Graeme Brown moest direct uit koers worden gezet!
Er zijn nog wel 10 namen die je zo uit koers kunt gooien. Hasselbacher wordt ook altijd genoemt. Ik denk dat je met een puntensysteem kunt werken. De veroorzaker van een val krijgt een punt. Bij een vastgesteld aantal punten is het een schorsing van x aantal wedstrijden!
In spanje moet je als wielertoerist een helm dragen meen ik te weten.
Wat wordt eigenlijk verstaan onder wielertoerist ginder?
als ik een MTB huur en daar een ritje maak moet ik dan een helm opzetten?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik heb 2,5 week geleden nog een helm kapot gevallen door een scholier die dacht dat het een leuk spelletje was om aan de verkeerde kant van het fietspad te gaan rijden. Hij stuurde te laat terug waardoor we elkaar raakten, ik had gelukkig alleen die helm en wat kleding kapot en zelf niets. Ik kon zelf geen kant op, rechts was ik meteen de sloot in gegaan en links reden de auto's met 80 km/h langs ons heen. Ik raakten met m'n achterhoofd het asfalt, niet zo hard, maar wel hard genoeg om m'n helm te schaven en hem te laten barsten.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ja, maar die kon het natuurlijk meteen doorsturen naar z'n verzekering. Hij zal het nu wel afgeleerd hebben, hij heeft een week met krukken gelopen omdat z'n knie zo'n opdonder heeft gehad.
Voordeel voor mij is dat ik nu een zwarte E2 minder heb en een Atmos in Fassa Bortolo kleuren erbij. Gelukkig heb ik zelf er niets aan over gehouden op een paar dagen stijve spieren na.
Voordeel voor mij is dat ik nu een zwarte E2 minder heb en een Atmos in Fassa Bortolo kleuren erbij. Gelukkig heb ik zelf er niets aan over gehouden op een paar dagen stijve spieren na.
Ik draag ALTIJD een helm..ik heb een keer mijn fiets en helm op kunnen halen na een valpartij. Ik wist er niks meer van (en ik herkende een behoorlijke tijd ook niemand). Ik zag mijn fiets, mijn helm (stukjes dan)..en de agent die me hielp was dezelfde die als eerste hulpdienst ter plekke was. die kon zijn ogen niet geloven dat ik het was en vroeg zelfs naar legitimatie.
Daar ben ik echt van geschrokken, hij vertelde me dat hij dacht dat het einde verhaal was...
En, wat ik veel zie, wedstrijdrenners die met de helm in een rugzak naar de koers fietsen. Niets zo lullig als langs de kant vd weg gevonden worden met hersenletsel en een helm in een rugzak.
Daar ben ik echt van geschrokken, hij vertelde me dat hij dacht dat het einde verhaal was...
En, wat ik veel zie, wedstrijdrenners die met de helm in een rugzak naar de koers fietsen. Niets zo lullig als langs de kant vd weg gevonden worden met hersenletsel en een helm in een rugzak.
Quoten: Origineel geplaatst door fiedoo op 02 Februari 2007
Van Dale:
wie▪ler▪toe▪rist
?qde wielertoerist (mannelijk); wielertoeristen?r 1 fietser die in groepsverband bij wijze van vrijetijdsbesteding lange tochten maakt
Lekker vaag dus.
Van Dale:
wie▪ler▪toe▪rist
?qde wielertoerist (mannelijk); wielertoeristen?r 1 fietser die in groepsverband bij wijze van vrijetijdsbesteding lange tochten maakt
Lekker vaag dus.